Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V továrně Sitex zabouchnul někdo omylem dveře nedobytné pokladny a v ní nejenom klíče, ale i důležitou dokumentaci, která se má druhý den projednávat na ministerstvu. Zámečníci by mohli použít autogen, ale vše papírové by shořelo. Ředitel podniku požádá o pomoc poručíka Veřejné bezpečnosti Rybáka. Ten ví o jedné možnosti. Požádá o pomoc bývalého kasaře, nyní řádně žijícího občana. Je ochoten ho v noci anonymně přivést do továrny. Vdovec Procházka byl před válkou kasařem, za války prošel koncentračním táborem, po válce si změnil jméno na Fiala a živí se poctivě. Jeho syn nemá o otcově minulosti tušení a navíc má před svatbou. Na Rybákovo naléhání nakonec Fiala s akcí souhlasí a pokladnu otevře. Za čtrnáct dní je však pokladna v noci vyloupena. Nejpodezřelejší se zdá právě Fiala. Rybák mu však věří. Fiala se vydá do Prahy za bývalými kumpány, aby zjistil pachatele. Všichni, až na Kosíka, žijí spořádaně. Kosík však loupil jinde a je zatčen. Vyšetřování prokáže nakonec Fialovu nevinu. Situaci zneužil účetní Háša, který peníze ukradl a loupež jenom fingoval. Spokojený Fiala se může v klidu zúčastnit synovy svatby. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (28)

UncleG 

všechny recenze uživatele

Kriminální komedie, která víc než cokoli jiného připomíná spíš rozhlasovou hru. Celý film je tak neskutečně přetmavený, podexponovaný, že bývají zpravidla vidět jenom bílý límečky ve tmě. A když už se kameraman hodně rozdivočil, bylo občas někomu i vidět do obličeje. Momenty, kdy je naprosto kompletní blackout a nebohý divák pouze dedukuje, co by se asi tak mohlo dít, nejsou výjimkou. Takže říkejme tomu spíš: "odvoď si svou detektivku"... Zajímavý koncept. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Tak prosím. Ještě včera tam bylo devět tisíc pět set dvacet korun, třicet haléřů. Těch třicet haléřů tam ještě je." Kdyby tenhle film vznikl ve Francii a s Gabinem a Venturou v hlavních rolích, byla by z něj dnes klasická krimikomedie. Jenže on vznikl u nás, moc lidí ho nezná a je to škoda. Obsazený je přitom výborně (kromě snad přímo nebeské trojice Pivec, Pešek, Hrušínský bych rád vyzdvihl Emana Fialu v krásné malé roli) a napsaný s lehkostí, bez nějakých křečí, jež by si vyžádala doba vzniku. Snad jen všechny ty indicie vedoucí k závěrečnému odhalení jsou v příběhu poházeny trochu moc okatě - ale zase na druhou stranu tohle není ten snímek, ve kterém by vadilo, když je divák o krok či dva napřed. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Tady lze spekulovat o ryze kladném vkladu scénáristy Zdeňka Podskalského, neb vypointované je to hezky. Atmosféra a hlavní téma zlehka připomíná Čapka a herecké obsazení má několik světlých chvilek - božský je Pivec, tradičně kvalitní Pešek (v poloze pro něj tak typické v 50. letech), milouš je Hrušínský... Velice těší celá řada figurek upomínající na filmy předúnorové - v čele s Fialou, Kohoutem, Kreuzmannem a též Grussem. Miluji Trégla, Motyčku a samozřejmě Balek-Brodskou, těm politika také v rozletu příliš neublížila. Jediné vyložené šlápnutí vedle je karika Kemrova a naopak překvapením lyrická nevěsta Bohdalové. Pro ni byly Kasaři největší příležitostí hned po Florenci 13,30. Z ostatních kladů jmenujme ještě půvabný kolorit Václavského náměstí a okolí. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Detektivní žánr se na konci padesátých let ocitl ve vzácné shodě se svými tvůrci. Nádherně modelovaná krimi s nejednoznačným titulním hrdinou a sympatickým příslušníkem VB (!), koneckonců politika je vypuštěna a do popředí se dostává cosi jako svědomí člověka. Staré dobré řemeslo je znát ve výkonech Peška i Pivce, příslib budoucího naopak v Hrušínském, Růžkovi a Kemrovi. Kdeže loňské sněhy jsou. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zdvižený prostředníček toho idiota, co psal obsah za distributora, mi bude ještě hodně dlouho strašit před očima. Proč nevyzradit pointu hned v synopsi, že? Jako by nestačilo, že během natáčení zřejmě stávkovali osvětlovači, takže 80% filmu není vůbec nic vidět. Jinak se jedná o takovou roztomile naivní detektivku, v níž ani tak o to vyšetřování nejde, byť ho provádí noblesní Pivec a usmívající se Hrušínský. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (3)

  • Interiéry se natáčely v Ústí nad Orlicí a exteriéry v Praze, ačkoliv děj je situován do Týnce nad Vltavou. (zdeny99)
  • V roce 2008 k padesátiletému výročí vzniku filmu byl snímek zařazen do promítání jako hlavní bod Ústecko-orlického potěšení na festivalu dokumentárních filmů Na dotek. (zdeny99)
  • Ve scéně, kdy prochází Fiala (Ladislav Pešek) Prahou, mine stojan s plakátem k filmu Dobrý voják Švejk (1956), na němž je Rudolf Hrušínský, který se v roli policejního vyšetřovatele objevil i ve filmu Kasaři. (rakovnik)

Reklama

Reklama