• Marthos
    ****

    Detektivní žánr se na konci padesátých let ocitl ve vzácné shodě se svými tvůrci. Nádherně modelovaná krimi s nejednoznačným titulním hrdinou a sympatickým příslušníkem VB (!), koneckonců politika je vypuštěna a do popředí se dostává cosi jako svědomí člověka. Staré dobré řemeslo je znát ve výkonech Peška i Pivce, příslib budoucího naopak v Hrušínském, Růžkovi a Kemrovi. Kdeže loňské sněhy jsou.(10.3.2012)

  • Schlierkamp
    ***

    Československé krimi, jež se zabývá pátráním po muži, jenž vykradl pokladnu podniku Sitex. Hlavní podezřelý je bývalý kasař Procházka/Fiala, jenž se však od jisté doby živí poctivě. Proto se L. Pešek v roli Fialy rozhodne obejít své bývalé kolegy kasaře a zjistit, který z nich mohl krádež vykonat. V tomto zajímavém díle se objevila vskutku elitní jména československého herectví, neboť jen v malých rolích Fialových kumpánů své umění předvedli E. Fiala, výřečný E. Kohout a vždy nepřehlédnutelný F. Kreuzmann. Národní poklad R. Hrušínský, v roli usměvavého kapitána Šmoka vyšetřujícího tento případ, pojal svou postavu velmi švejkovsky a dobrosrdečně, nakonec však pachatele nekompromisně a uvážlivě odhalil. Vyšetřování sekundoval J. Pivec (poručík Rybák), jenž neodmyslitelně též náleží k velkým hereckým postavám. Komickou roli potrhlého podnikového účetního s chutí ztvárnil J. Kemr obarvený na blond a svým energickým vystupováním snímek oživil, kromě něho se v rolích podnikového ředitele a dalšího účetního ukázali M. Růžek a J. Beyvl. Přestože příběh samotný má dobré nečekané zakončení a tolik slavných jmen v jednom snímku se nevidí často, hodnotím dílo pouze průměrně. Na konci 50.let vytvořil podprůměrný režisér P. Blumenfeld pro mě zatím své nejlepší dílo.(18.11.2014)

  • NinadeL
    ****

    Tady lze spekulovat o ryze kladném vkladu scénáristy Zdeňka Podskalského, neb vypointované je to hezky. Atmosféra a hlavní téma zlehka připomíná Čapka a herecké obsazení má několik světlých chvilek - božský je Pivec, tradičně kvalitní Pešek (v poloze pro něj tak typické v 50. letech), milouš je Hrušínský... Velice těší celá řada figurek upomínající na filmy předúnorové - v čele s Fialou, Kohoutem, Kreuzmannem a též Grussem. Miluji Trégla, Motyčku a samozřejmě Balek-Brodskou, těm politika také v rozletu příliš neublížila. Jediné vyložené šlápnutí vedle je karika Kemrova a naopak překvapením lyrická nevěsta Bohdalové. Pro ni byly Kasaři největší příležitostí hned po Florenci 13,30. Z ostatních kladů jmenujme ještě půvabný kolorit Václavského náměstí a okolí.(26.3.2011)

  • farmnf
    ***

    No tohle musíte brát s Véééélkým nadhledem. Komunistický manažer Kemr si nechá do sejfu zamknout nějaká lejstra pro politbyro a chudák esenbák Pivec shání kasaře jež by to otevřel aby soudruzi neměli průser. Píčovina to sice je ale naše herecká esa z toho udělala docela slušnou srandu. Nejvíc se mi líbil Fiala jako polepšený kasař nyní kostelník.(30.5.2010)

  • D.Moore
    ****

    "Tak prosím. Ještě včera tam bylo devět tisíc pět set dvacet korun, třicet haléřů. Těch třicet haléřů tam ještě je." Kdyby tenhle film vznikl ve Francii a s Gabinem a Venturou v hlavních rolích, byla by z něj dnes klasická krimikomedie. Jenže on vznikl u nás, moc lidí ho nezná a je to škoda. Obsazený je přitom výborně (kromě snad přímo nebeské trojice Pivec, Pešek, Hrušínský bych rád vyzdvihl Emana Fialu v krásné malé roli) a napsaný s lehkostí, bez nějakých křečí, jež by si vyžádala doba vzniku. Snad jen všechny ty indicie vedoucí k závěrečnému odhalení jsou v příběhu poházeny trochu moc okatě - ale zase na druhou stranu tohle není ten snímek, ve kterém by vadilo, když je divák o krok či dva napřed.(8.11.2016)

  • Josef Kemr

  • - Interiéry se natáčely v Ústí nad Orlicí a exteriéry v Praze, ačkoliv děj je situován do Týnce nad Vltavou. (zdeny99)

  • - V roce 2008 k padesátiletému výročí vzniku filmu byl snímek zařazen do promítání jako hlavní bod Ústecko-orlického potěšení na festivalu dokumentárních filmů Na dotek. (zdeny99)

  • - Ve scéně, kdy prochází Fiala (Ladislav Pešek) Prahou, mine stojan s plakátem k filmu Dobrý voják Švejk (1956), na němž je Rudolf Hrušínský, který se v roli policejního vyšetřovatele objevil i ve filmu Kasaři. (rakovnik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace