Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V San Quentinu má být o půlnoci popraven vězeň z cely smrti, černoch Frank Louis Beachum, odsouzený před šesti lety za vraždu těhotné ženy, která mu dlužila 96 dolarů. Mladá reportérka deníku Oakland Tribune Michelle Zieglerová byla pověřena úkolem udělat poslední rozhovor s odsouzeným mužem. Jenže krátce předtím Michelle zemře při tragické autonehodě a šéfredaktor přidělí její úkol stárnoucímu veteránovi Everettovi. Sukničkáři, mizernému otci i manželovi a také bývalému alkoholikovi. Kromě toho má ovšem Steve dokonalý novinářský čuch a ten mu napoví, že s odsouzením Franka Beachuma není všechno v pořádku. Když se mu podaří zjistit, že klíčový svědek lhal o tom, co viděl, získá téměř jistotu, že odsouzený muž je nevinný. Na to, aby jeho nevinu dokázal, má však pouhých dvanáct hodin. Steve začíná zběsilý závod s časem, ve kterém jde nejen o život Franka Beachuma, ale také o něj samotného. Jeho nadřízený Bob Findley už dlouho hledá záminku, aby ho mohl zničit. Steve kousek po kousku odhaluje pravdu o zločinu, za který má být potrestán nevinný člověk. To však nestačí. Musí najít dostatek důkazů, aby dokázal popravu zastavit. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (115)

kocik1 

všechny recenze uživatele

Rutinní příběh, jakých správný fanoušek thrillerů viděl už desítky. To takhle vezmete šablonu na písmena a namísto stavebních či strojírenských výkresů popíšete tradiční americký příběh o zlé justici, nevinném odsouzeném a novináři, který v poslední chvíli přijde na to, jak to tenkrát bylo. Odlišnosti od obdobných snímků se dají nalézt snad jen v tom, zdali záchrana přijde v poslední den, v poslední hodinu či snad minutu. Nechybí honička s poldy, kteří ale nakonec zmizí, asi aby se to stihlo, ani hodná babička, ve které se hne svědomí. To, co chybí, je všechno ostatní: vlastní invence, překvapení, vlastně cokoli, co by tenhle snímek vyšvihlo alespoň do sedla průměru. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Ostřílený žurnalista Steve Everett s buldočí zarputilostí hledá důkazy o nevině muže, který byl před lety obviněn z vraždy těhotné ženy a zanedlouho má být popraven. Veterán Eastwood se tentokrát moc nevytáhl a předložil tuctovou formou natočený příběh u kterého je předem jasné, jak celý dopadne. 40% ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Clint Eastwood se mi pár povedenými filmy jevil jako velice schopný režisér. Ale ne vždycky je tomu pravda a má v repertoáru plno kousků, které nejenom, že nudí, ale příběhově jsou absolutně nijaké a nezajímavé. Pravda zabíjí je jedním z nich. Těch 123 minut mi přišlo jako utrpení, o to hůř mě bylo, že jsem nemohl usnout a ten film pořád stejně otravně a nezajímavě plynul. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

S mírnou nadsázkou lze říci, že Drsný Harry zestárl a dal se na novinařinu. Pravda zabíjí je totiž typická ,,clinteastwoodovka" vracející se vývojově o nějakých dvacet až třicet roků zpátky do dob, v nichž Clint byl ještě ten typický ,,clinteastwoodovský" hrdina zůstanuvší tu coby poslední relikvie starých dobrých časů, kdy politická korektnost nebyla akceptovatelná, kouřit i požívat lihoviny bylo in a muži žili ve světě, v němž ženy představovaly pouhý sexuální objekt... Mezi tou vlnou nevěr, hromadami cigaretových špačků, záplavou prázdných lahví, uprostřed cigaretového dýmu jde tentokrát o případ k smrti odsouzeného člověka, jemuž se už pomalu natahuje smrtící injekce a jen jeden muž věří v jeho nevinu a je tedy jeho jedinou nadějí...nadějí ovšem tak nevyzpytatelnou, jak nevyzpytatelný je onen hrdina sám. Clint Eastwood se sedmdesátkou na krku evidentně začíná bilancovat a v jeho reflexi konzistence běhu jeho života i běhu celé americké společnosti nacházíme zajímavé postřehy - zbyl tu jako hrdina, který kašle na pravidla a konvence (to se nezměnilo) a stojí sám proti celému světu (to se nezměnilo též), ten svět ale již dávno hraje podle zcela nových norem a pravidel, přišel čas politicky korektní mluvy i uvažování, cigareta v sobě začala nést nový rozměr, totiž rozměr pasivního kouření, alkohol začal dělat z lidí ne drsné hrdiny, ale politováníhodné trosky, nevěra se stala problémem a žena na ni nově odpověděla po svém, tedy rozvodem...a uprostřed toho všeho stojí absolutně charismatický solitér Clint alias Steve Everett s cigaretou v ústech, s obrovskou chutí na panáka a s vůní milenky na těle a hlavně s čichem na velké novinářské případy. Civilizace se pohnula, jen Drsný Harry-Clint-Steve zůstal stát. Tahle zatrolená symbióza bude skřípat, ale zrodí něco podstatného...totiž vědomí, že je důležité stát si za svým... ,,Budeme hrát hru Rychlá ZOO..." :-) ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Jak spletitá jest cesta ku pravdě. Clint poukazuje na korupci americké justice mísenou s rasovou segregací a navíc obohacuje tuto problematiku rodinnými i pracovními trablemi. I v tomto případě potěšil typický charakter Eastwoodových postav. Sobectví, namyšlenost, tvrdohlavost a bezohlednost jsou přesně ty vlastnosti, které jsou s Clintovým charakteristickým herectvím nerozlučně spjaty. Zdatnými sekundanty jsou nepochybně sarkastický Woods či emočně vypjatá Diane Venora. Závěrečných 20 minut je náležitě vygradováno a divák nemá nejmenší potuchy, zda ho čeká happyend, či nikoliv. Kombinace justičních omylů s životními hodnotami má patřičný efektivní dopad na diváka. Řemeslně zvládnutá práce, to je bez debat. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Clint Eastwood byl spoluautorem závěrečné písně vytvořené speciálně pro tento film.Singl zpívaný Dianou Krall s názvem Why Should I Care zní při závěrečných titulcích. (Roztržitý Luke)

Reklama

Reklama