Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (493)

HappySmile 

všechny recenze uživatele

Prostředí české korupce se Vorlovi podařilo vykreslit velmi trefně. Použil k tomu velice osobitý styl, kdy postavy přímo komunikovaly s divákem tím, že mu sdělovaly svoje dojmy do kamery. Tato věc mi nijak nevadila, co mě ovšem občas iritovalo, bylo to záměrné přehrávání herců, jehož účel mi zůstal skryt. Asi to mělo divákovi napovědět, že se jedná o parodování a ironizaci některých situací. To je ale celkem smutné, když režisér předem předpokládá, že jeho diváci budou samí diletanti, kterým se musí každý vtip vysvětlit... ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Od počátku se děj takzvaně zcizuje, hrdinové jej glosují do kamery, což pár herců zvládá, ale většina si to plete s dětskou besídkou. Pak se rodí přehlídka suterénních karikatur od homosexuálů po "investigativního" reportéra, byť se k němu váže jeden podařený bonmot o tom, jak se dostává k horkým informacím. Stylizované herectví účinkuje v němé grotesce, což dokázal Vorlův skvělý Skřítek, ale moderátorské "hraní" nezabírá v mluveném pamfletu s papírovými dialogy, zvláště když dojde i na vážné meditace o židovství. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Režisér Tomáš Vorel st. se rozhodl ve svém filmu vyřešit téma rasismu, korupce a mediálního zkreslování, ale v hustě stylizovaném příběhu s hustě stylizovanými postavami, neměl nejmenší nárok uspět. Film se mu totiž chtě nechtě výrazně rozpadl pod rukama a bez silné struktury se prostě nedá vyrukovat s kritikou společnosti, která je v jeho pohledu maximálně zkažená. Není snadné najít na tomto filmu nějaká výrazná pozitiva. Snímek, i přes svou přiznanou stylizaci, často selhává i po herecké stránce. Vlivný podnikatel Tomáše Matonohy není postava, s kterou by divák nějak mohl sympatizovat, ačkoliv je tu snaha, prostě je to charakter, s kterým bych se v reálu setkat nechtěl. Omylem bylo obsazení Ester Janečkové do role policejní šéfky, která neumí vtisknout své postavě životnost a do role se ani trochu nehodí. Zkorumpovaný policista Miroslava Etzlera už je na tom mnohem lépe a je to dáno tím, že Etzler je pro tyto typy velmi dobře herecky vybaven. Ovšem vrcholem je pak obsazení Josefa Cardy do role hodného homosexuála, který se vzdá i slibné kariéry jen proto, aby mohl zaopatřit romského chlapečka z ulice, pro něhož je krádež denním chlebem. Jedině dvojice Jiří Mádl v roli poradce premiéra a Kateřina Sedláková v roli přihlouplé blondýny, zakládající si na vlastním dokonalém vzhledu a závratné moderátorské kariéře, zcela bezchybně vystihli své role, zejména Mádl přesně pochopil, co po něm režisér chce. Na druhé straně film není až tak hrozný, jak by se mohlo jevit,dá se na něj celkem dívat, ale je velmi nedodělaný. Režisér Vorel neodhadl své schopnosti a neuvědomil si, že se tak trochu chytil do pasti, když si chtěl hrát na režiséra, co rozlouskne každé závažné téma. V tomto případě prohrál, protože zvolená forma mně nesedla. A tahle satirická groteska nemá čím trumfnout. 40% ()

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel už se dlouhou dobu pohybuje v kruzích, proti nimž kuje svou satiru, svůj satirický paskvil tedy natočil tak, jak ho natočil za a) proto, že nemohl zobrazit skutečnou realitu, jelikož by ho podnikatelsko-politické elity odstřihly od zdrojů peněz a skončila by jeho slibně rozjetá kariéra, ale přesto musel frustraci z pozorování svého okolí ze sebe nějak dostat, aby ulevil svému svědomí, tak použil tu zničující přemíru nadsázky, až se film stal trapným a nekoukatelným; za b) proto, že díky zakonzervování se v přítomnosti elit ztratil schopnost sebereflexe a svůj dřívější střízlivý úsudek. Jestliže a je správně, natočil výborný, ale nepochopitelný a nepochopený film, jestliže je pravdou b, natočil jeden z nejhorších filmů české polistopadové kinematografie... Tak si, diváku, vyber... ()

666teen odpad!

všechny recenze uživatele

Jednou to přijít muselo. Veledíla Trhala fialky dynamitem, Jak ukrást Dagmaru, či Playgirls mají nového bratříčka! A je to stejnej debil do party! Jen mě trochu mate, že jim ho porodil Vorel. Smradlavej pukavec a určitě jedna z nejotřesnějších věcí, co jsem kdy viděl. A to jsem viděl blít hada, koně zpívat a prase jezdit na kole. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Natáčelo se také v Heřmanovém Městci. (M.B)
  • Tvůrci filmu v souvislosti s vytvořením hudby stejně jako u snímku Gympl (2007) oslovili DJ Wiche. Opakoval se současně i nápad s bezplatnou publikací soundtracku. (FFilipCZ)

Reklama

Reklama