Malá dívka uprostřed Francie, umístěná v sirotčinci se svou sestrou, marně čeká každou neděli, že se pro ně jejich tatínek vrátí. Kabaretní zpěvačka s příliš slabým hlasem stojící před publikem podnapilých vojáků. Mladá švadlena, jejíž prací je opravovat lemy v zadní místnosti obchodu venkovského krejčího. Příliš hubená začínající kurtizána uprostřed prostitutek a zhýralců nachází útočiště u svého ochránce Étienna Balsana. Zamilovaná žena, která ví, že nebude „ničí ženou“, ani ženou Boye Capela, muže, který ji přesto tolik miloval. Rebelka, které konvence tehdejší doby brání volně dýchat a která se obléká do košil svých milenců. To je příběh Coco Chanel. Příběh moderní ženy, která navždy změnila svět módy, svět žen.(oficiální text distributora)
Jaké to je býti první ženou, která vstoupila do světa mužů? Milá, drzá, nevinná, provokující, slušná, neslušná, svá, všech, stará, mladá, ženská, mužská, to vše byla Coco. Vypracovala se od píky. Její život značně ovlivnil feminismus. Příběh slavné návrhářky je o to víc dojemný, že jej napsal sám život.(zsn)
Malé dievča, umiestnené v sirotinci so svojou sestrou, márne čaká každú nedeľu, že sa pre ne ich otec vráti. Kabaretná speváčka s príliš slabým hlasom stojí pred publikom podnapitých vojakov. Mladá krajčírka, ktorej prácou je opravovať lemy v zadnej miestnosti obchodu vidieckeho krajčíra. Príliš chudá začínajúca kurtizána uprostred prostitútok a zhýralcov nachádza útočisko u svojho ochrancu Étienna Balsana. Zamilovaná žena, ktorá vie, že nebude ženou Boya Capela, muža, ktorý ju napriek tomu tak miloval. Rebelka, ktorej konvencie vtedajšej doby bránili voľne dýchať a ktorá si obliekala košele svojich milencov. To je príbeh Coco Chanel, príbeh modernej ženy, ktorá navždy zmenila svet módy.(RTVS)
Dejom obyčajný, ale celkovo dobrý film. Herecky dobre zvládnuté, natočené primerane umiernene... Film je zaujímavý pedovšetkým tým, že sa úplne vyhýba obdobiu úspechu tejto zvláštnej návrhárky... Po POLOCKOVI, BETHOVENOVI, DIEVČATI S PERLOU či POSLEDNOM ŠKÓTSKOM KRÁĽOVI poteší film, ktorý sa snaží vyhnúť šablóne...(14.1.2011)
Věřím, že kdyby se film moc nezabíral milostným příběhem před Coco Chanel a zaměřil například na výrobu světoborného parfému, na první znaky rebelky která navždy změnila svět módy, svět žen, až by si vytvořila přívlastek módního guru a vytvořila až do dneška trvající impérium. Tak by profil zde, možná zářil červení a film by se zdál více záživnější než ve skutečnosti je.(20.1.2010)
Na počiatku boli klobúky, neskôr odevy, potom parfumy až napokon rozmach v širokom spektre módneho showbiznisu. Coco Chanel, jej kariérny rast od šijaceho stroja k mamonárskym prehliadkovým mólam, ako aj spätosť s mužmi jej hojdavého života. Takáto celosvetovo uznávaná návrhárka je hodná omnoho nekonzervatívnejšieho zaobchádzania a tento nezáživný blud si ani náhodou nezaslúži.(22.1.2010)
Nič prvotriedne, inovátorské, drvivo srdcervúce, zato citlivé, podmanivé a súkromné. Najskôr k scenáru - ak by film viac tlačil na profesionálny rast a rozvoj kariéry Coco, bol by viac dokumentom, čiže ukážka toho ako sa Coco zmieta v svojich citových pohnútkach k mužom, svetu, luxusu a noblese sa mi veľmi páčilo....kariéra a úspech bol naznačený presne tak ako bolo treba. A teraz k Audrey Tautou, ktorá vo mne bude na večné veky evokovať hravú, bláznivú, detskú, dobromyselnú, altruistickú Améliu s velkým srdcom...istá podoba s Coco tam možno náznakom je, ale ani dômyselný make-up a herecká snaha neprekryli jej prirodzene láskavý krehký look a iskrivý pohľad, ktorý skutočne netrpel ale len sa to snažil hrať. Audrey u mňa neboduje v roly zatrpknutej a cynickej dámy, no zároveň neviem kto by túto postavu stvárnil hodnovernejšie. Inak zaujímavé dielo, skôr nenápadné.(27.1.2010)
Ach...těšila jsem se na Audrey, těšila jsem se, že se dozvím něco o té pozoruhodné osobnosti Coco Chanel, jejíž jméno (zejména) ženy vyslovují s patřičným respektem a nadšením. To, co jsem se ale o Coco Chanel dozvěděla, „nepotřebuji“…Ano, je to sice zajímavé, možná i dojemné, ale proč příběh velké návrhářky a ženy končí ve chvíli, kdy by se jevilo nejpatřičněji právě začít? Anne Fontaine to určitě nemyslela špatně, Coco to neměla lehké, hezky nám ukázala, z čeho vzešla, co jí ovlivnilo, ale proč proboha o tom celý film???Proč tolik té „červené knihovny“? Tolik jsem si přála, aby se postupně víc vylíčil její vztah se sestrou, aby se to pohnulo a přesunulo dál v čase… Navíc…s velikou lítostí musím přiznat, že Audrey se mi do role Coco nehodila. Plusem zůstávají kostýmy – ty asi ocení právě ženy. Škoda, troufám si tvrdit, že z tohoto tématu by se dalo vytěžit mnohem víc.(27.5.2010)
-
Na trzích a u starožitníků sháněli návrháři šňůrky, stuhy, knoflíky a další dobové ozdoby, jimiž doplňovali kostýmy kvůli autenticitě filmu.
(vendy63)
-
Automobil Hotchkiss AM2 použitý také ve scéně, kdy jedou Coco Chanel (Audrey Tautou) a Boy (Alessandro Nivola) po pobřeží, byl poprvé vyroben až přibližně 6 let po Boyově smrti.
(K.O.zel)
klerik
Dejom obyčajný, ale celkovo dobrý film. Herecky dobre zvládnuté, natočené primerane umiernene... Film je zaujímavý pedovšetkým tým, že sa úplne vyhýba obdobiu úspechu tejto zvláštnej návrhárky... Po POLOCKOVI, BETHOVENOVI, DIEVČATI S PERLOU či POSLEDNOM ŠKÓTSKOM KRÁĽOVI poteší film, ktorý sa snaží vyhnúť šablóne...(14.1.2011)
MISSha
Věřím, že kdyby se film moc nezabíral milostným příběhem před Coco Chanel a zaměřil například na výrobu světoborného parfému, na první znaky rebelky která navždy změnila svět módy, svět žen, až by si vytvořila přívlastek módního guru a vytvořila až do dneška trvající impérium. Tak by profil zde, možná zářil červení a film by se zdál více záživnější než ve skutečnosti je.(20.1.2010)
FlyBoy
Na počiatku boli klobúky, neskôr odevy, potom parfumy až napokon rozmach v širokom spektre módneho showbiznisu. Coco Chanel, jej kariérny rast od šijaceho stroja k mamonárskym prehliadkovým mólam, ako aj spätosť s mužmi jej hojdavého života. Takáto celosvetovo uznávaná návrhárka je hodná omnoho nekonzervatívnejšieho zaobchádzania a tento nezáživný blud si ani náhodou nezaslúži.(22.1.2010)
nunka
Nič prvotriedne, inovátorské, drvivo srdcervúce, zato citlivé, podmanivé a súkromné. Najskôr k scenáru - ak by film viac tlačil na profesionálny rast a rozvoj kariéry Coco, bol by viac dokumentom, čiže ukážka toho ako sa Coco zmieta v svojich citových pohnútkach k mužom, svetu, luxusu a noblese sa mi veľmi páčilo....kariéra a úspech bol naznačený presne tak ako bolo treba. A teraz k Audrey Tautou, ktorá vo mne bude na večné veky evokovať hravú, bláznivú, detskú, dobromyselnú, altruistickú Améliu s velkým srdcom...istá podoba s Coco tam možno náznakom je, ale ani dômyselný make-up a herecká snaha neprekryli jej prirodzene láskavý krehký look a iskrivý pohľad, ktorý skutočne netrpel ale len sa to snažil hrať. Audrey u mňa neboduje v roly zatrpknutej a cynickej dámy, no zároveň neviem kto by túto postavu stvárnil hodnovernejšie. Inak zaujímavé dielo, skôr nenápadné.(27.1.2010)
MaMitti
Ach...těšila jsem se na Audrey, těšila jsem se, že se dozvím něco o té pozoruhodné osobnosti Coco Chanel, jejíž jméno (zejména) ženy vyslovují s patřičným respektem a nadšením. To, co jsem se ale o Coco Chanel dozvěděla, „nepotřebuji“…Ano, je to sice zajímavé, možná i dojemné, ale proč příběh velké návrhářky a ženy končí ve chvíli, kdy by se jevilo nejpatřičněji právě začít? Anne Fontaine to určitě nemyslela špatně, Coco to neměla lehké, hezky nám ukázala, z čeho vzešla, co jí ovlivnilo, ale proč proboha o tom celý film???Proč tolik té „červené knihovny“? Tolik jsem si přála, aby se postupně víc vylíčil její vztah se sestrou, aby se to pohnulo a přesunulo dál v čase… Navíc…s velikou lítostí musím přiznat, že Audrey se mi do role Coco nehodila. Plusem zůstávají kostýmy – ty asi ocení právě ženy. Škoda, troufám si tvrdit, že z tohoto tématu by se dalo vytěžit mnohem víc.(27.5.2010)