poster

Coco Chanel

  • Francie

    Coco avant Chanel

  • Slovensko

    Coco Chanel

  • Kanada

    Coco Before Chanel

  • Velká Británie

    Coco Before Chanel

Drama / Životopisný

Francie / Belgie, 2009, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Caszidy
    ****

    Krásně živý a jemný film a poutavý příběh mládí Coco Chanel. Přiznám se, že jsem s jejími životními osudy nebyl nikterak zvlášť seznámen, a proto na mne možná snímek působil intenzivněji, než na ty "života Coco" znalé. Audrey pak svým výkonem opět přilila olej do ohně jejího "souboje" s Marion Cottilard o nálepku nejtalentovanější současné francouzské herečky. Potěšil mne i koncept filmu, který ukazuje pouze životní etapu Coco před tím, než se stala slavnou a proslulou.(31.7.2009)

  • Josefin
    **

    Hrozně unylá ,okleštěná autobiografie Coco Chanel, kterou ztvárnila Audrey Tatou mezi dvěma muži, jednoho nechce a druhého nemuže mít, nijak oslnivé výkony od pánů . Bez jiskrného náboje, na který jsem pořád čekala a nic. Vyloženě špatný scénář, těžko říct co si o tom myslet. Z jejího tvůrčího invenčního období se defakto nedozvíme nic. Sama si nemyslím, že celý její život byl vyloženě extravagantní, ale tohle pro mě opravdu byla bída. Škoda toho převelice zprzněného dílka, takhle zpracovat téma Coco je pro mě osobně nuda a hrůza.To mě opravdu mrzí, protože jsem se moc těšila.(21.1.2010)

  • GigaPudding
    ***

    Tenhle film mě dost překvapil a nutno hned na začátek říct, že ne úplně jen v dobrém smyslu. Rozjezd je dost takový vlažný a sympatie k hlavní postavě i její herečce nepřišly okamžitě, ale od toho jejího přestěhování k Balsanovi už to bylo fajn a Audrey to zahrála pěkně a vůbec celé obsazení bylo docela dost sympatické. Problém je ale v tom, že když vynechám ten fakt, že je to natočené takovým docela obyčejným způsobem jako spousta televizních inscenací nebo prostě jako normální historické a životopisné filmy, tak hlavně se to sice jmenuje Coco Chanel a hlavní postavou opravdu je ta slavná "Coco", ale děj filmu se zaměřuje úplně na něco jiného než čím významným Coco přispěla a čím se proslavila. Téměř výhradně diváci sledují milostné avantýry Coco Chanel a příběh je to prakticky jak od Danielle Steelové s romantickým trojúhelníkem a s hlavní hrdinkou co furt neví jestli chce toho nebo toho nebo jestli chce někde romanticky lítat nebo být "jen" spokojená a zajištěná a taky se chce nějak seberealizovat a prosadit a být děsně nezávislá a podobně, takže stačilo by ji pojmenovat třeba Žofka místo Coco Chanel a nikdo by nic nepoznal :). To mě na filmu překvapilo asi nejvíc, že její návrhářská kariéra a přínos módě je úplně na vedlejší odstavné koleji a přitom z modelů Coco Chanel vzniklo celé moderní odívání. Jako z počátečních rozpaků je to docela fajn film a i s pěknou výpravou a sympatickými herci a celý děj je takový příjemný, jenže zaprvé je to dost obyčejné a za druhé, a to ten film podle mě sráží hodně protože to zabíjí všechna očekávání, to prostě je Coco Chanel, ale přitom to vůbec není Coco Chanel :). Člověk se vůbec nedostane k tomu čím byla doopravdy slavná a na pohled do jejího soukromí a jejímu životu před vstupem do světa módy je to zase prostě tak nějak povrchní a člověk ji z tohohle filmu ani moc nepozná. Osobnost Coco Chanel je tu prostě jen taková náznaková a mohlo se to dotáhnout do nějaké osobnější roviny, protože takhle se na to jen fajn kouká, ale je to jen obyčejné na trojku. Ale aspoň že něco málo z těch kostýmů se ukázalo a výprava byla moc pěkná :).(11.2.2011)

  • *Elfík*
    **

    No jasně, má to nominaci na Oscara za kostýmy. Protože ty byly krásné. Ale stejně jich mohlo být víc. Ale to né, řekli si tvůrci, dáme tam pár dlouhých záběrů, to film prodlouží a lidé budou donuceni ke koupi velkého popcornu. Jenže takhle to přeci nefunguje. Protože po zhlédnutí filmu si řeknete; jó, byly tam pěkný šaty, Audrey je roztomilá (ale zdaleka nemá na Hepburn) ale co se tam dělo?? A kamarád odpoví; hele, čéče, já fakt nevim. Já spal... A vy si v tu chvíli uvědomíte, že jste koukali na prázdný obraz mihotajících se lidiček, v popředí stále ta samá tvář, která nezestárla ani za pár let, cigaretu u huby a jehlu v ruce. Koukali jste se a vlastně vám to nic nedalo. Mělo by? Zřejmě ano, u filmů to tak bývá (občas). Tak kde to vázne??(1.6.2011)

  • blackJag
    ***

    Životopisná limonáda, která nepochopitelně opomíjí to zajímavější ze života Gabrielle 'Coco' Chanel - její působení v oblasti módy v době největších úspěchů (i neúspěchů). Mimo to má film jakési standardní přísady podobných příběhů o dosažení cílů nejvyšších – od pobytu v sirotčinci, touhy něco se svým životem udělat (přes nepokryté příživnictví k "objevným" momentům potřeby vlastní realizace) až po klišoidní téma ztracené lásky (vzhledem k použitému stylu vyprávění zde ani bohužel nebylo jak přesvědčit diváka o nějaké citové hloubce - v jednom záběru Coco se slzami v očích říká svému milenci, že nic nebude jako dřív a v další scéně, byť časově vzdálenější, se už znovu oddávají sami sobě jako by se nechumelilo). Film také působí delší než ve skutečnosti je... Co ale snímku upřít nechci, jsou slušní herci (až na toho proklatého Nivolu, který je tradičně bezvýrazný a dřevavý) nebo kamera, která dokázala vyloudit pár dobově hezkých obrazů. II Scénář: Anne Fontaine, Camille Fontaine (podle knihy francouzské spisovatelky Edmonde Charles-Roux). Hudba: Alexandre Desplat. 50%(14.9.2009)

  • - Na trzích a u starožitníků sháněli návrháři šňůrky, stuhy, knoflíky a další dobové ozdoby, jimiž doplňovali kostýmy kvůli autenticitě filmu. (vendy63)

  • - Jej najbližší priatelia ju prezývali Mademoiselle a je autorkou výroku: „Nerobím módu, ja som móda." (Nykol)

  • - Módu opálenej pokožky zaviedla práve Coco, a to síce po jednom prílišnom nechcenom opálení počas pobytu pri Severnom mori, keď bola biela pokožka želaná. Na konci kariéry sa však vrátila k pôvodnému štýlu. Prestala chodiť na slnko. (Nykol)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace