Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Světácký lamač srdcí, major Andrea Rossi-Colombotti (Marcello Mastroianni) zažívá životní krizi. Po rozchodu se svou přítelkyní (Michele Mercierová) se nedokáže milostně sblížit s jedinou ženou, přestože mu samy téměř padají do náruče. Rozhodne se proto vyhledat pomoc známého psychoanalytika a odvypráví mu skoro všechny své avantýry v naději, že mu pomůže odhalit příčinu jeho náhlé indispozice. Doktor pro něj ovšem má překvapivou diagnózu: v Andreovi se probouzí sexuální apetit jen ve chvílích bezprostředního nebezpečí a protože příznaky budou sílit, měl by se raději připravit na život v celibátu. Andrea se chvíli zkouší dvořit Gigliole (Virna Lisiová), která složila slib cudnosti, ale po pár týdnech podlehne v cirkuse krotitelce šelem přímo ve lví kleci a pak už se eskapády s ženami a jejich žárlivými manžely či běsnícími otci jen násobí... Známý příběh o největším svůdníkovi všech dob přepracoval režisér Mario Monicelli do dnešní doby a namísto samolibého proutníka si představuje Casanovu jako tragikomickou postavu, jež je zcela ve vleku svých vášní. Hlavní role se pak ujal světově proslulý italský herec Marcello Mastroianni, známý jak z Monicelliho hýřivých komedií, tak Felliniho filmových fresek. Původní scénář bláznivé erotické komedie, který Monicelli napsal s dalšími čtyřmi spoluautory, získal v roce 1966 nominaci na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (30)

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Je to komedie. Drama sem bych nemíchal, (ani nevím co tu dělá ten žánr, navíc -komedie- není ani doplněna). Je to tentokrát ten Mastroianni, který pořád padá do nepohodlných situací (třeba Zločin a la Neapol). Scénář je prakticky jen o něm a žádná z hereček (a těch tady je) nepodává výkon k zapamatování. Jen průměrný film s dobrým M. 3/5 ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Úžasný film s neobyčejnou koncentrací krásných žen a humorných situací, které si mě zcela podmanily. Při jeho sledování jsem se královsky bavil a přál si, aby to nikdy neskončilo. Marcello Mastroianni v titulní roli je jako vždy naprosto neodolatelný a herecky excelentní, vrcholně jsem si jeho ztvárnění Andrey Rossi-Colombottiho užíval. Závěrečné vyústění celého příběhu pak hodnotím jako zcela skvostné. Báječný film, který vůbec nezestárnul a který na mě zapůsobil jako blahodárná živá voda - nejraději bych si ho teď hned pustil znovu. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Další z velkých italských slavných neorealistických filmů bourajících mýty prudérní společnosti si až drsně všímá manželského života, jehož vzornost má spočívat v syntéze plodivosti a nábožensky zabarvené konvenčnosti. Skutečnost je složitější a film o to barvitější a zábavnější. Mastroianni tu hraje jeden ze svých špičkových standardních partů, za zmínku však stojí i Michelle Mercierová, naznačující na relativně malé ploše velký herecký talent, nesmyslně zmarněný na kontroverzní sérii všemi možnými intimitami protahovaných Angelik a jiných předchůdců "odvážnějších" filmů. Z komentářů i celkového ohlasu filmu je cítit značný odstup od kdysi populárních, v dobových souvislostech nadprůměrných a inspirativních děl. Je to škoda - neplatí to však ani pro jejich tvůrce, ani pro ty, kteří si k těmto dílům klestí a posléze nacházejí cestu. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Není to tak hloupé, jak se může zdát na první pohled. V podstatě jde o jednu z hlavních myšlenek Milana Kundery ve Smešných láskách. Je rozdíl mezi Velkým sběratelem, který bere ty dívky okolo, jež jsou lehce k mání (takových je fůra), a Velkým svůdcem, který si vybírá ty nejnepřístupnější cíle. Bohužel film se podle tehdejší módy bezzubě strefuje do aristokracie a církve, aby vlastně navnadil co nejširší spektrum diváků peprným pohledem na high society a dívky v nových kostýmcích. Svůdné ženy, luxusní prostředí...Film je komerční součástí toho, co kritizuje. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Další z klasických Monicelliho komedií. Oddechová zábava bylo to, co italskou společnost v 60. letech velmi zajímalo. Růst životní úrovně a překonání obtížných poválečných let, si začal žádat nové zdroje lidové zábavy. Film se stal jedním z nich. Monicelli sic režisér, který prokázal své režisérské a zejména scénáristické schopnosti ve vážných dramatech neorealistické vlny, šel vstříc novým trendům. Publikum ho za to milovalo. Pozitivum je, že i u svých populárních komedií si režisér dokázal držet uměleckou laťku. Satira na život tradičních italských gigolů přišla v pravou chvíli. Propracovaný scénář, na kterém dělalo hned několik scénáristů, včetně scénáristických spolupracovníků od režisérů Felliniho a Viscontiho, vytvořil kvalitní základ pro dobrou komedii. Originální groteskní zápletka, kdy hlavní hrdina sic pro dámy okouzlující svým šarmem, ale se sexuální úchylkou, kdy ho vzruší pouze pocit nebezpečí, přináší řadu výtečných scén. Jelikož hrdina svou úchylku před okolím tají, dostávají peprné scény, kdy dává všanc kolikrát i vlastní život, o to větší komičnost. Kvalitní základ, kterým scénář beze sporu je, dotáhl k dokonalosti herecký projev Marcela Mastroianniho (nejlepší herec MFF San Sebastian). Jestli si chcete užít nějakou lepší italskou komedii se sexuálním podtextem a zároveň na úrovni, CASANOVA 70 je dobrá volba. 76% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Prvý taliansky film Marisy Mell. Do Ríma prišla koncom roka 1964 a po taliansky sa naučila za menej ako štyri mesiace. (Arsenal83)
  • Vnútro jaskýň predstavuje jaskynná oblasť v obci Castellana Grotte, ktorá je známa predovšetkým krasovým komplexom jaskýň Castellana. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Apúlii, na Sicílii, v Auguste v provincii Syrakúzy. Koncertné scény sa natáčali v Teatro Olimpico vo Vicenze. (Arsenal83)

Reklama

Reklama