• M.Macho
    *****

    Inscenace, která v sobě nese kromě výsostné divadelnosti i silnou provokaci. Miroslav Krobot uvedl text západoněmeckého dramatika ještě s takto komplexní (i náboženskou) tematikou na jevišti tehdy Realistického divadla Zdeňka Nejedlého - což je nadmíru brilantní oxymoron. Dalším podstatným momentem je zvolení výtvarníka scény - špičkového, světově respektovaného scénografa Jaroslava Malinu, který žil dlouho v emigraci.(6.12.2012)

  • sportovec
    *****

    Výpravné, v našich poměrech té doby spíše neobvyklé divadlo, se na jevišti dnešního Švanďáku vyjímalo zvláštť nezvykle. Prolínání rovin a významů i neobvylé kreace známých herců mi stále zůstávají v paměti.(29.10.2010)

  • Crocuta
    *****

    Vynikající inscenace spletité hry Tankreda Dorsta, jejíž první verze trvala v düsseldorfské světové premiéře (1981, režie Jaroslav Chundela) plných devět hodin. Zajímavé je srovnání osobitého podání této látky, tak jak jej uvedl na jeviště Viktor Polesný s režijním přístupem Doda Gombára z Městského divadla ve Zlíně (2009), v jehož čtyřhodinovém (následně ke škodě věci poněkud zkráceném) postmoderním provedení je "Merlin aneb Pustá zem" úplně jiný, ale přesto stejně originální a podnětný jako nezapomenutelné představení Realistického divadla z konce 80. let.(8.12.2011)

  • klima777
    *****

    Zvláštní; občas zběsilé a hodně působivé. Ďábel = žena (= otec Merlina), v době, kdy to v Hollywoodu ještě nebyla taková móda. Většina herců podává velmi dobré, byť afektované výkony. Divadlo se vším všudy (včetně Ivana Trojana utrženého ze řetězu). 4,5*(2.6.2010)

  • - Naposledy před kamerou Bohuš Pastorek. (M.B)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace