poster

Lovcova noc

  • Česko

    Noc lovce

    (festivalový název)
  • USA

    The Night of the Hunter

Drama / Film-Noir / Krimi / Thriller

USA, 1955, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dale
    ****

    Solídny thriller, hlavne v druhej tretine, no zrážajú ho mnohé nelogickosti v záverečnej tretine, vďaka ktorým to občas vyznieva ako paródia. Na druhú stranu, excelentne tu je vykreslené, ako sa ľudia nechajú ľahko zmanipulovať, hlavne keď ide o náboženské záležitosti a Mitchum tu je veľmi presvedčivý.(22.8.2017)

  • genetique
    ****

    Film, so všetkým, čo má kvalitný film mať, je dosť dobrý, preto nechápem jeho veľkú ignoráciu u tunajších divákov a hlavne distribúcii, keďže v zámorí sa mu darí tak, ako sa mu darí. Ale je to tak takmer so všetkými noir filmami. Takže som rád, že nejakým spôsobom som sa k nemu dopracoval. Mierne mi vadila rozprávková, rozvláčna hudba, ktorá naznačovala rozprávkovosť príbehu. Trošku to rušilo napätie filmu a jeho švih a náboj. A konečne chápem nespočetné filmové citácie s odkazom na Mitchumove tetovania na prstoch LOVE - HATE. 80%.(1.12.2007)

  • RHK
    ***

    Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly (doplněk). Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Film dnes působí strašně zastarale, jako by byl natočen ve třicátých a ne v padesátých letech, a nevědět že jde o kult, asi bych se nedodíval. Cortezova černobílá kontrastní kamera je ovšem skvostná, i s těmi sovami a králíčky, jak je asi vnímaly děti na útěku. Když kazatel a nový otčím Mitchum volá "Dětičky", zní to jako "Kůzlátka, otevřete vrátka!". Noční silueta kazatele v klobouku pátrajícího po dětech s penězi a vůbec celá druhá půlka filmu je pak už blízko hororu. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=e5AKK_om1VU(18.9.2009)

  • Matty
    *****

    Když je řeč o nedoceněných režisérských géniích, společně s Orsonem Wellesem byl měl být zmiňován Charles Laughton, známý především jako herec (oba spojuje také kameraman Stanley Cortez, který natočil film Skvělí Ambersonové). Podobně jako Občan Kane, také Lovcova noc byla na svou dobu příliš výstředním snímkem, s nímž si studio nevědělo rady. Pohádkově přímočarý příběh s poněkud morbidním nádechem, inspirovaný mj. poetickou jednoduchostí jižanských melodramat D. W. Griffithe (stejně jako některé záběrové kompozice), je vyvažován velmi sofistikovanou vizuální stránkou (její dosažení představovalo podobnou výzvu jako některé extrémně „hluboké“ záběry v Kaneovi – ve studiu například vznikala slavná scéna na řece). Kromě Griffithe ovlivnily výtvarnou koncepci filmu německé expresionistické horory (stíny a siluety herců vidíme skoro častěji než herce samotné), magicko-realistický výsledek, v němž výrazně stylizovaným scénám dělají společnost brutální výjevy a falická symbolika („ztopořený“ nůž v kapse), předjímající ještě otevřeněji psychosexuální thrillery jako Psycho, se nicméně vzpírá jakémukoli zaškatulkování. Psychologický thriller a disneyovka zde vedle sebe existují se stejnou samozřejmostí jako nápisy LOVE a HATE na rukou ďábelského Roberta Mitchuma. Laughtonova alegorie o věčném konfliktu dobra a zla, lásky a nenávisti, náboženství a morálky, je podmanivě divným filmem, ale nikoliv kvůli tomu, že by režisér a scenárista (filmový kritik Jame Agee) nevěděli, čeho chtějí dosáhnout. Naopak to věděli velmi dobře a nechyběla jim odvaha svou vizi dotáhnout do důsledků. 90% Zajímavé komentáře: anais, rikitiki(26.8.2008)

  • Fingon
    ***

    Zase jedna klasika, která je dle mého klasikou nezaslouženě. Přestože námět zní zajímavě a dovedl bych si jej představit jako hodně drastický film, Laughtonův film mi přišel spíše mdlý a místy dokonce i nechtěně směšný. V mnoha záběrech je příliš cítit ateliér a místy jsou to ty proslulé Potěmkinovy vesnice, kdy je přímo cítit, že domy na břehu řeky jsou jen kulisy pouze s čelní stěnou, navíc ještě dost tenkou. Před kamerou defiluje půlka zoo, chudáci zvířata působí dost zpitomněle. A "nejúchvatnější padouch filmové historie"? Dokud hraje temná hudba a obrovský temný stín zakrývá půlku obrazu, tak docela působí. Na odporné chování k dětem i manželce jsme (bohužel!) z plátna i ze skutečnosti až moc zvyklí... a závěrečný duet se starší dámou, kdy Powell pouze mumlá tam, kde dáma zpívá o Ježíši, mě opravdu rozesmál. Výhrad by bylo daleko víc, leckteré by se daly shrnout ve větě "Powell je prostě magor a idiot a neuvědomuje si důsledky svých činů", ale už se mi to nechce vypisovat. Zkrátka zklamání.(23.11.2009)

  • - Charles Laughton původně nabídl roli kněze Carymu Grantovi, ten ji však odmítl, neboť se obával o svou další kariéru. (Kulmon)

  • - Švédský název filmu obsahuje spoiler vyzrazující, kde jsou peníze schovány. (Kulmon)

  • - Scéna, kdy vidíme v dáli kněze na koni byla filmována ve falešné perspektivě. Ve skutečnosti seděl trpaslík na poníkovi. (Kulmon)