Reklama

Reklama

Lovcova noc

  • Česko Noc lovce (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film noir o zradě, hříchu, nevinnosti, a zejména odvěkém souboji dobra se zlem. Jeden z nejúchvatnějších padouchů filmového historie, ďábelský Harry Powell, se snaží vetřít do rodiny svého bývalého spoluvězně. Jeho děti by totiž měly vědět, kde je ukrytý lup. Když před tímto zákeřným a nemilosrdným reverendem děti prchnou, pronásleduje své malé oběti vytrvale až do velkého finále. Vizionářský film, který je také poctou němé kinematografii od Griffitha po vrcholná díla německého expresionismu, byl ve své době nepochopen a propadl u diváků i kritiky. Dnes je snímek absolutní klasikou, nechybí v prestižních žebříčcích kultovních filmů a sám se stal jedním z nejcitovanějších filmových děl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (157)

Matty 

všechny recenze uživatele

Když je řeč o nedoceněných režisérských géniích, společně s Orsonem Wellesem byl měl být zmiňován Charles Laughton, známý především jako herec (oba spojuje také kameraman Stanley Cortez, který natočil film Skvělí Ambersonové). Podobně jako Občan Kane, také Lovcova noc byla na svou dobu příliš výstředním snímkem, s nímž si studio nevědělo rady. Pohádkově přímočarý příběh s poněkud morbidním nádechem, inspirovaný mj. poetickou jednoduchostí jižanských melodramat D. W. Griffithe (stejně jako některé záběrové kompozice), je vyvažován velmi sofistikovanou vizuální stránkou (její dosažení představovalo podobnou výzvu jako některé extrémně „hluboké“ záběry v Kaneovi – ve studiu například vznikala slavná scéna na řece). Kromě Griffithe ovlivnily výtvarnou koncepci filmu německé expresionistické horory (stíny a siluety herců vidíme skoro častěji než herce samotné), magicko-realistický výsledek, v němž výrazně stylizovaným scénám dělají společnost brutální výjevy a falická symbolika („ztopořený“ nůž v kapse), předjímající ještě otevřeněji psychosexuální thrillery jako Psycho, se nicméně vzpírá jakémukoli zaškatulkování. Psychologický thriller a disneyovka zde vedle sebe existují se stejnou samozřejmostí jako nápisy LOVE a HATE na rukou ďábelského Roberta Mitchuma. Laughtonova alegorie o věčném konfliktu dobra a zla, lásky a nenávisti, náboženství a morálky, je podmanivě divným filmem, ale nikoliv kvůli tomu, že by režisér a scenárista (filmový kritik Jame Agee) nevěděli, čeho chtějí dosáhnout. Naopak to věděli velmi dobře a nechyběla jim odvaha svou vizi dotáhnout do důsledků. 90% Zajímavé komentáře: anais, rikitiki ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Dokonale natočený film. Příběhově to už taková velká sláva není. Je to velmi jednoduchá snaha muže, získat schované peníze s odhodláním jít přes mrtvoly kohokoliv ve svém okolí. Velký důraz na vizuální stránku mě však dokázal příjemně okouzlit a například scéna (možný spoiler) nalezení mrtvé matky v řece s jejím autem je fantastický (spoiler konec). Charles Laughton předvedl velký styl a um, který je znát v každém okénku a v každé scéně. Mimo to i herce vede výborně a dlouho jsem neviděl takhle dobře zahraný starý film. Budu se těšit na další setkání a Lovcova noc dostála své reputace velmi kvalitního noir snímku. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Drrrrsná pohádka s kamerou tak dokonalou, že místy budete chtít řvát, protože nebudete vědět co jiného s tím dělat. Brilantní přehrávání Roberta Mitchuma v roli neskonale odporného zloducha skrytého pod ještě odpornější maskou počestného kazatele. Logiku sem nemá smysl tahat, protože Lovcova Noc je především o kouzlu kontrastu. Na mě fungovalo, a proto i když šlo o skutečně hodně weird kousek, dávám 80%. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Protože jsem právě film zhlédla a protože je tady zatím jen jeden komentář a to Limy, pokusím se pospojovat svoji reakci na něj i na samotný film. Černobílá mě přitahuje, Robert Mitchum je v roli ďábla v rouše beránčím skvělý, příběh podmanivý, ale pocit, že film funguje ve dvou půlkách jsem neměla, i když model LOVE and HATE se nabízí, zlo a dobro tu vnímám jako součást celku, kontinuálního a kompaktního celku. Přesto, že se dětem prchajícím před zlem podaří doplout do dobra, tak jako thriller, který se přehoupne v pohádku (a budoucnost "jako v pohádce" jim přeju), to nevidím. Jeho kultovnost, i když se přiznám, že jsem film neznala, mu ale rozhodně věřím. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Unikátní noir lahůdka. Jako má Robert Mitchum vytetováno na jedné ruce LOVE a na druhé HATE, tak i tento za Atlantikem naprostý kult má dvě podoby. Thriller nebo pohádka? V úvodní půli to vzhledem ke dvěma vraždám a stavbě příběhu vypadá na tu první možnost. Ale ve druhé půli děti při svém útěku míjeji po cestě králíčky, žabičku, lištičku, kachničky a potkávají starou paní, která jakoby babičce z Červené karkulky z oka vypadla. Opravdu velmi zvláštní podívaná, kterou si zamilujete. Francois Truffaut tento film označil za nejkultovnější z kultovních. Rozhodně stojí za to vidět, už kvůli skvostné černobílé kameře. ()

Galerie (136)

Zajímavosti (17)

  • Charles Laughton neoplýval velkou láskou k dětem a ty jím pohrdaly. Několik scén proto režíroval Robert Mitchum. (Kulmon)
  • Jane Darwell byla zvažována pro roli Rachel. Charles Laughton však trval na Lilian Gish, jejíž dlouholetou kariéru obdivoval. (Kulmon)

Související novinky

Noir Film Festival 2015 startuje již 20. 8.!

Noir Film Festival 2015 startuje již 20. 8.!

10.08.2015

4 dny, 5 míst, 47 projekcí... Unikátní přehlídka filmů noir na hradě Křivoklát se blíží mílovými kroky! Třetí ročník festivalu, věnující se širšímu pojetí noirového fenoménu, startuje ve čtvrtek 20.…

Reklama

Reklama