Režie:
Ján RoháčKamera:
Jiří LebedaÚčinkují:
Miloslav Šimek, Luděk Sobota, Petr Nárožný, Zuzana Burianová, Pavel Bobek, Jana Robbová, Zdenka Lorencová, Jana Giergielová, Miroslav Paleček, Michael JaníkObsahy(1)
Z pořadů, které zaznamenala televize v divadle Semafor, jsme tentokrát vybrali ten s trojicí protagonistů. Po úmrtí J. Grossmanna (1971) si M. Šimek přizval ke spolupráci dva komiky – excentrického Luďka Sobotu a tehdy neherce Petra Nárožného. V představení Ze Soboty na Šimka aneb Návštěvní den v divadle Semafor vytvořili různé typy – L. Sobota svého typického popletu a P. Nárožný rtuťovitého a vzteklého nápovědu. Vytvořili tak zábavné představení, kde kromě scének tradičně zazní písničky v podání P. Bobka (Vincent, Dík, že smím pár přátel mít), dua M. Janík a M. Paleček a dalších. (Česká televize)
(více)Recenze (26)
Vynikající humor! Stále ještě ztravitetelný Sobota, tradičně mentorující Šimek a zmatený Nárožný! Nezapomenutelná byla hlavně scénka "Setkání v čekárně Oúnz" ! Skvělá souhra všech tří, pozdější vystupování s Uršulou nebo Krampolem bylo z mého pohledu už o něco slabší.. ()
V divadle Semafor vznikla spousta legendárních scének a neméně skvělých písniček, avšak tohle představení jimi nedisponuje. Snad jen závěrečná scénka dvou maminek s blbečkem, který nemá rád ostrá jídla (meče, žiletky), byla opravdu vtipná a kdyby Pavel Bobek nezapěl Vincenta, tak bych tentokrát neváhal hudební produkci označit za sotva průměrnou. Přesto však z jeviště sálala ta podivně pohodová atmosféra, jakou takřka vždy dokázal Semafor záhadně vytvořit a tak nebudu více hanět. Nicméně, kdybych představení Ze Soboty na Šimka neviděl, tak bych si obou pánů vážil o něco víc. Výjimkou je samozřejmě pan Nárožný, jehož nápověda, uvaděč i blbeček byli tradičně dokonalí. ()
Výborné kabaretné predstavenie, plné skvelých a originálnych situácií, humoru a vtipu sa divák dočká nielen v hraných scénach, ale v hudobnom sprievode. Tých piesní ale mohlo byť menej, pokiaľ nie je divák pamätník, tak ho až tak tieto vykopávky zaujímať nebudú. 80%. ()
První roky trojice Šimek/Sobota/Nárožný byly skvělé. Semaforské pásmo sice muselo povinně stát na leporelu scének, hudebních vstupů a různých výplní, ale i tak hlavní trojice brzy vyrostla mezi krále českého humoru a statečně převzala štafetu po milované dvojici Š + G. Sobota původně z Ypsilonky následně zaujal Cimrmany, zatím ale bylo nutné v pauzách přetrpět afektovanou Robbovou a povinnou blondýnu v mini Burianovou. ()
Zlaté časy českého humoru, všichni tři pánové ve formě a s nimi vtipy, které mě rozesmějí vždy a všude, úžasný Pavel Bobek zpívající dvě mé nejmilejší písně, celá ta hezká semaforská atmosféra... Prostě pohlazení. Snad jen bez potrhlé Jany Robbové bych se obešel.__P.S. Scénka s Lucernou je v audioverzi ještě delší a ještě lepší. ()
Šimek a Sobota v zábavné šou, která opravdu baví. Však Grossman byl jen jeden... ()
Neburanský inteligentní humor. ()
Jako předěl mezi dvěma (geniálníma) Šimkovýma érama u mě tohle prostě nemohlo obstát, sorry. Na jevišti se v tý ani ne půlce stopáže, kterou komikum zpravidla přenechávaj zpěváci, páchá povětšinou nekontrolovanej a hlavně nevtipnej bordel. Šimek jako by si dával tvůrčí pauzu a stále se vzpamatovával ze smrti kamaráda; prim hrajou hlavně stále stejní Sobota s Nárožnym. Za mě teda stokrát radši tu výběrovku i s pozdější, kvalitnější tvorbou tohohle tria. ()
Dělám to nerada, ale víc, jak jednu hvězdu dát prostě nemůžu. Moc Šimkův humor neznám, ale protože miluju Cimrmana, tak jsem chtěla dát šanci i jemu. A naprosté zklamání tedy. Už jen to, že písničky tvořily cca 70% představení, se mi moc nelíbilo. Podle mě zas až tak moc některé nezapadaly do atmosféry a neuvěřitelně nudily. Pak, když tedy přišla scénka, tak až na tu s kapesníkem, to stálo za nic. Vtipy byly dle mého názoru přehnané a bohužel neuvěřitelně předvídatelné. A role pana Nárožného mi přišla vyloženě trapná. ()
Vynikající scénky. Všichni tři protagonisté byli výborní a souhra jim dohromady dokonale sedla. Byly to nejlepší roky Soboty a Šimka v Semaforu. Dodnes se u toho skvěle pobavím. ()
Měl jsem rád díly s Grossmanem.... ()
Šimek, Sobota a Nárožný pokračují v tradici zábavných pořadů Šimka a Grossmanna a koncipují podobně i svůj pořad. Scénky jsou prokládány písničkami, někdy jen na kratičký výstup hned navazuje písnička. Humor už je samozřejmě zcela jiný, přizpůsobený Sobotově "tupovitému" a Nárožného "nervovému" herectví. A tak se dočkáme jejich verze v úryvku z Lucerny, pak Sobota ze své snahy o Cyrana se dostane až do hraní stylem spícího herce a na závěr si komická trojice popovídá u vrhačských koulí o nápovědě. Pořad je to sice výrazně zábavný, ale Šimek s Grossmannem - to bylo přeci jen o něčem jiném. A povídky - ty opravdu chybějí. 29. ledna 2014 vyhrabala ČT z archivu díl č. 3 (pokud jsem to dobře poznal z úvodních titulků) a odvysílala tak díl, který jsem před tím nikdy neviděl. Styl představení je naprosto tradiční, jen je to celé tak nějak o ničem. Nic nevypovídající scénky o kapesníku, Sobotův výstup s mečem při Nárožného nápovědě, písničky Šimka se Sobotou na "š", a pak už nic. Tenhle díl může být opravdu zapomenut v archivu, na něm totiž vtipné není téměř nic. ()
Výborné scénky trojice Šimek - Sobota - Nárožný. ()
Jsem velkým fanouškem Šimkova humoru, ale tohle období jeho tvorby mi připadá nejméně vtipné. Inteligentní humor tu jaksi schází, je to úplně jiná liga, než jakou Šimek dělal s Grossmannem a později s Krampolem a Bubílkovou. Některé scénky se Sobotou ještě ujdou (i když těch povedených není zrovna mnoho), ale s Nárožným je to vyloženě nudné. Nárožný zkrátka humorista a bavič nikdy nebyl a je to na něm znát, ve scénkách i dialozích zde působí vyloženě jako rušivý element. I těch zpívaných pasáží bylo na můj vkus až moc, daleko víc, než mluveného slova, takže víc jak 2 * a 45% dát nemůžu. ()
Vtipná zálažitost z dob těžké normalizace velmi osvěžila tehdejší zatuchlý socialismem načichlý vzduch. Trio Šimek, Sobota a Náročný dokazovala roky, že spolu jim to šlape a mají divákoví co nabídnout a zároveň ho pobavit. I po desítkách let stále velmi dobrá záležitost, kterou by možná dnešní generace náctiletých už nevzala, ale to je mi celkem fuk. ()
M. Šimek a L. Sobota ve své nejlepší formě ()
Napriek snahe sa tentokrát moji obľúbení komici veľmi nepredviedli. Sobotu mám radšej sólo. A príliš veľa pesničiek tomu tiež nepridalo.. ()
Jako následovním nedostižných Návštěvních dnů dvojice Šimek-Grossmann a jako předzvěst toho co Šimek se Sobotou předvedou později např. v Neuvěřitelných situacích, působí Ze Soboty na Šimka trochu jako chudý příbuzný. ()
Šimek je velmi přeceňovaný.Dnes už není žádným tajemstvím, že ve dvojici s Grossmannem byl mozkem této dvojice Jiří Grossmann.Poté už byl Šimkův humor úplně jiný.velice násilný a místy trapný.Vrcholem jeho konce byla dvojice s Krampolem, to už bylo úplně o ničem.Ve své době to špatné nebylo, ale dnes to působí opravdu trapně. ()
Nejni to špatný, ale Grossman byl Šimkův pravý parťák... Sobotu moc nemusím, i když tady to ještě není nejhorší, a skvělý Nárožný to bohužel neutáhne... Písničky, které zná snad každý se příjemně poslouchají... ()
Reklama