poster

Amarcord

  • Itálie

    Amarcord

  • Francie

    Amarcord

  • Slovensko

    Amarcord

  • USA

    Amarcord

Drama / Komedie

Itálie / Francie, 1973, 123 min

  • Tosim
    ****

    Film s typicky italským naturelem (což nemusím), několika bizarními scénami (paní trafikantka mi BOHUŽEL připomněla Město žen), celkově sice se "scénkovitou", nicméně (tu horší, tu lepší) atmosférou, která je nejlepší úplně na konci. Ale jo, šlo to, pane Fellini :-)(5.6.2006)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Jsem velkým milovníkem filmů, které mají začátek, konec a něco zajímavého mezi tím. Amacord takový samozřejmě není, neboť nezačíná, nekončí a mezi tím se vůbec nic neděje. Chápu, že to natočil slavný Fellini, že je to velké umění, poetický, láskyplný a kdovíjaký skvost, ale pro mne to byla dvouhodinová nuda s uspávajícími účinky, kterou jen občas přerušilo drobné pousmání. Nakonec si dovolujím vyjádřit radost z toho, že nejsem filmových kritikem a tudíž se nemusím pokrytecky tvářit, že jsem viděl nadpozemskou jedinečnost.(12.2.2013)

  • lena60
    *

    Vzpomínková kniha Antonína Bajaji Na krásné modré Dřevnici, některými kritiky přezdívaná "zlínský Amarcord", mě přiměla ke zhlédnutí Amarcordu pravého, italského. Sám Bajaja v knize několikrát odkazuje na slavný Felliniho film. Kniha mě zaujala. K filmu jsem proto zasedla s velkým očekáváním. Nu a místo nadšení jsem se dočkala pouze hlubokého zklamání. Roztříštěná podívaná, kterou jsem chtěla už po půl hodině vypnout. Nakonec jsem film s velkým sebezapřením dokoukala, ale rozhodně na něj nebudu vzpomínat v dobrém.(4.2.2010)

  • Dan9K
    ****

    Ty 4 hvězdy jsou mírně nadsazené, nechci tím ale naznačit nic jiného než to, že Amarcord mě jednoznačně zaujal nejvíc z toho, co jsem od Felliniho viděl, má spoustu vtipných momentů, záživných situací, vynikající hudbu a charakteristické (a rovněž charismatické) hlavní a některé vedlejší postavy. Ale přesto si prostě nemohu odpustit několik jízlivých poznámek. Jde o sledy více či méně nenavazujících situací a scén, které mi dohromady dávají jeden nenaolejovaný a neopepřený celek. Opět postrádám nějaký silnější a zásadnější příběh, než popis života za určité doby a na určitém místě a to, co je podle mě nejdůležitější, je to v podstatě úplně to samé, jako jsem viděl od Felliniho minimálně dvakrát (z třech předchozích filmů), jen s tím rozdílem, že Amarcord je očividně režisérův vrchol plný nápadů, myšlenek a zábavy (překonávající v tomto ohledu jeho ostatní projekty na plné čáře) a to mi dává jasný podnět proto, že nemá smysl od Felliniho sledovat už cokoliv jiného, podnět, který (nutno říci) jsem tedy přiliš neuposlechl :-)(30.5.2006)

  • Radyo
    ****

    Naprostá a nepřekonatelná špička ve Felliniho díle. Určitě se jedná o nejsnáze pochopitelný film, ze všech, které velký italský mistr natočil. A také zcela po právu získal Oscara. Minimálně za ta obrovská ňadra paní trafikantky si ho zasloužil.(19.7.2002)

  • - Režisér Federico Fellini popřel, že by byl film autobiografický, ale souhlasil s tím, že má podobnosti s jeho vlastním dětstvím. (džanik)

  • - Název filmu je fonetickým přepisem "Mi Ricordo", tak jak se vyslovuje v nářečí z oblasti Rimini, kde se narodil Federico Fellini, a kde se také odehrává děj filmu. (džanik)

  • - Název filmu znamená v riminském dialektu italštiny "vzpomínám." Ve spisovné italštině by to bylo: "Mi ricordo." (gjjm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace