Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý rytíř Lagardere je nalezenec. Ujali se ho dva strýčkové Cocardasse a Passepoil a naučili ho nejen mnoha kejklířským kouskům a tomu, jak se o sebe postarat, ale především ho naučili skvěle šermovat. Díky svému umění se Lagardere seznámí s vévodou de Nevers a stanou se z nich přátelé na život a na smrt. Když Nevers pozná, že Lagardere má nejen ruku, ale i srdce pravého rytíře, povýší Lagardera do šlechtického stavu. Oba cestují na svatbu do Caylus, kde se má Philippe de Nevers oženit s krásnou Blanche, která mu ale již stačila porodit potomka. Nevers má tedy dědice, který se tak stal nepřítelem číslo jedna pro jeho bratrance Gonzagua, jehož lehkomyslný Philippe pověřil správou svého majetku. Gonzague tak celá léta spřádá plány a vymýšlí intriky, jak by se celého jmění Neversů zmocnil. Neštítí se ničeho, ze svatby se stane masakr a vlastní rukou zabije Gonzague vévodu de Nevers. Lagardere stačí zachránit dcerku vévody Auroru a uprchnout. To vše se stalo v roce 1699... a o šestnáct let později, konečně přichází čas, kdy může Lagardere pomstít přítele a získat zpátky svou čest... Ale to už je příběh, který všichni znají, ale na který se vždy znovu a znovu se zatajeným dechem podívají... Novou verzi románu Paula Févala Hrbáč natočil s úspěchem známý režisér Philippe de Broca. Jeho Hrbáč není zdaleka jen romantickým příběhem, nýbrž je velkolepou podívanou: boj dobra a zla je zasazen do nádherných exteriérů, šermířských soubojů a je zahrán jedinečnými francouzskými herci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (86)

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Tahle verze se mi (i pro mě samotného překvapivě) líbila víc, než ta s Jendou Bažinou. Marais je sice lepší Lagardére a jeho verze má takovou tu v dnešní době už nerealizovatelnou správně dobovou atmosféru, jinak ale de Brocova verze ve všem vede. Je akčnější, je zábavnější a celá uteče doslova jako voda. A hlavně má neskonale nádhernou Auroru. Auteuil je taky fajn a jeho hvězdní přihrávači jsou samozřejmě výborní. Snad jen ten vztah Lagardéra a neskonale krásné Aurory je maličko intimnější, než jak byl napsán. Ale to mi kupodivu vůbec nevadilo, takže jsem náramně spokojen. 80%. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Hmmm ... snaha o inovaci je patrná a vítaná, nicméně vlastní zpracování je poněkud laxní, převážně popisné, dosti laciné - a nepříliš důvtipné. Přitom úvod je vcelku slibný, i když - na druhou stranu - Lagardere (tentokrát nalezenec beze jména Henry - i bez šlechtického původu) VŮBEC nevypadá jako MLADÍK ... ani jednu jedinou sekundu. To vévoda Filip de Nevers je na tom o poznání líp, bohužel mu to není nic platné, neboť je mu souzeno nechat se v duchu předlohy záhy zákeřně zapíchnout. Nicméně větší problémy (nejen filmařům) nastávají, když jeho dcerka Aurora pod ochrannými Lagarderovými křídly vyroste. Zdá se, že její náhradní otec je trestuhodně nezodpovědný - že celá jeho výchova spočívá pouze ve výuce čtení, přičemž ani na tomto poli nedosáhne kdovíjakých výsledků ... což je patrno z malé ukázky. Jakoby si osvojil lehkomyslnou povahu komediantů ... jedněch, kteří ho vychovali - a druhých, k nimž se i s Aurorou přidal. Jinak si nedovedu vysvětlit, že své dospívající schovance nevštípí ani za mák dívčího studu či jen prosté opatrnosti. Navíc je mu šumafuk, když je spolu se svým druhem z dětství zničehonic a narychlo pozvána jakýmsi neznámým panstvem do paláce někde v Paříži. Vždyť je jí ŠESTNÁCT, proboha !!! Je až tak hloupý on - nebo spíš scénáristé a režisér ? Ani jeho plán ohledně navrácení Aurory do náruče matky a vykonání přislíbené pomsty není nijak zvlášť promyšlený, jde spíš o výsledek náhodných událostí - vždyť se nikdy předtím ani nepokusil zjistit, jestli vévodkyně de Nevers zůstala naživu ! Notně usmolené 3* P.S.: Musím přiznat, že ani Jean Marais ve filmu "Hrbáč" z roku 1959 už nebyl nejmladší, jenomže ON byl zromantizovaný dobový prototyp hrdiny bez bázně a hany, který snad každou svou postavu z tehdejších klasických romanticko-dobrodružných příběhů vystřihl bez oka mrknutí s nezaměnitelnou grácií, takže jakákoli nemístná poznámka o jeho věku by byla mimo mísu. ()

Reklama

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Nech je predloha geniálna ako len chce, pokiaľ má dielo takto lacný tv look v ktorom sa herci motkajú v kostýmoch lacnejších ako s porna a šermiarske boje sú prestrihané tak, aby sme si náhodou nevšimli, že protagonistom to ale vôbec nejde, tak nemám dôvod ani chuť sledovať ani kladne hodnotiť takýto doslovný brak. Ako backround to neruší ale svoj vlastný čas na filmy by som neobetoval. ()

AloeB 

všechny recenze uživatele

Zábavný dobrodružný snímek s historickými kulisami. Daniel Auteuil zde působí mnohem sympatičtěji než jeho Jindřich Navarrský z Královny Margot a na ostatní Francouze se zde také dobře dívá, dokonce i na zde kritizovaného Luchiniho, který se mi ve své záporné roli velmi líbil. Příběh ani extrémně komplikovaný, ani originální, na nic z toho si ale nehraje a tím dovede diváka uchvátit. Oceňuji také to, že se tvůrci nesnažili hrát na děj jako prim, ale dávali rozvoj i vzájemným vztahům mezi postavami, ať už jde o Lagardera a de Nevers, nebo vztah opět Lagardera se svojí adoptivní dcerou, která byla v podání Marie Gillain neskutečně sladká, ale v konečném důsledku jde o jednu z mála mých výtek, protože mi jejich závěrečný polibek prostě neseděl. Ale tím, že neznám ani knihu ani původní film, nemohu říct, kde se chybička poprvé objevila, či zda chybou vůbec je. Tak či onak to ale mé dobré pocity z Le Bossu nijak nezmění. ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Na dnešní poměry vynikající film. Téma, ano, romantické… ale toho děje a ten vynikající (jako vždy) Daniel Auteuil… V době vzniku by mě nenapadlo dívat se právě na takový film. Dnes, mezi vším tím brakem okolo, už nezbývá moc možností… Po jejich boku vynikne bohatství dějových linek, výborné herectví i scénář vystavěný od jednoho bodu k druhému, z nichž první je začátek, následuje zápletka, zvrat, vrchol a skutečný konec ;) Dnes netypické, že… ()

Galerie (20)

Zajímavosti (1)

  • De Brocův snímek je již šestým filmovým zpracováním historického románu Paula Févala. (Olík)

Reklama

Reklama