Režie:
Christoph SchreweScénář:
Holger Karsten SchmidtKamera:
Mathias NeumannHudba:
Marcel BarsottiHrají:
Thomas Kretschmann, Florian Stetter, Henning Baum, Petra Schmidt-Schaller, Vinzenz Kiefer, Jaymes Butler, Gennadij Věngerov, Paul Faßnacht (více)Obsahy(1)
Po lodním neštěstí v zálivu nedaleko od San Francisca bere „Ghost“ – loď k lovu tuleňů – přeživší na palubu, mezi nimi také spisovatele Humphreye van Weydena. Kapitánem lodi je však „Mořský vlk“ Wolf Larsen, jenž se ukáže jako brutální a panovačný kapitán, který trosečníky nutí zůstat na palubě, aby tak doplnili jeho posádku. Pokus uniknout ze zajetí se stává bojem na život a na smrt. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (29)
„Buďte k nemu milý. Dnes je trocha naštvaný.“ O nemeckej kinematografii (česť výnimkám – GOOD BYE LENIN) si nič dobré nemyslím. Ale na 180-minútovú TV mini-sériu o MORSKOM VLKOVI som sa tešil, lebo mám rád Thomasa Kretschmanna (IMMORTAL, KING KONG, WANTED) a drsné chlapské morské dobrodružstvá. O čo menej snímka funguje v do očí bijúcich celkoch (čo posádke, KOMPLET zloženej zo zákerných sadistických svíň, bráni kapitánovi behom dvoch sekúnd preseknúť krčnú tepnu najbližším rybárskym hákom a na štvrtú ho hádzať žralokom?), o to lepšie sa vydarili „detaily“ (dialógy, vzťahy, psychológia, atmosféra). A Kretschmann je Satan, ktorý už teraz ťahá bez problémov v negatívnej úlohe celý film dopredu ako spenený žrebec bez toho, aby bol vyložene nepríjemný (toto mám na mysli, keď hovorím, že aj záporná postava môže byť svojím spôsobom sympatická). ()
V podstatě od chvíle kdy na loď nastoupí dámská společnost a začnou se rozmáhat pindy o lásce a ideálech to jde s do té doby perfektní hustou atmosférou panující na palubě rovnou do latríny a z překvapivě dobrého psychologického drama se nakonec celkem nečekaně vysemení filosofické dílo o morálce (nebo o čem vlastně) umocněné o něco stejně otřesnou a k uzoufání nudnou "romantickou" pasáží na opuštěném ostrově. Za první část lepší 4, druhá slabší 2. ()
Moře a jeho hlubiny.¬ Jako znalý knižní předlohy říkám, že tento dvoudílný snímek není špatný a "povrch" předlohy sleduje docela věrně. Zajímavé je, že napínavost a čtivost knihy neruší řada filosofických rozhovorů (zvláště mezi Vlkem Larsenem a "spisovatelem kritik"), kteréžto rozhovory zde řada uživatelů kritizuje. Důvod hledejme v naturelu oněch uživatelů a také v tom, že zatímco v tomto snímku jde o vsuvky, v knize tvoří tyto úvahy s vnějším příběhem celek nedílný.¬ Spisovatel J. London nebyl člověkem, který by psaní přizpůsoboval výdělku, byl vždy svůj a jeho povídky a romány (nevyjímaje "Mořského vlka") nikdy nebyly tuctové, byť se námět kolikrát opakoval. Nepsal vymyšlené příběhy, vymyšlené v tom smyslu, že by byly přizpůsobovány, krouceny, psychologicky upravovány, hlavně aby se zalíbily a byly úspěšné, a tyto příběhy jsou, jako u každého skutečného umělce, vždy o něčem víc, než se ukazuje. Potíž je v tom, že ukázati tohle skloubení v přesvědčivé komposici tenhle snímek dobře nezvládl. ()
Němci natočili vcelku dobrý dobrodružný film, ve kterém se toho ale v obou 90ti minutovkách moc neděje. Kamera je pořád na lodi, loď je pořád na vodě, mořský vlk je pořád stejnej magor...Akorát jsem si chvílemi říkal, co německá posádka dělala v Tichém oceánu a v jakém období, že se ten film vlastně odehrával... ()
Veľmi dobrá dobrodružná dráma. A nielen v rámci televíznych filmov. Toto by pokojne obstálo aj v kinách - a ani by sa nemuselo veľmi skracovať. Tie takmer tri hodiny sú totiž pozoruhodne nahustené dramatickými udalosťami (neraz nekompromisne brutálnymi - napr. "amputácia" nohy žralokom) a tradičná televízna vata úplne absentuje. Čo je s prihliadnutím k faktu, že sa dobré tri štvrtiny filmu odohrávajú na palube jednej lode, úctyhodný výkon. Ako inak, film ťahá dopredu Thomas Kretschmann, ktorý tu predvádza jeden z najlepších výkonov vo svojej kariére. Jediná vážnejšia výhrada smeruje k dialógom o morálke, ktoré často šuchocú stránkami Londonovej predlohy. ()
Galerie (20)
Photo © Pro7 Media
Reklama