poster

Ženy v pokušení

  • anglický

    Women in Temptation

Komedie

Česko, 2010, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    V posledních letech jen horko těžko hledám mezi českými zástupci film, který by mě zásadněji oslovil. Přesto se tu a tam našel (Kráska v nesnázích, Venkovský učitel, Tajnosti). Vlastně se mezi ně dá počítat i poslední Vejdělkův film Václav, na kterém se dají vyčíst velké ambice. Vejdělek se sympaticky vyvíjí a z lidových komedií přesedlává na silnější témata, kde humor spíš jen probleskuje kdesi na pozadí. Nejprve ale trochu rýpání.. Stejně jako Václav ale i Ženy v pokušení trpí nejasným dramaturgickým rozvrhem. Divák chvíli sleduje komedii, pak zase rodinné drama s vážnými momenty. Navíc jsem si přál, aby ve mně snímek mohl víc doznít. Mnohdy namísto emocionálního mrazení divák čelí prázdnému utnutí děje, situace.. I tak většinou vybruslí se ctí (bez pocitu trapnosti a studu), a to je jenom dobře. Samotný příběh je prostý. Matka načapá svého manžela v náručí vnadné černošky, oporou je jí dcera a foukat bolístky přijede i babička. No, babička.. každopádně okolo ústředního tria se ještě motá dceřin přítel, matčina potencionální nová známost a babiččin sepisovatel memoárů-další zářez. Zaslechl jsem něco o srovnání s nedávným diváckým hitem Líbáš jako bůh. No, buďme nohama na zemi. Vejdělkův snímek má nesrovnatelně vtipnější a navrch netriviální dialogy, hutnější zápletku a herectví bez umělé přepjatosti. To asi docením nejprve. U Lenky Vlasákové si divák chvíli musí zvykat na herecké pojetí své postavy, ale poté je znamenitá. Dokáže nabídnout sebeironii, nadhled i rozjařenost šestnáctileté puberťačky. Minimálně znamenitý je i návrat jedné české herecké lady na filmové plátno. Filmaři trestuhodně opomíjená Eliška Balzerová srší vtipem, půvabem, šarmem i charismatem a scény, ve kterých se objevuje, krade pouze pro sebe. Její živočišná Samantha ze Sexu ve městě má Českého lva dle mého jistého. A zaslouženého. Potěší i začínající naděje Veronika Kubařová, stejně jako pánské osazenstvo (třeba všeuměl Dyk neztrácí svou přirozenost ani v intimních scénách). Když chválit, tak je třeba vyzdvihnout i ty drobné detaily (nadvakrát nedořečená historka!!) a situační žertíky (skákání panáka po „mrtvém“ těle), které v českém filmu dlouho nebyly-chyběly. Sečteno, podtrženo.. Zhruba o deset patnáct minut bych zkrátil, ale jinak bych neměnil. Díky za to..(15.2.2011)

  • Webb
    **

    Podle doporučení jsem očekával nejlepší Vejdělkovinu a už po čtvrt hodině byla spatřena mýlka tohoto tvrzení. Neschopný Vejdělek jede po své staré cestě i nadále a realitu spatřuje skrz boční okýnko jen rozmazaně, neuchopitelně. V tom vidím hlavní problém, jelikož je to pro něj zřejmě jeden z dostačujicích opěrných bodů s pevnou stavbou, nejenom z toho však pramení jeho tvůrčí neschopnost. Spojení dramatu s komedií v jeho podání skřípe stejnou silou, jako téma o kterém vypráví. Sprasený scénář, tvářící se rádoby o životě skrz postavy, kteří vypili všechno moudro světa a teď najednou jsou nad věcí napsal nepřekvapivě opět Vejdělek. Druhá polovina už nabídla divákovi i trochu soudnosti a jen díky ní se celkový dojem vyšplhal do 50%ního průměru. Gratuluji Jirko, spousta lidí ti snímek sežrala i s navijákem a to se projevilo na výdělcích nejenom díky dlouhé produkční aktivitě, ale i zmiňované oblibě a nad ní poletujicí pověstí.(25.8.2010)

  • Šakal
    ***

    A já si stále říkal, co proboha stojí za tím mužským fenoménem jménem GOLF :o) Konečně inteligentní, ( vtipná ), vztahovka ze života pro " vyzrálejší " publikum a nikoliv střeštěnost pro teenagery. Na rty se mi vkrádá věta: tohle je ŽIVOT, se všemi jeho lákadly, nástrahami, radostmi a strastmi... " Nafackováno " již dostal každý z nás. Kdo NE, na toho to teprve čeká. Je důležité se z toho vždy oklepat a jít dále. Sice pouze fráze, ale pravdivá. Pouze čas zahojí rány. I ten " nejhorší " vztah, je však k něčemu dobrý. Vcelku příjemné překvapení , ( vzhledem k "0" očekáváním ), ikdyž troufám si tvrdit, pouze na jedno použití. Třeba se ale mýlím... Naprosto přesvědčivá a svou roli si do posledního okamžiku užívající Eliška Balzerová, přirozená a bezprostřední Lenka Vlasáková ( kterou začínám mít čím dál tím více v oblibě), lehce ulítlý Jiří Macháček ( v tomto případě berte jako klad ), bezkrevná a prkenná Veronika Kubařová, co se týče Vojtěcha Dyka ( to ponechám na posouzení povolanější ( dívčí ) části publika. Škoda, že v poslední třetině snímku lehce dochází DECH a v pár momentech to zavání kýčovitostí. Přesto, v rámci žánru, se jedná o příjemnou žánrovou vlaštovku v zatuchlých místních vodách. p.s. není ARCHIV jako ARCHIV. Zajímalo by mě, co by na tento ( Vilmy ) říkal pan Karel Čáslavský :o) Třeba by ale překvapil a tím svým moudrým tónem pronesl : jj, není nad voňavou frndu, ikdyž .....dobové foto bych si v tomto případě odpustil :o) A co na to Jan Tleskač? Těžko říct, ale já jsem v POKUŠENÍ dát 4*....ale pro tentokráte nedám 70%(1.10.2010)

  • Gemini
    ***

    Přesně si pamatuji, kdy jsem o "nové, svěží komedii s úžasnou Eliškou Balzerovou" slyšel poprvé - bylo to v rádiu někde kousek za Zlínem, a nejdůležitější představitelka mluvila o tom jaký je ten Jiří skvělý chlapík a jak byla ta práce úžasná a obohacující atd. ... Varující, že?:) Následovala nebývalá mediální masáž a před paní Vilmou nebylo úniku. Nicméně já statečně unikal jako francouzská armáda;) Po pár letech vášně vychladly a mně nezbývá než (opět) konstatovat, že máme nepřeberné množství pohledných hereček, a že to nebyl až takový nezávazný, lechtivý, "pro každého" teror jako jsem čekal. Sice je tam "vše", co má správný film pro manželské a jiné páry mít, aby se stal nejnavštěvovanějším titulem roku, a originality tedy moc nepobral, ale vedle "české Samanthy" povinně trousící laciné lascivní hlášky a "objevování umění užívat si a být svobodná" tu jsou až překvapivě lidské momenty, které by bez zde přítomných (velmi dobrých) hereček prostě nefungovaly. Vilmina samozřejmá prostituce (donuťte mě to nazývat jinak) a kurvičkovsko-blbkovské chování Laury mě sice nikdy nepřestanou štvát, ale i tak vidím Ženy V Pokušení jako podstatně menší zlo než Poledňákovic výplachy. A dokonce se možná někdy, za pár (nebo spíš dva až tři páry) let podívám znova. Takže kolik dát? Je to dobrý film? V jistém slova smyslu ano... ale díky Vilmě a Lauře mám jakýsi blok hodnotit nějak výrazně pozitivně. 60% bude slušný kompromis - nakonec stejně jsem kdysi dal i Románu Pro Ženy;)(24.11.2012)

  • Xmilden
    ***

    Konečně se film dostal i ke mě. Nebudu se tady zbytečně rozepisovat jak pohrdám českou kinematografií posledních let. Že je v posledních 10 letech český film v krizi je dostatečně známá věc. Hřebejk točí kraviny, Menzel netočí prozměnu nic a Troška má poprávu každý nový film v černých číslech. Člověka pak zaujme tenhle Vejdělek, který dokázal zabodovat již svými Účastníky zájezdu, z nichž se stal časem autobusový kult když jede člověk na dovolenou k moři. Václav mě moc neoslovil, ale možná bych byl připraven změnit názor. ROMing netřeba komentovat. Když se tak tedy rozhlédnu Vejdělek natočil svůj nejdospělejší kousek. Herecké výkony jsou na patřičné úrovni, humor není prvoplánovaný (nikdo sebou nemlátí o zem, chybí zbytečné vulgarity), dostatečně silný příběh a konečně, konečně (píšu to raději dvakrát) krásný vizuál, krásné kulisy, krásné prostředí, krásná příroda. Jak mi tohle v českých filmech chybí. Sečteno podtrženo, 65%(3.10.2010)

  • - V roce 2013 vznikla muzikálová verze filmu, jejíž režie se opět ujal Jiří Vejdělek a autorem hudby byl František Soukup ze skupiny Nightwork. (JUK_JANA)

  • - Martin Pechlát a Eva Nosálková-Leinweberová, představitelé manželů Fabiánových, si spolu zahráli už o několik let dříve ve filmu Účastníci zájezdu (2006). (funhouse)

  • - V horolezeckých scénách je několik zřejmých nesmyslností. Když Helena leze na skálu, je jištěna horním jištěním ze střední části stěny. Přitom není jasné, kdo jistící bod založil, když tam byl Michal sám. Následuje scéna, kdy Helena dosahuje vrcholu skály. Přitom má vedle sebe stočené lano, které ji mělo jistit a brzy ji dolézá Michal, aniž by kdokoliv jistil jeho. Takový způsob lezení by na životě ohrozil oba lezce a i pro laiky postrádají některé scény logiku. (Boulderman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace