poster

Američan

  • USA

    The American

  • Slovensko

    Američan

Krimi / Drama / Thriller

USA / Velká Británie, 2010, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mzss1
    ***

    Rozhodně byl film nesmírně utahanej, téměř žádná akce a hudba ve filmu nebyla, přesto z filmu nemám zas tak špatný dojem. Spíš to působí jako Drama s nádehcem Thrilleru. Chybí trochu více atmosféry. Největší kladem je charisma hlavního hrdiny Georga Clooneyho, který zaujal nejvíc. Ještě nepředvídatelnost a reálnost se dá připsat ke kladům. Nic víc. Tak je to tak na jednu podívanou. Hodnotím na 50% = ***(6.11.2012)

  • Rogue
    *****

    Problém Američana je nejlépe vidět na rotten tomatoes, které ukazují 64% od kritiků a 38% od diváků. Sedmdesátá léta ještě očividně neřekla poslední slovo - chladná a úsporná hitman story o tom, že kněží a prostitutky nejlépe vidí do lidí. Jeden z top filmů letošního roku (který je odsouzen zůstat podceněný), důkaz, že Corbijn je vynikající režisér, a že Rowanovi Joffemu se pro remake Brighton Rock dá věřit. Get Carter jednadvacátého století (ačkoliv podobu je vhodnější hledat u Melvilla). Čistá práce.(19.11.2010)

  • Shushika
    ****

    A v čem je to art? Tím, že to má pomalé tempo, dlouhé záběry, noční scény v uličkách hýří barvami předpeklí a Clooney je od začátku rámován do obdelníkových kompozic? U tvůrců, kteří nepracují jako Corbijn, by to tak bylo taky, jen bychom si toho při větší dynamice možná ani nevšimli (o to víc by o tom kecali v bonusových matreiálech). Tenhle fotografický přístup je spíš otázka chutí, než zápor. P.S. Zajímalo by mě, jak by jako nájemná vražedkyně válela Gaislerka.(15.1.2011)

  • Šakal
    *****

    Přiznávám, že po zdejším hodnocení jsem byl mírně rozladěn a zaskočen, protože tento snímek jsem již dlouhou dobu s netrpělivostí vyhlížel. Přesto jsem si říkal, že G. Clooney by nekývnul na " obyčejný " snímek a je pro mě dostatečnou zárukou kvality. Stejně je tomu i v případě Antona Corbijna, byť jde teprve o jeho druhý počin. Již jeho prvotina Control na mě totiž nesmírně zapůsobila. Jestli to půjde nadále touto křivkou a tempem, tak se max u čtvrtého Antonova počinu " udělám " hned po úvodních titulcích. Je mi smutno z faktu, že tento snímek zde má tak nízké hodnocení. Není se však co divit, je to odrazem dnešní doby. Faster and faster, more and more, to je oč tu běží. ANO, i já mám rád pojetí alá Bourne (jsem velkým fanouškem této trilogie), nicméně tento snímek vydávající se zcela jinou cestou je mi bližší. G. Clooney pronáší " na pikniku " ke svoji klientce, (když ji na rameno usedne motýl) větu: je to OHROŽENÝ DRUH. Snad nejvíce tyto 2 slova vystihují tento typ snímků ( hrdinů ). Pomalu ale jistě jim odzvonilo. O to více potěší a já za to tvůrcům posílám vřelé díky, když se někdo rozhodne oprášit myšlenky na " staré dobré časy ". Tohle je totiž skutečná pocta filmům staré školy. Na A. Corbijnovi se nezapře, to co ho ve světě doposud proslavilo nejvíce a to sice portrétní fotografie. Každý záběr je jako jednotlivá dokonale vypiplaná předpřipravená fotografie. Je tak nesmírným zážitkem pozorovat na velkém detailu jak např. George sestavuje zbraň, milování se s prostitutkou, či " pouze " jak si dopřává v kavárně šálek kávy..... Jako velkého nadšence hist. památek ( a býv.studenta architektury - Obnovy památek ) je pro mě nesmírným zážitkem pohybovat se ( díky Antonovi ) zapadlými italskými uličkami, kochat se tou nádherou a závidět Georgovi, že sedí v zastrčeném baru ( kavárničce), usrkává kávu a je zabořen do novin. Vždy, když letím na dovolenou, nevyhýbám se také centrum, nicméně vždy navštívím alespoň jedno malé městečko, (vesnici) a s vekou radostí se toulám zastrčenými uličkami, s bary a kavárnami a plnými doušky do sebe nasávám zdejší vůně a v mnohých případech i pálenky :o) Zpět k filmu. Úplně jsem se tetelil blahem při odkazech ke starším snímkům a scéna, kdy v kavárně v TV běží Leoneho Once upon a time in the west ve mně probudila vskutku vlnu nostalgie. To byla přímo Tsunami. Anton udělal obrovské terno, když se mu podařilo zlanařit do hlavní role G. Clooneyho. Zabil tím tak dvě mouchy jednou ranou. Nedovedu si představit lepší alternativu(Ten chlap má charisma, to musím konstatovat i já ). V druhé řadě potom zejména díky němu si otevřel cestu k americkým velkým sálům. Těžko by jinak v Americe hledal distributora pro velká kina . Za to náleží oběma pánům můj velký dík. Možná bych mohl mít výhrady k úplnému konci- až uvidíte pochopíte, nicméně v tomto případě ( motýl stoupá k nebesům ) mi to kupodivu výsledný dojem nepokazilo. Za určitých okolností bych snad i uvažoval nad 4* ohodnocením, ale když vidím to místní, rád snímek " pošlu " o něco výš - 5*. p.s. všichni vy, co snímek sledujete v pochybné kvalitě na svých noťasech zasloužíte kulku do hlavy, protože tento snímek si o VELKÉ PLÁTNO jednoznačně říká a vyžaduje ho! Přicházíte tím jednoznačně o největší přednost snímku a výsledný zážitek troufám si tvrdit nemůže být ani třetinový. p.p.s. vždy když objevím u někoho v profilu věty na téma: komentáře delší než 8 řádků nečtu ( ztrácím se v nich ). Vám všem takovým, co přečetli v životě max časopisy typu man and healt chci říci jedno: díky za každý takový komentář ke snímku, co zde napsal uživ. Sobis87. Tam je napsáno téměř vše a zcela výstižně. Chtěl bych vidět kteréhokoliv z vás vyplodit něco podobného a navíc to zhustit do 6 řadků. Pokud se vám to podaří, smeknu a osobně se vám omluvím. " 70 léta nejsou mrtva, díkybohu za to! "(12.12.2010)

  • HAL
    ****

    Je mi proti srsti označit The American za pohou oldschool kriminálku. Na to je až příliš chytrá a hloubavá... a má až příliš minimalistický a předvídatelný příběh. Ale i v naprosté neoriginalitě je kouzlo, neb tam kde jiní v archeotypálním příběhu ohromují akcí či dramatičnosti, Corbinj šlape na brzdu... a zatáčí k opatrnému zkoumání hlubin hitmanovy duše. S očekávaným vyústěním, avšak bez patosu a tiše rozebírá jeho tragický vztah k nemilovaným ženám a neživotnému bytí. Ať už je to v nočních hovorech s prodejnou děvkou, či při siestách se starým knězem, ze všeho je cítit jeho léty práce vypěstovaný, ale nyní postupně umírající nihilismus. A jako vždy vynikající Clooney i takto zadumaný nihilismus podává s fascinující dávkou šarmu. 8/10(16.2.2011)

  • - Auto, na ktorom vo filme jazdí Jack (George Clooney), je Fiat Tempra. (Casador)

  • - Jack nosí hodinky Omega Speedmaster Professional. (HellFire)

  • - Tetování na Jackově rameni je „Ex Gladio Equitas“, tedy „Spravedlnost mečem“. Jedná se o motto nájemných zabijáků. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace