Reklama

Reklama

Ačkoli má tovární dělník jménem Quaid (Colin Farrell) krásnou manželku (Kate Beckinsale), kterou miluje, výlet do mysli mu připadá jako perfektní dovolená od frustrujícího života – skutečné vzpomínky na život super špióna mohou být přesně to, co potřebuje. Ale když se proces zvrtne, Quaid se stane hledaným mužem. Quaid, který je na útěku před policií – kterou řídí kancléř Cohaagen (Bryan Cranston), vůdce svobodného světa – se spojí s povstaleckou bojovnicí (Jessica Biel), aby našel hlavu ilegálního odboje (Bill Nighy) a zastavil Cohaagena. Linie mezi fantazií a realitou se začne smazávat a osud jeho světa visí na vlásku, když Quaid objeví svou skutečnou identitu, svoji pravou lásku a svůj skutečný osud. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (33)

Trailer 1

Recenze (1 385)

choze 

všechny recenze uživatele

Není to taková zábavná jízda jako Wisemanova čtyřka Smrtonosné pasti, ale i když je vám to příběhově ukradené, těch 200 mega je na slušných honičkách a spoustě záběrů monumentální futuristické městské zástavby dobře vidět. Herecky si krade film pro sebe Kate Beckinsale, která si zlobivou manželku vychutnává se sebejistotou herečky, co má nastříleno, nakopáno a nalatexováno z béčkových produkcí a co se každé ráno probouzí vedle režiséra, co jí pravidelně přihrává hlavní role. A s přehledem válcuje matné výkony jindy mnohem lepších kolegů (Farrell, Cranston, Nighy). Ale to, že se nedočkáme pořádného catfightu Beckinsale s Biel, to je u mě epic fail. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Proč? Vysvětlete mi, proč má někdo tohle za potřebí? Proč se musí herci v takovém filmu angažovat, proč se do něj musí vůbec investovat peníze a proč na něj lidé musí chodit do kina? Proč tenhle film tady má tolik hodnotících? Mnoho otázek na jeden film, který jsem vidět v žádném případě nechtěl. Pak se ale naskytla příležitost a mně to stejně nedalo. Musím říct, že na dnešní poměry je to slušně odvedená práce. Absolutně pohřbívá původní film, ale na dnešní poměry a dnešní digitálno je to vlastně standard. Celé je to trošku jednoduší než původní film s Arnoldem, ale to asi proto, aby dnešní nenáročný divák vše pochopil. Jak ale říkám. Tímhle filmem je absolutně pohřbená myšlenka původního filmu, která jako poslední velký film nenabídla digitální, ale ručně připravené triky, a která v sobě měla nejenom myšlenku, ale hlavně koule natočit něco nového a jedinečného. Tady si akorát autoři nahonili trika, vše udělali naprosto standardním způsobem. Možná něco zkasírovali, ale u mě bude na tenhle film navždy zapomenuto. Na co ale zapomenuto nebude, tak především na fakt, že Hollywood se v 21. století bojí točit originální filmy a radši investuje zbytečně velké množství peněz do značky, která se jim teoreticky vrátí, protože mladého příznivce, který dvacet let starý originál nezná, vždycky někde najdou. Humus velebnosti. Tři hvězdy z objektivního náhledu na věc, že tenhle film je slušně odvedená práce. Ale jinak... ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Asi tím některé překvapím, ale podle mě je tenhle film zcela unikátní. Zejména co se týče akčních scén tady v dějinách kinematografie nic takového zatím nebylo. Všechny akční scény jsou totiž pojaté vertikálně, a nikoliv horizontálně, jak je běžné. Od začátku filmu až po závěrečné titulky se tu zcela systematicky a promyšleně pracuje s vertikálními pohyby hrdinů: úvodní pád Jessicy Biel, útěk z Rekallu, útěk před Lori, který provázejí dokonce tři Farrellovy pády z výšky, skok na auto mířící vzhůru a posléze deaktivace magnetu vrhající auto zase dolů, jezdící výtahy v podobě zvláštních kostek, a do toho neustále přesuny klasickými výtahy, lezení po žebříku a samozřejmě metafora celého tohoto vertikálního přístupu, obrovský tubus převážející kolonisty skrze zemské jádro. Je až k neuvěření, jak poctivě tvůrci filmu po celou dobu tenhle vertikální přístup naplňují. Zatímco ve většině filmů představují vertikály například v podobě hrozícího pádu z výšky nebezpečí a horizontály bezpečí či obecně jistotu, v Total Recall je tomu přesně obráceně: před blížícím se nebezpečím přicházejícím zepředu či zezadu se utíká nahoru či dolů. Díky CGI vytvořenému světu tu nakonec výška není nabytá strachem z pádu, jako třeba při lezení Cruise po reálné budově v MI-4, tudíž se vyloženě nabízí, aby se hrdinové v Total Recall z veškeré šlamastiky dostávaly vertikálními pohyby nahoru či dolů, jak také činí. Trochu se tu možná nabízí oprášit slogan z Nolanova Počátku „Sestup dolů je naše jediná cesta vpřed.“ Odmítnutí horizontality ve prospěch vertikality, který v Total Recall nastal, se odráží i ve stylu: při útěku z Rekallu se kamery agresivně přibližují a oddalují horizontálně od Farrella, zatímco kupř. pád auta po deaktivaci magnetů provází meditativní zpomalení fps. Total Recall tedy jak vidmo není jeden z těch filmů, které rozestaví před diváky ve velkých záběrech honosné kulisy futuristických měst pnoucích se do výšky, aniž by s touto výškou jakkoliv dále pracovaly a zapojovaly ji do děje či do pojetí akce. Tato zrada se podle mnohých diváků přihodila například v Prometheovi nebo v Sunshine, které se z ambiciózní, vertikálně směřované sci-fi epopeje zalomily do zběsilého, horizontálně orientovaného béčkového survival hororu. ____ To, že ten film tak pečlivě pracuje s vertikalitou, respektive s prostorem, jde ruku v ruce s tím, jak malou úlohu tu hraje čas. Hlavní hrdina je časově zcela neukotvený, jelikož postrádá jak minulost, tak budoucnost. Coby člověk bez paměti a bez vzpomínek neví, kým vlastně je, a minulost pro něj neexistuje. Totéž platí pro budoucnost, kterou coby tovární dělník rovněž nevyhlíží zrovna v dobrém světle. A je zcela logické, že tam, kde schází čas, nastupuje prostor, který tu má podobu jak již zmíněných vertikálních akčních scén, tak velkolepého futuristického prostředí. Hlavnímu hrdinovi jako by se také neustále připomínalo, že je časově neukotvený, pořád uprostřed, mezi věcmi, v mezibytí, v jakémsi intermezzu: (i) Umocněno je to třeba tím, že režisér Wiseman vyžadoval vedle mocné podpory CGI i skutečné kulisy. Jenže vystavět takové kulisy, prohlásil sám Wiseman, je nesmírně drahé, tudíž když už je vystavíte, musíte se do nich vracet a natočit v nich více scén. Taková jsou prostě pravidla a zákonitosti současné filmové tvorby. Není pak ale divu, že má Farrell pořád tytéž sny, když se kulisy ve filmu opakují, a že, jak si stěžuje svému kámošovi, pokaždé sedí v tubusu převážejícího kolonisty na tom stejném místě, den po dni, rok co rok, čím dál větší rutina. Tomuto paranoidnímu pocitu Farrella ze zastaveného času napomáhá i neustálé pendlování filmu mezi dvěma prostory, australskou kolonií a britskou federací. (ii) Za druhé je tento důraz na prostor na úkor času umocněn tím, že až do konce není jasné, odehrává-li se film ve snu, či v realitě, tudíž jako by byl neustále otevřen a bez konce. Pro obě verze existuje spousta argumentů, Wiseman to tak údajně zcela záměrně natočil, nota bene něco jiného tvrdí verze pro kina a něco jiného directors cut (v directors cut verzi nemá Farrell pod náplastí tetování z Rekallu, čímž film implikuje, že se odehrává celý ve snu). Tohle neustálé kmitání mezi oběma verzemi, pro něž lze ve filmu nacházet oporu, je podle mě mnohem důmyslnější než obvyklé twisty á la Shyamalan nebo Planeta opic, které v závěru přijdou s nějakým zásadním obratem či šokem, protože tyto filmy umožňují vlastně jen dvě zhlédnutí, jedno nevinné a druhé poučené, kdežto Total Recall je jako nekonečná smyčka a v počtu zhlédnutí neklade na diváka žádná omezení. ____ Total Recall se svým důrazem na prostor na úkor času, který se projevuje zejména vertikální akčními scénami a hrdinou bez minulosti i budoucnosti, tedy není jen tak nějakým tucotvým filmem, nýbrž naopak úžasnou metaforou současné tendence v kinematografii, která se odklání od zájmu o vyprávění k zájmu o prostor, ať už to souvisí se zájmem o průzkum imaginárních prostředí ovlivněný počítačovými hrami (hovoříme o kyberprostoru, nikdy o kyberčasu), s novým psaním historie francouzskou školou Annales upřednostňujícím každodenní události namísto velkých dějin nebo s obecnější proměnou v povaze světa, kdy podle některých v čele s Fukuyamou už neobýváme čas nebo dějiny, ale ve skutečnosti pouze prostor. Dřívější historická, temporální a narativně orientovaná kultura zřejmě nyní ustupuje kultuře prostorové, což lze pozorovat třeba na Hvězdných válkách, kde není zdrojem naší fascinace samotný příběh, ale spíš průzkum tohoto rozsáhlého světa bohatého na různé rasy a dobrodružství. Kdyby měla být dnes znovu natočena Casablanca, určitě bychom se chtěli dozvědět mnohem víc o prostředí Casablancy. Dnes by bylo neodpustitelné natočit film s názvem Casablanca, který by nejen z ústředního baru, ale i ze samotného města ukazoval tak málo. Dnes bychom toužili to město prozkoumat. Ten přechod od času k prostoru, který v kinematografii nastal, je dán ale zcela přirozeným vývojem a není překvapující. Dává rozum, že se zejména v první polovině dvacátého století nejprve vyprávěly klasické příběhy směřující od bodu A do bodu B, načež se takový přístup stal natolik otřepaným, že se v druhé polovině dvacátého století přešlo k prostoru v podobě komplexních fikčních světů jako tady nebo k různým puzzle filmům (Memento, Hangover) či síťovým narativům (Babel, Magnolia), které s časem pracují spíš jako s prostorovými dílky, jež umisťují do vzájemného souladu. () (méně) (více)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět ("ukradený" z původního filmu) zabalený do temně vykresleného prostředí budoucnosti a nerealistických, nezajímavých akčních scén. Film, který se snaží působit na dvou rovinách: Jako post-apokalyptické drama i odlehčený akčňák (odlehčený potom čistě proto, že už předem víte, že ani jedna z tisíců kulek hlavní hrdiny nezraní, i to, že záporáci budou umírat vzestupně podle své důležitosti). A jako takový nefunguje ani na úrovni jedné. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $125miliónovTržby USA $58,877,969Tržby Celosvetovo $198,615,996Tržby za predaj Blu-ray v USA $15,159,443 //počet predaných kusov 640,741Tržby za predaj DVD v USA $12,678,587 //počet predaných kusov 673,574║ Triková a vizuálna stránka prepracovaná, akcia tam dobre sedí, občas tam škrípu prechody medzi scénkami ale to sa ešte dá prepáčiť, nuž ale o deji a postavách sa to už moc chváli povedať nedá, aspoň ako taká malá výhoda je že to nekopíruje úplne príbeh pôvodného filmu Total Recall z 1990, a berie si to len nejaké tie zlomky a prevažne sa to uberá svojou aj keď nie príliš dokonalou cestou, Kate Beckinsale pôsobí ako nezlomný terminátor, Colin Farrell a Jessica Biel pre chabú výstavbu postáv takmer stratený do prázdna, žiadna postava nedokáže najak zvlásť strhnúť a na tom film trpí na viac, čo na tom že všetko ostatné je tu vyleštené k dokonalosti, škoda tešil som sa ale dostal som len ničím prekvapivý priemer, kde potešia aspoň akčné sekvencie. /videl v kine: 60%/ ()

Galerie (113)

Zajímavosti (36)

  • Scéna známá z trailerů, ve které hlavní hrdina zmasakruje policejní komanda, je celá v jednom záběru a natáčela se 22krát, než to Colin Farrell (Douglas Quaid) zvládl perfektně. (272827)
  • Pri stavbe scény pre Total Recall stavitelia minuli 10 000 dolárov týždenne len na skrutky do dreva. (Arsenal83)

Související novinky

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

06.01.2014

Paul Verhoeven dal světu trojici výjimečných akčňáků – Total Recall, RoboCopa a Hvězdnou pěchotu -, které díky kombinaci satirického nadhledu a brutální akce těžko někdy upadnou v zapomnění. Bohužel… (více)

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

The Wolverine – prokletý projekt?

The Wolverine – prokletý projekt?

05.09.2011

Už ten příběh znáte. Katastrofa v Japonsku, odstoupení Darrena Aronofského, přesun natáčení na podzim. Teď se situace opakuje. Když už se myslelo, že pokračování X-Men Origins: Wolverine, inspirované… (více)

Reklama

Reklama