poster

Pokoj (festivalový název)

  • USA

    The Room

Drama

USA, 2003, 99 min

Režie:

Tommy Wiseau

Scénář:

Tommy Wiseau

Kamera:

Todd Barron

Producenti:

Tommy Wiseau

Střih:

Eric Chase

Scénografie:

Mercedes Younger
(další profese)
  • Filmmaniak
    odpad!

    Tahle věc se naprosto vymyká jakýmkoli běžným měřítkům. Absolutně nezáleží na hodnocení procentuálním či hvězdičkovém, místo odpadu bych tu klidně mohl napsat obrovské WTF a nehodnotit. To, jestli dáte pět hvězdiček nebo odpad!, se podle mě odvíjí jen a pouze od toho, jestli vám hrdinové tohoto filmu přijdou zábavní a smějete se jim, nebo jestli je z duše nenávidíte a chcete je zabít. (Je evidentní, že u mě převládal ten druhý pocit.) Rozhodně nemám nic proti uživatelům, kteří hodnotí plným počtem, protože si dokážu živě představit, jak se u toho královsky bavili. V každém případě je ale The Room neuvěřitelná sračka, jejíž hrůznost je nevyslovitelná. Kdybyste si zkusili představit všechny možné myslitelné chyby, kterých se filmař může ve svém filmu dopustit, tak tady jsou úplně všechny. Tohle by měli promítat na filmových školách jako ukázku toho, jak netočit film. Tommy Wiseau je mimozemšťan z planety Žumpa, jiné vysvětlení mě nenapadá.(23.6.2012)

  • ledzepfan
    ***

    Není to ani tak moc blbé aby to byla královská zábava (jakkoliv se nám tuhle myšlenku snaží popkulturní hype vnutit). Není to ani tak blbé aby to člověk s přehledem vyodpadoval... Je to prostě jen dost špatný film. Wiseau pracuje s překvapivě srozumitelnými a kousavě pravdivými životními motivy, které ale neumí skrz filmovou řeč vyslovit tak jak by chtěl a potřeboval. Maximální umělecká autenticita + řemeslné diletantství = Slabota, která sice svým způsobem fascinuje a místy i nechtěně baví, ale v zásadě rozhodně nenadchne...... Víc než film samotný mě zajímají lidi kteří tvrdí, že se u toho sráášně smějou a baví, nebo lidi co nejsou schopni pochopit o čem ten film vlastně je.(11.3.2018)

  • boshke
    *****

    The Room je opravdu film pro dlouhodobý trvalý vztah. Jen tak může dle mého vyzrát. Viděl jsem ho bez valného nadšení jednou, podruhé jsem si ho nemohl odpustit po The Disaster Artist, v mezičase už jsem ho viděl pětkrát. Přestávám se divit kultovnímu statusu. Vskutku, film tak příšerný, až je skvělý... 100%(21.3.2020)

  • -bad-mad-wolf-
    odpad!

    Protože jsem viděl Kameňáky, dílo Eda Wooda i opilecká videa Ivety Bartošové, usoudil jsem, že jsem splnil kvalifikaci ke zkouknutí údajně největšího průjmu všech dob. Asi nemá cenu psát, jak je The Room neuvěřitelně příšerný, jak má banální a nesmyslné dialogy, trapné herce a jak úpěnlivě diváka přesvědčuje, že má Tommy Wiseau místo mozku tukový rezervoár. Fascinující je každopádně pozorování titulního „hrdiny“, který se pokaždé, kdy z něj má vypadnout nějaká replika, tváří, jako by nasál kubík rajského plynu (a nemá oči!) Pro příklad uvedu několik vskutku pamětihodných scén: V jednu chvíli se tři pánové sejdou u popelnic, melou absurdní hovadiny a když už očividně neví, kudy kam, začnou si na ploše dvou metrů čtverečních házet s míčem (!!!). Pak se objeví čtvrtý chlap, jednoho ze tří přítomných bezdůvodně srazí k zemi, vzápětí o něj projeví strašnou starost a odvleče ho pryč. Konec scény. Pak je tu kvantum momentek s Johnnyho tchýní, která vždy přijde za dcerou, řekne jí, že je Johnny naprosto špica, načež prohlásí, že už musí jít a vypadne. Obzvláště vypečený je moment, kdy po krátké debatě zcela mimo mísu zahlásí „jestli vypadám unaveně, tak mě nechtěj vidět zítra“ - a tradičně zmizí. Nevim, jakej matroš všichni při natáčení hulili, ale očividně to byla kvalitka. Johnnyho štětka v průběhu jednoho dialogu prohodí, že má rakovinu prsu, což její matka odbude s tím, že je to prkotina a víckrát se k tomu nevrátí. V jiné scéně pozorujeme obsluhu jakéhosi baru/bufetu, pánové si sednou a jeden druhého se náhle zeptá „jak jsi na tom se sexem?“ The Room je úžasný film. Film o ukřivděném blbečkovi s vizáží nadrogovaného lachtana, jehož nikdo nemiluje a on by si to tak zasloužil (ach, ten závěr). Film, v němž si všichni začnou házet s míčem, sotva se sejdou. Kdekoliv. Nebo se píchat navzájem a hodiny o tom mluvit. Pokud chcete uspat prarodiče, utýrat psa nebo ze svých dětí udělat nesvéprávný asociální kretény, pusťte jim to. Za počet mrtvých neručim. P.S. - v první půlhodině se třikrát souloží, pokaždý s šerednou blondýnou, s růží v ruce a za tragicky nevkusný hudby. Takže doporučuju i jako případný lék na nadrženost, protože po tomhle má člověk chuť vojet tak maximálně hlavou zeď.(17.12.2013)

  • L_O_U_S
    odpad!

    A kdo říkal, že mezi oblíbenými filmy musí být jen ty, kterým jsem dal maximální hodnocení? The Room je totiž po filmařské stránce opravdu hrůza. Je to totální amatérský odvaz. Dřív jsem netušil, že uvidím něco, za co by se musel stydět i Ed Wood. Tommy Wiseau je neskutečný magor (směje se i při sexu), když si dovolil vypustit do světa tuhle zhůvěřilost, kde devadesát procent stopáže zabírá otevírání dveří, zdravení, desetinásobné opakování absurdních replik a šukačky (v úvodní půlhodině se souloží hned čtyřikrát). Nicméně neúmyslná zábavnost (a ať si pan režisér říká, co chce) dělá z téhle záležitosti doslova drogu, kterou musíte dávkovat v míře větší než malé. Vtipné recenze, rozhovory, parodie, všechen ten kult kolem a aspoň jednou ročně projekce se lžičkami létajícími na plátno - takhle se má prožívat film. Opravdu nutno vidět, protože The Room ve své debilitě a přitom neskutečně milé zábavnosti trumfuje nejen Wooda, ale také perly studia Asylum. A to už je co říct. "I did not hit her! It's not true! It's bullshit! I did not hit her! I dit noooot! Oh, hi Mark!" ... "You are tearing me apart, Lisa!" ... "Hi, doggie!" ... "Anyway, how's your sex life?" (595.)(23.11.2010)

  • - Režisér Tommy Wiseau si každý den odvážel z natáčení  HD kameru, protože se bál, že ji ukradnou. (L_O_U_S)

  • - Dan Janjigian, představitel Chrise-R, požadoval po režiséroviTommym Wiseau proplacení škod na svých botách, které si poničil při natáčení. (L_O_U_S)

  • - Scéna, kdy Johnny (Tommy Wiseau) připojuje nahrávací zařízení k telefonu, je inspirována skutečností. Wiseau si totiž nahrával své telefonické hovory s jinými lidmi. Když to Greg Sestero (Mark), odhalil a našel i nahrávky, na kterých byl, obhajoval se Wiseau tím, že studoval jeho přízvuk. (L_O_U_S)