Reklama

Reklama

Ten den pro Portera (Mel Gibson) nebyl jedním z nejlepších. Nejdřív se mu podaří ukrást slušný balík peněz, který by mu stačil na báječné doživotní prázdniny strávené na pláži s dostatkem vína, žen a zpěvu. Ale pak už se mu situace poněkud vymyká z rukou. Dostává se do šílené honičky s pohraniční stráží, na jejímž konci končí jeho auto na kapotě těsně za mexickými hranicemi. Pak už je zadržen mexickými úřady a po peprné výměně názorů je vržen do podivně drsného a nebezpečného světa zvaného El Pueblito, což rozhodně není pětihvězdový hotel, který si představoval pro svou zaslouženou dovolenou. Je to místo, které je symbolem násilí, korupce a promiskuity. V El Pueblitu Porter potká malého chlapce, který se ho snaží naučit přežít v tomto zvláštním světě. A díky němu nejen přežívá, ale potká i jeho krásnou maminku. Situace se však začíná vyhrocovat, všichni se dostávají do více než velkých potíží, protože gangsteři chtějí zpět své peníze. O tom, jestli se Porter se situací plnou honiček a přestřelek popere, a navíc si zachová i svůj pověstný sarkastický humor, se již brzy přesvědčíte v kinech. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (452)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s tím, že Mel ještě úplně nepatří do starého železa, ale stejně by si měl pro jistotu začít dávat pozor, aby si ho cikáni nespletli s víkem od kanálu a neodnesli do sběru. Při vší úctě ke Gibsonovým schopnostem zacházení s bambitkou, stylu cestování po Mexiku i štiplavé noblese vůči krásné mamině, mi nepřišly jeho letní prázdniny zábavnější než ty moje. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Je libo strávit letní dovolenou v mexickém pohraničním vězení El Pueblito? No tak vítejte, sice se tu zdržíme přibližně hodinu, než brány prohnilého vězeňského systému, připomínající velké trhoviště, definitivně opustíme a přesuneme se v ději mimo něj, ale i tak se divácký pobyt v dosud neokoukaném prostředí může změnit na myšlenku rychlého návratu do bezpečí útulného domova. Na to nedbal Mel Gibson, který vše kolem sebe lakonicky komentuje, a jehož postava překvapivě ve filmu nemá žádné jméno. Po loupeži velkého balíku peněz se svým komplicem v maskách klaunů ho sem šoupla místní zkorumpovaná policie, která mu lup zkonfiskovala. Pro všechny je jen mužem s hanlivým označením "gringo". Zde se setkává s celou řadou svérázných a zločineckých existencí v nebezpečné hře, do které se nechtěně dostal. Od malého chlapce, se kterým se skamarádí, až po místního bosse ovládajícího zdejší obchody a čekajícího na transplantaci jater, kdy je chlapec nejvhodnějším dárcem. A myšlenka na útěk a získání svého lupu zpět je neodbytná, zvláště když by se nemusel v takovém prostředí dožít příštího rána. Stárnoucí hezoun Mel Gibson, se stále mile rošťáckým výrazem ve tváři, je pro takové role jako dělaný. Vědom si toho se stal spoluautorem scénáře a film si vzal pod svá producentská křídla. Režii svěřil svému kamarádovi, který mu byl asistentem režie u jeho kontroverzního snímku Apocalypto. Nevím, jestli udělal úplně dobře, protože pokud se Gibson ztratí jen na okamžik z dohledu, film se nepříjemně propadne do ryze béčkového filmu pracujícím s áčkovými prostředky. Místy přeexponovaná kamera v polodokumentárním stylu také není zrovna nejlichotivější vizitkou. Jenže je tady množství scén pojatých, jak je u Gibsona zvykem, v naturalistickém stylu, scénář se dá označit za invenční, i když pracuje s několikrát viděním, umí to zdatně přepracovat. Hlavní postava je natolik sympatická, že se jí dá fandit, ačkoliv to není typický kladný hrdina. Ve výsledku je to film, od kterého zase tolik nelze očekávat, ale za jeho názvem rozhodně nelze hledat komedii pro celou rodinu, nýbrž thriller, který je natočený s nadhledem, invenčně, se spoustou chytrých, neotřelých fórků v neokoukaném prostředí. A kdysi megahvězdný bouřlivák Gibson si svoji roli náležitě užívá. Jasně, chtělo by to film vypilovat, ale já ho beru jaký je. Celkem mě bavil. Filmu by lépe slušel formát dvd než kino. 90% ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Postmoderně komunikativní, vyzněním ale velmi klasický (chilli) western. Bezejmenný gringo se dostává do cizího prostředí, což mimo obraz komentuje s podobnou nadsázkou jako Anthony Bourdain své cizokrajné výlety v No Reservations, a kvůli vlastnímu prospěchu uvede do chodu konflikt mezi dvěmi znepřátelenými frakcemi. Hrát hlavní roli namísto Gibsona Eastwood, jistě by díky svým „italian jobs“ věděl, co dělat. Údernost jasně čitelného westernového schématu je bohužel narušena sebezáchovnou snahou Gibsona (coby scenáristy) vrátit se do první herecké ligy rolí, která plně neodpovídá kategorii cynický hajzl (kam si ho v mimofilmovém světě mnozí zaškatulkovali). Byť rodinná linie vykazuje nezvykle vysoké procento scén, v nichž je pácháno násilí na ženě či dítěti (podobně jako se ve filmu nekorektně často kouří), přejímání úlohy náhradního otce nejde s ranařským jádrem snímku moc dohromady. Od začátku nečitelný hrdina, který přišel odnikud a měl by tamtéž odejít, se začíná citově angažovat a totéž se náhle očekává také od nás. Jenže proč fandit chlapíkovi, o němž vlastně nic nevíme? Také vzhledem k počtu lidí, které chladnokrevně zabije, bych raději zůstal u počátečního přesvědčení, že jde o stejného zmetka jako jsou ostatní, akorát malinko vychcanějšího. V nehollywoodských westernech dle italského vzoru to fungovalo skvěle, nač tedy nově do hry tahat emoce? 60% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Fajn akčná jednohubka, ktorá kombinuje drsný život vo zvláštne vedenom väzení, čiže rýdzu sociálnu drámu a bezmyšlienkovitú akčnú zábavu, kde je úplne jedno, kto všetko bude colateral damages, hlavne, nech to všetko hlavný hrdina úspešne dotiahne do konca. Keď sa to tak vezme, tak tu nie je jediný kladný charakter, čo je možno nakoniec aj dobre, aspoň aj tá bezcharakternosť Gibsonovej postavy až tak nekričí. Peter Stormare je iba reklamný ťah, všeho-všudy tu má zopár menších scén, keď už bol prítomný na pľaci, mohli ho využiť viac. Ako jeden z prvých comebackových Gibsonových dielok po bane ale Prázdniny slušne obstáli. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Troufnu si říct že se nám Mel vrátil tak jak jej máme rádi. Že to ale trvalo ty jeden roštáku. Chápu, měl si své drobné problémy. Nechal si nás čekat, ale vše je odpuštěno. Mexický Payback zpočátku hodně pozvolna stupňuje tempo, až jsem začínal být trošku netrpělivý. Nakonec se ale přecejen tempo vystupňuje a dostane se ke slovu tolik očekávaná akce. Už těď se upřímně těším na Machete Kills. 65% ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Většina záběrů byla pořízena ve věznici Ignacio Allende ve městě Veracruz v Mexiku. (ssfan)
  • Filmové El Pueblito vzniklo podle skutečné předlohy v podobě el Centro de Readaptacion Social de la Mesa, které vzniklo v roce 1956 v Tijuaně jako experiment, kde 2000 vězňům bylo dovoleno vzít se s sebou do vězení své ženy, děti, přítelkyně a celé své rodiny a integrovat je do prostor věznice, čímž vzniklo tzv. vězeňské ghetto. [Zdroj: Bontonfilm] (Krouťák)
  • Po filmu Spiknutí (1997) se jedná o druhou spolupráci hereckého dua Mel Gibson a Tom Schanley. (mzss1)

Související novinky

Gibson hláškuje a střílí Rusy

Gibson hláškuje a střílí Rusy

29.01.2010

Jde samozřejmě o mediální masáž před dnešní světovou premiérou thrilleru Na hraně temnoty, ale stejně je to nejlepší filmová novinka za posledních několik... (dosaďte dle libosti). Mel Gibson po… (více)

Gibson a Mad Max? Že by přece?

Gibson a Mad Max? Že by přece?

04.01.2010

Jen klid, neradujte se předčasně. Jistá indicie tady ale je. Gibsonova společnost Icon Entertainment totiž podepsala smlouvu o spoluprodukování sequelu (prequelu? restartu?) zaprášené… (více)

Reklama

Reklama