Reklama

Reklama

VOD (1)

Příběh zrodu psychoanalýzy a vztahu Sigmunda Freuda a Carla Gustava Junga... Píše se rok 1904. Psychiatr Carl Jung přijímá do své péče v curyšské nemocnici Burghölzi mladou pacientku, u níž byla diagnostikována hysterie. Ctižádostivý lékař, inspirovaný prací Sigmunda Freuda, chce na nové pacientce vyzkoušet experimentální léčbu zvanou psychoanalýza. Léčba Sabiny Spielreinové je úspěšná a Jung o svých poznatcích s nadšením píše Freudovi. Na základě vzájemné korespondence vzniká mezi oběma muži přátelství. Freud Junga požádá, aby léčil jeho přítele, psychiatra Ottu Grosse, anarchisticky založeného volnomyšlenkáře. Ženatý Jung pod jeho vlivem ustupuje ze svých pevných morálních zásad a navazuje se Sabinou vášnivý vztah, který může být zničující nejen pro ně dva, ale i pro jejich blízké... Životopisný film Davida Cronenberga vznikl podle scénáře Christophera Hamptona, jemuž předcházela jeho hra Léčba řečí, inspirovaná knihou Johna Kerra Nebezpečná metoda. Jeho protagonisty jsou velikáni psychoanalýzy Carl Gustav Jung (1875–1961) a Sigmund Freud (1856–1939), jejichž učení i život významně ovlivnila dnes pozapomenutá psychoanalytička Sabine Spielreinová (1885–1942), jež byla první Jungovou pacientkou, na niž aplikoval Freudovu revoluční léčebnou metodu. Děj, odehrávající se v letech 1904–1913 sleduje složité lidské i profesní vztahy ústředních postav. Kultivovaný a esteticky působivý snímek také podává obraz doby, pod jejímž idylickým povrchem se odehrávala osobní dramata a vřely temné vášně. (Česká televize)

(více)

Videa (21)

Trailer

Recenze (720)

Lima 

všechny recenze uživatele

Cronenberg podává krátký náhled do stěžejních myšlenek Freuda a jeho žáka Junga naprosto divácky vstřícnou a jednoduchou formou, což je v podstatě vzácný a vítaný dar, v porovnání se složitě formulovanými přednáškami o psychoanalýze, či literárními odbornými pokusy o výklad jejich díla. Přitom díky dechberoucímu herectví všech tří ústředních person a mistrně napsaným dialogům, které dávají hlavu a patu (což ve filmové produkci dneška není často pravidlem :o) a mnohdy poskytují i skrytou pointu, shledávám Cronenbergův film i divácky atraktivním. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Boleto to, bolelo. Nesmírně těžké dialogy sráží i ty slušné herecké výkony (i když Keira překvapivě nevěrohodná), pečlivou výpravu nebo dokonalé kostýmy. Všechno totiž trpí pod akademickým vedením režiséra, který ještě nedávno velmi rád šokoval nějakou excelentní scénou nebo detailem. Vždyť i samotné sexuální praktiky vyznívají děsně naškrobeně – žádná pudovost, nezkrotnost, vzrušivost. Krotký Cronenberg = trpící divák!! ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Pro všechny, co každý den přemýšlí nad stovkami maličkostí a neustále nad vším polemizují při cestě do práce, pro všechny, co si rádi hrají s písmenky, pro všechny, co milují četbu knih a libují si ve filozofii - zdá se mi, že zejména pro ně natočil Cronenberg jeho nový snímek. Netradiční Keiřin výkon, Fassbenderovo charisma, a Mortensenova DOKONALOST jsou potom už jen třemi šťavnatými třešničkami na vrcholku lahodného dortu... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,MUSÍME JÍT DO NEPROZKOUMANÝCH OBLASTÍ. MUSÍME JÍT ZPÁTKY KE ZDROJŮM VŠEHO, V CO VĚŘÍME. CHCI PACIENTOVI POMOCI NAJÍT CESTU K ZNOVUNALEZENÍ SEBE, NA JEJÍMŽ KONCI BUDE ČEKAT OSOBA, KTEROU VŽDYCKY CHTĚL“..... /// Léčba novejma metodama, psychoanalýza, neskutečný množství dialogů s důrazem na myšlenky, show dokonale Cronenbergsky šílený K.Knightley, rozhovory Freud – Jung (ve kterých třeba ,,kmen“ může znamenat penis a potlačené sexuální touhy) nevedou k zábavě, ale k poznání. Teda – pokuď chcete. Když se vám začne zdát nudnej Mortensen, nastoupí Cassel... (PROČ BY JSME MĚLI VYNAKLÁDAT ÚSILÍ NA POTLAČENÍ ZÁKLADNÍHO INSTINKTU?) No co vám budu povídat: ,,nuda je to!“ Byť akademická,.... prostě nuda je nudná vždycky stejně. A nezachrání to ani ,,Keiřiny“ kozy (že žádný nemá?...), ani všechny známý symptomy nymfománie. Dokonalej film. Historická výprava, vyvracení Freudových myšlenek, dialogy, herci, sexuální pudy jako cesta k psychickýmu zdraví a nakonec vyhrocenost vztahu Jung – Freud (co k tomu dodat, že?). Dokonalej film o vztahu Junga, Freuda a Sabiny Spielrein. Ale ne pro mě!!! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Na divadelní hru ,,The Talking Cure“ od Christophera Hamptona se nechystám a knihu od Johna Kerra ,,A Most Dangerous Method“ číst taky nebudu. 2.) Řeknu hodně málo: ,,KATALYTICKÝ FENOMÉN ZTĚLESNĚNÍ“. 3.) Thx za titule ,,Tkačos“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Mistrovské dílo, z kterého budou téměř nekriticky nadšeni především jedinci obeznámeni s tvůrcovou ranou tvorbou, protože se zde navrací pojetí ženské postavy jakožto velmi destruktivního (rozpad vztahů a hodnot) a zároveň i tvůrčího prvku (represe ega sloužící k odhalení imanentního Já nesvázaného konvencemi). Cronenberg se evidentně dostal do stádia, kdy tematizuje své vlastní dílo, a tak diváci očekávající souboj dvou psychoanalytických mozků budou odcházet pravděpodobně zklamáni, ale Kanaďanovi fanoušci budou s disputacemi na téma identity a spojení sexu se smrtí spokojeni. Jenom si nejsem jist, nakolik tato trojitá adaptace (ze scénáře přes divadelní hru dle knihy do filmu) bude fungovat v českém prostředí, kde se bude chodit na značku "Cronenberg", když převládá nesmyslné uvažování o režisérovi - vzhledem k jeho tvorbě - jako "úchylovi", "podivínovi", "zvrhlíkovi". Přitom, jak dokázal i předtím, není jen vyznavačem čehokoliv béčkového a exploatačního, ale má stejnou měrou rád i klasiky, a tak po svérázné poctě Bergmanovi přichází se svou variací na Viscontiho kostýmní "senzuální" dramata a biopicy. Rozhodně nejde o povrchní film, ale o to, co se skrývá za tím povrchem... a pro neoformalisty zároveň jde o nebývale promyšlené dílo, stavící na triadičnosti prvků (postav, výstavby vyprávění i způsobů záběrování). Více zde. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (25)

  • Skutečné Sabininy zdravotní poznámky, záznamy i dopisy Freudovi a Jungovi byly vydány knižně. (272827)
  • Před natáčením sadomasochistické scény Keira Knightley pohrozila Michaelu Fassbenderovi smrtí. Situaci okomentovala slovy: „Řekla jsem mu, že jestli se mě dotkne, tak ho zabiju. A on mi na oplátku připomněl, že budu přivázaná k posteli, takže bych mu radši moc vyhrožovat neměla. Na to jsem mu odpověděla: Myslím, že máš pravdu a dala jsem si pár panáků vodky a po natáčení několik skleniček šampaňského na oslavu toho, že už to nemusíme točit!“ (Ajka1)
  • Fassbender získal cenu Los Angeleské asociace filmových kritiků, cenu londýnských filmových kritiků a National Board of Review Award. (DivX)

Související novinky

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

13.05.2022

Legendární kanadský režisér David Cronenberg (Moucha, Dějiny násilí) letos po osmileté pauze od uvedení svého posledního snímku Mapy ke hvězdám z roku 2014 představí svůj nejnovější příspěvek do… (více)

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

07.07.2012

Volné seskupení čtyř jednosálových artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 12. do 18. července tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších… (více)

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

09.08.2010

Právě dotočil gotický thriller ze 17. století The Monk, na podzim jej uvidíme v roli baleťáka v Aronofského Black Swan, ale pak se vrátí k tomu, co mu jde poslední dobou nejlépe – likvidování lidí. A… (více)

Viggo opět ruským mafiánem

Viggo opět ruským mafiánem

30.03.2010

Viggo Mortensen ještě nedávno prohlašoval, že s hereckou kariérou končí, teď má ale najednou před sebou dva zajímavé projekty. A oba v režii Davida Cronenberga, což asi nikoho nepřekvapí – jejich… (více)

Reklama

Reklama