Režie:
Tim BurtonKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Christoph Waltz, Amy Adams, Terence Stamp, Danny Huston, Elisabetta Fantone, Leela Savasta, Jon Polito, Pomaika'i Brown, Madeleine Arthur (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Film Big Eyes vypráví skutečný a šokující příběh jednoho z nejkolosálnějších uměleckých podvodů v historii. Na sklonku čtyřicátých a počátku padesátých let dosáhl malíř Walter Keane neuvěřitelného úspěchu, naprostou revoluci v komercionalizaci populárního umění se záhadnými obrazy tváří s velkýma očima. Bizarní a šokující pravda nakonec vyšla najevo, když se zjistilo, že Walterovy práce nebyly ve skutečnosti vůbec vytvořeny jím, ale jeho manželkou Margaret. Keane, jak se zdálo, žil kolosální lží, kterou oklamal celý svět. Příběh je až příliš neuvěřitelný, aby byl smyšlený. Big Eyes se soustředí na Margaretino umělecké probuzení, fenomenální úspěch jejích obrazů a její bouřlivý vztah s manželem, který byl katapultován k mezinárodnímu věhlasu tím, že přijímal ocenění za její práci. (Forum Film CZ)
(více)Videa (11)
Recenze (296)
Filmová výzva v karanténě - oblíbené herečky, Amy Adams. Je neuvěřitelné, že v rozmezí jednoho roku hrála v tomto filmu stejná herečka jako v American Hustle tu luxusní sexy dračici. O to víc mi trhalo srdce celou stopáž sledovat, jak s tichou, neprůbojnou, introvertní šedou myškou a přitom nadanou malířkou umně manipuluje protřelý podvodník. Nesnáším nespravedlnost a tady jsem musel očima posouvat čas, abych byl konečně svědkem satisfakce. Rozhodně vítám, že hlavní role dopadly tak jak dopadly, lepší dvojku než Waltz a Adams by Burton nenašel. A překvapilo mě to i od Burtona. Kdybych to nevěděl předem, asi bych jméno režiséra neuhodnul ani z ničeho neodvodil - navíc bez dvorních herců. Na konci jsem byl dojatý, ve své výzvě dávám podruhé nejvyšší hodnocení. ()
I bez Burtonova jména na režisérské židli by tenhle film byl zklamáním. Příběh sám o sobě by mohl být zajímavý, ale je podaný hrozně rutinně, nezajímavě, zkrátka bez nápadů (kterými je Burton proslulý). Herci jedou na půl plynu, Christoph Waltz dokonce přehrává, což zamrzí. Tohle je zkrátka film unaveného, starého rutinéra, který možná začíná senilnět, protože ten závěrečný soud je opravdu hrozně debilní, až nechtěně trapná. ()
Kdybych si nepřečetla, že to natočil Tim Burton, tak bych to ani nepoznala. Na jeho poměry "normální" příběh a neokoukaní herci. Mě se to líbilo. Christoph Waltz mě prostě baví, hraje skvěle a ta "závěrečná" scéna v soudní síni byla dokonalá, Amy Adams taky působila naprosto přirozeně. Nenudila jsem se a za mě jasné 4* ()
Tahle burtonovská oddechovka mě bavila. Sice mě narozdíl od jeho ostatních počinů nijak hluboce nezasáhla, ale atmosféra 50. let byla příjemná. Herecké duo - Adams, Waltz - bylo zvoleno perfektně, myslím, že nejlépe ze zvažovaných představitelů hlavních rolí. Je vidět, že nejen Depp a Bonham Carter se do burtnových děl hodí. Hudební podkreslení písněmi Lany del Rey je jen dalším plusem. ()
Výborný film, který pro mě v první řadě znamenal objev fenoménu Margaret Keane, o níž jsem až dosud neslyšel - jaký fantastický příběh, jaký skvostný námět pro film! Když se v závěru člověk dozví, že ta stará paní je stále naživu (aktuálně jí táhne na devět křížků) a v titulcích se objeví na fotce spolu s její hereckou představitelkou Amy Adams, nelze se ubránit jistému dojetí. Ačkoli si současně na její uměleckou produkci nějak nedokážu vytvořit názor - tak, jak je ve filmu představena, mi to přijde jako umělecky nicotná kýčařina, která však není prostá jistých estetických kvalit (srovnatelných snad s tvorbou Fernanda Botera či Fridy Kahlo). Už trailer mě nadchnul a naplnil nadějí, že se mi tento film bude líbit, a tak to prostě nakonec i je, a nejnovější film Tima Burtona mi připravil jako vždy velice příjemnou hodinku a půl v kině, ten film mě strašně bavil. Osobně řadím Burtona k mým nejmilejším filmařům a chodit do kina na jeho nové filmy je pro mě vždy sázka na jistotu, která nikdy nezklame. Bezprostředně po dokoukání se pořád nemůžu zbavit přemítání nad tím, jako to celé mohlo být jinak - pořád se tam vkrádá podezření, že si to ten pitomec Walter celé pokazil sám. Kdyby od začátku nechal Margaret jen malovat, a sám dělal to, co mu šlo, tzn. marketing a prodej, mohli ti dva mít hezké manželství a spoustu peněz i bez všech těch lží. No je ale otázka, zda tomu tak skutečně v tehdejším dobovém kontextu, kdy jediné správné postavení ženy bylo v posteli a u sporáku, mohlo takto být, nebo zda vše zkazila pouze Walterova nenaplněná umělecká ctižádostivost. Filmový scénář si v tomto celý skutečný příběh asi dosti přizpůsobil ke svým uměleckým záměrům a kdo dnes ví, jak to tehdy všechno bylo doopravdy, ale sledovat ten kouzelný příběh o osobní i umělecké emancipaci jedné výjimečné ženy pro mě rozhodně v sobě mělo nemalé kouzlo - kromě několika velmi silných scén, v nichž Margaret zdeptaná vším tím lhaním podléhá halucinacím, v nichž mají lidé v reálu stejně velké oči, jaké malovala postavám na svých obrazech, byl pro mě naprostým vrcholem filmu nenápadný fórek v samotném závěru, kdy vše vyjde najevo a konkurenční galerista nad novinami pronese: "Kdo by se přiznával k takovým obrazům?" - to jsem smíchy málem spadnul ze sedačky. Zkrátka, velmi pěkný film, který mě potěšil nejen svým báječným příběhem, ale i dvěma písničkami Lany del Rey na soundtracku ("I Can Fly" a hlavně výborná titulní "Big Eyes") - neposlouchám dnes nic jiného. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (16)
- Jedná sa o druhý životopisný film Tima Burtona. Tým prvým bol Ed Wood (1994), obidva filmy delí 20 rokov. Za zmienku tiež stojí, že obe snímky napísalo scenáristické duo Scott Alexander a Larry Karaszewski. (scattered)
- Pôvodný scenár obsahoval scénu, v ktorej sa Margaret (Amy Adams) snažila učiť Waltera (Christoph Waltz) maľovať. Scéna bola nakoniec vyškrtnutá ešte pred natáčaním. (dwdb)
- Tim Burton sbírá díla Margaret Keane již roky, v roce 1990 si u ní dokonce objednal obraz. (Dementra)
Reklama