Reklama

Reklama

Mladá učitelka Jana byla v parku přepadena, znásilněna a uškrcena. Všichni tuší, že hrůzný čin spáchali mladíci Dostál, Hagar a Daniš, žáci sedmé třídy. Janin bratr Tomáš se průběžně informuje na policii o průběhu vyšetřování. Když však ani po šesti měsících nejsou pachatelé uvězněni kvůli nedostatku důkazů, rozhodne se nastoupit do místní školy jako nový učitel. Rychle zjišťuje, že o studium tu nikdo nemá nejmenší zájem. Řediteli záleží jen na  jeho klidu a učitelé, kteří chtějí žáky opravdu něco naučit, nemají žádné zastání. Když žák Dostál zbije tělocvikáře baseballovou pálkou, přijdou detektivové z kriminálky, mezi nimiž je i vyšetřovatel Janiny vraždy, a Tomášova identita je odhalena… (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Recenze (836)

verbal 

všechny recenze uživatele

Naučit bandu morgošů a pár asimilovaných bílých poloopic za sedm let alespoň to, aby byli schopni vyplnit žádost o sociálku, to chce pořádného Ámose! A tam, kde selže, zbývá jediné. Názorně použít jeho učební pomůcky. Myslím, že takový vázaný výtisk Orbis Pictus by byl vynikající. Po desáté ráně by se jim to do hlavy určitě natlouklo. A hned poté je nutno začít stejným způsobem vzdělávat rodiče. Tedy pokud na Borech zrovna povolí návštěvy. Abstrahujme od Magnuskových ambicí na kralevice Dánského, následnou cenu Thálie a Lva za scénář. Konečně měl někdo alespoň trochu koule ukázat tu zkurvenou verbež bez košer příkras soudobé politiky Evropské únie a jedním dechem nehřímat nad tím fuj, fuj zkostnatělým systémem, který je chudáky děsně diskriminuje, vůbec jim nedává možnost jakékoliv seberealizace a je lhostejný k nespoutanému duchu pandžábských kočovníků. Okamžitě bych to nadaboval do belgičtiny (Tohle mělo být vtipné, aannemere!) a poslal do Bruselu, aby si ti krásní, modroocí, bílí lidé z bílých čtvrtí s dětmi ve švýcarských soukromých institucích náhodou nerozmysleli zrušit u nás ty hnusné, diskriminační zvláštní školy! Strašně si totiž přeji, aby moje děti chodily na základku s takovými miláčky a mohly jim pomoci pochopit, co je to morálka, svědomí a nesociopatické chování. A když náhodou z toho začnou čichat toluen a znásilňovat učitelky, nevadí! Hlavně, že nejsme rasisti. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Bastardi sú lepší v komediálnej polohe než dramatickej, v ktorej by chceli trumfovať. Práve humor, ktorý do filmu vnášajú decká–neherci svojou prirodzenosťou a uzemňujúcimi hláškami, odľahčuje drámu, ktorá vyznieva miestami naivne až gíčovo (scéna v kostole). Čo je škoda, pretože sa v nej stráca tiež istá výpovedná hodnota bez servítkov vyslovenej pravdy o veciach, ktoré sme v českom celovečernom filme nevideli a zrejme ani neuvidíte. Tomáš Magnusek je veľký nadšenec do procesu tvorby filmov a na rozdiel od kadejakých kecalov ich aj nakrúca. Čoby scenárista sa ale skutočného úspechu dočká asi až na poli ľudovej komédie. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Rape revenge komedie, do které krom pedofilního sexu a černé magie („zakleli ste město!") odkudsi ze dna prosáknul i Saša Hemala. Paskvil stejně průzračně debilní a obludně nevkusný jako filmy z prvních let normalizace, ovšem s food porn lahůdkami jako je Magnusek ohřívající si párky nebo Magnusek žeroucí věneček. Doktorce Cajthamlové by se zadrhnul knäckebrot v krku. 20% Zajímavé komentáře: Radek99, JFL, InJo, Dreadd,legenda2 ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Dobrý úmysl a zápal pro věc občas nestačí, protože tohle je skrz naskrz špatný film, který je v té své poloze ‚jsem pravdivý obraz současného školství, adorujte mne!‘ natolik směšný, až jsem ochoten mu tu jednu hvězdičku rozsvítit. Pokud chcete vidět, jak se idealistický učitel vypořádává s třídou plnou zmrdů, pusťte si raději čtvrtou řadu The Wire. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ale no tak, ale no tak, co se nám to tady snaží tvůrci namluvit?! Že Česko je někde v Latinské Americe? Tak otřesné to rozhodně zdaleka není. Bastardi jsou naprosto tendenčním filmem, natáčeným především pro čtenáře Blesku a jiného bulváru. Bohužel jsem také učitel, takže mohu porovnávat realitu s ,,filmem založeným na reálném základě" a zjištění je to prosté - Tomáš Magnusek coby scénárista jednoduše lže a režisér Petr Šícha je v lepším případě jeho bílý kůň, v tom horším lže spolu s ním. Chápu, že oba tvůrci reagují na nějakou celospolečenskou poptávku, neboť minimálně starší ročníky chtějí vidět takovýto obraz světa. Ale takhle to vypadá možná v nějaké jihoamerické favele, rozhodně ne v české škole. Ano, je tu mnoho s realitou styčných bodů, minimálně slovník a míra vulgarismů dnešních náctiletých i plno dalších věcí. Popisované jevy v nějaké míře v českém školství určitě existují (vyjma vražd tedy), ale scénář je koncentruje v tak nepravděpodobném množství a navíc daný stav strašlivě nadsazuje a exponuje do extrému. A v ostatních směrech už najdeme jen onu výše zmiňovanou tendenčnost. Tak třeba obraz policie - Magnusek s Šíchou ji prezentují jako sbor unavených důchodců, mladí vyšetřovatelé asi u policie neslouží, nemluvě o tom, že výsledky vyšetřování jsou hrubě přitažené za vlasy. Ve škole zase z nějakého neznámého důvodu je v každé třídě cca 5 žáků a učitelský sbor čítá (pro oba dva stupně!) asi sedm pedagogů. Z nějakého neznámého důvodu v jejich škole neexistují osnovy ani rámcově vzdělávací plány, všichni si tam jen vesele kreslí a hrají divadlo. Inspekce (z neznámého důvodu přišedší z ministerstva) nerespektuje ani ten nejzákladnější protokol. Míra vulgarity je extrémní, pejorativní přístup k pedagogům je ale daleko za reálnou hranicí, že ale sedmák lehce přepere mladého učitele tělocviku je pak už jen třešnička na dortu absurdity. Nikoho asi ani nezaráží absurdní počet mrtvých, Bastardi tak v této statistice s přehledem strčí do kapsy téměř i běžný válečný film. Fakt, že se v parku za školou vesele znásilňuje a nenajde se jediný svědek, také asi nikoho nepřekvapuje. Jestli je dnes v českém školství nějaké hodně bolavé místo, je to existence a tolerance šikany mezi žáky, kteroužto tu tvůrci bagatelizují jen projevy šikany verbální a zabavování svačin. A takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho. Problematický je také ,,seriálový" casting, neboť ten zaručil sice tvůrcům návštěvnost v kinech a komerční zisk, nějaké hlubší herecké výkony a psychologické proměny hrdinů ale nelze od pánů Potměšila či Šťastného čekat. Nemluvě o skutečně slabém scénáři plném sporných míst a neautentických scén (postava ředitele, chování uklízeček, osobnostní profil chemikáře, scéna s orálním sexem v kabinetu, chování dětí během pohřbu atd. atd.). Snad jediným zcela funkčním prvkem byla pak hudební složka, neboť použitý hip-hop byl zřejmě jediným autentickým rozměrem daného díla. Bastardi jsou pro mne tím největším zklamáním, reálně natočený film by naše české školství i společnost coby kritické zrcadlo potřebovala jako sůl, jelikož situace je skutečně neudržitelná a vpravdě krizová. Magnusek s Šíchou ale dělají této reflexi pravé podstaty krize svým bulvarizujícím přístupem medvědí službu... PS: Jestli má někdo potřebu poznat realitu českého školství, musí sáhnout paradoxně mezi filmy zahraniční, konkrétně třeba fenomenální Mezi zdmi či Zkaženou mládež...problémy současného školství a generace Y jsou totiž univerzální a souvisí s tím, v jakém je současná Evropa sociálním pohybu... ()

Galerie (33)

Zajímavosti (16)

  • Čtvrt roku po premiéře filmu Kristýna Leichtová sdělila médiím, že byla ve dvanácti letech znásilněna. (Fenk)
  • Bastardi se stali nejstahovanějším filmem na českém internetu roku 2010. (honzik10)
  • Postava mafiána Dostála (Jan Šťastný) je inspirována skutečnou osobou. Reálný gauner poté přišel na premiéru a došlo mu, že postava Dostála je inspirována jím, že tvůrci popisují jeho reálné jednání, včetně vydírání a vyhrožování. (rublik05)

Reklama

Reklama