• ArdathBay
    ****

    Vybroušenost dialogů, výborné herecké výkony. Nádherná parodie, kterou si užijí především milovníci dobrodružných románů tzv. RoDoKAPSů. Já mezi ně také patřil a jsem na to hrdý. Četl jsem je pod lavicí stejně jako prvorepublikový elegán Nový při hraní v orchestřišti. Vtipy jsou příjemně a hlavně nenásilně vloženy do děje, který rozhodně ani na chvíli nenudí. Květuška Fialová je zde neskutečně sexy. Jen bych mezi děj nevkládal záběry na Nového v orchestru. Ruší to a děj nikam neposouvá, mimo finální scény.(7.11.2008)

  • mh.mail
    ***

    60% - Člen orchestru si při opeře čte brakový román a prožívá tak příběh tak říkajíc na vlastní kůži. Podobné entrée bylo později použito i ve filmu Adéla ještě nevečeřela, i zde šlo o čtení pokleslé literatury za zvuků koncertní melodie. Fantom není špatný film, ale v porovnání se zmíněnou Adélou poněkud méně zábavný, i když i zde je nemálo gagů a vtipů.(18.2.2013)

  • Kimon
    ***

    Po již x-tém shlédnutí Fantoma Morrisvillu od jeho vzniku jsem nenacházel nic, co by mi tato studená komedie suchého anglického humoru mohla ještě nabídnout. Snad občas jen pouhý náznak úsměvu na mé tváři. Hlavní roli v této parodii přisuzuji jednoznačně panu Janu Skopečkovi, který herecky dominoval. V žádném případě netvrdím, že se jedná o nepovedený kus. Mnohým, kteří ještě neviděli jistě úsměv na rtech vykouzlí.(19.2.2013)

  • Oskar
    ****

    "Vyloučíme-li všechny osoby, které zločin spáchat nemohly, dojdeme k závěru, že ho mohl spáchat kdokoli jiný." :-) Po bohužel marných pokusech vzkřísit Kristiána a několika trapných montérkových anabázích dostal Oldřich Nový zase příležitost zahrát si svou tradiční dvojroli vyjukaného malého človíčka a jeho alter ega z velkého světa, tentokrát z brakového románu. Úvodními titulky burácí Bizetův Pochod toreadorů, ale zbytek filmu už tak svižný není. Škoda, že se tolik šetřilo na výpravě a tricích. Scénář je napsaný chytře a vtipně, s evidentní láskou k románům Edgara Wallace, kde se to jen hemží tajnými chodbami, tajemnými zlosyny a nejasnou minulostí hrdinek. Jenže všechno to působí tak polystyrenově a improvizovaně, že žádoucí atmosféra tajemného šlechtického sídla se prostě nedostavuje a vy si každou vteřinou uvědomujete, že sledujete jen skupinku herců v laciných kulisách. Obávám se, že argument "laciný žánr=laciné kulisy" v tomto případě neobstojí. Ale stejně mám ten film rád pro neokázalou komiku Nového, Marvana, Filipovského a královny české parodie Květy Fialové ("Manueli! Ty živ?") 70%(28.12.2005)

  • horovska
    ***

    Tři hvězdy za skvělé písně a senzační herecké obsazení. Pravda, že ty hudební vložky působí poněkud samoúčelně. Některé chvilky byly sice k sežrání - tento typ humoru mne baví, jenže bylo to "řídké" a mezi tím k uzoufání nudné a zdlouhavé. Skoro se mi nechce věřit, že jsem u filmu strávila jen 90 minut - připadalo mi to mnohem delší. Určitě se ale především tvůrci filmu - herce nevyjímaje při natáčení královsky bavili - a z některých scén je to znát, že hrají tak trochu spíš na sebe a pro sebe. Bohužel.(10.4.2014)

  • - Píseň "Náměsíčník",jež hraje při scéně u trezoru, nazpíval sám Oldřich Nový o 23 let dříve ve filmu Čtrnáctý u stolu (1943). (HJ-FILIP)

  • - Kniha, kterou čte v ději hudebník, má titul Fantom Morrisswillu (liší se od názvu filmu). Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

  • - Sídlo, sousedící se sídlem Morrisvillů, je ve skutečnosti lovecký letohrádek v pražské Stromovce. (rakovnik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace