Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parodie na detektivní příběhy o šlechetných lordech a nebezpečných zločincích... V pražském Smetanově divadle probíhá představení Bizetovy "Carmen". Postarší hudebník Emil (O. Nový) hraje na bicí nástroje, a má proto dost času, aby mezi jednotlivými úkony mohl číst román Fantom Morrisvillu. Jako sir Hanibal tak ve svých představách prožívá velká dobrodružství: Hanibalovy svatby s krásnou Clarence (K. Fialová) se zúčastní i inspektor Brumpby (J. Marvan) a mladý kriminální reportér Allan Pinkerton (V. Olmer). Po obřadu se objeví v Clarencině pokoji její bývalý manžel, považovaný za mrtvého, dobrodruh a zločinec Manuel Diaz (W. Matuška). Ten se chce zmocnit Clarence, ale především jejího majetku, kterého by nabyla po smrti svého nového manžela. Proto začne Diaz usilovat o Hanibalův život… (Česká televize)

(více)

Recenze (171)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Při uvolnění poměrů ve zlatých šedesátých letech vznik z parodíí (z toho co znám) třeba výrazně stylizovaný Limonádový Joe nebo crazy Kdo chce zabít Jessi.Fantom Morrisvillu zase dobře kloubí prvorepublikový nádech, šedesátkovou uvolněnou atmosféru a suchý britský humor. To i v kombinaci s hereckým obsazením, kde se mísí tehdejší vycházející hvězdy (Waldemar Matuška, Květa Fialova) se stárnoucími prvorepublikovými herci (Oldřich Nový a v menší roličce i Nataša Gollová.) Hlavně Oldřich Nový v postarším věku a jeho nátuře méně přející době dostal zde příležitost ještě trochu zařázit a opět předvést své charisma i se skrytým komediálním talentem. Ve vedlejších rolích jsou rozhodně fajn i František Fillipovský a Jan Skopeček. Samotný příběh o vyšetřování záhadných událostí po svatbě Sira Haribala má ten pravý šarmarní, parodický ale i napínavý nádech. Je navíc moc pěkně sklouben s šedou realitou, kdy si celý příběh vlastně jen čte znuděný muzikant v orchestru. Celé se to sleduje dost dobře, jen se možná ještě trochu mohlo šlápnout na plyn. Z dnešního pohledu už se asi nejedná o nezapomenutelný filmový zážitek. Ale o moc pěknou dobovou jednohubku určitě a rád na ni budu s úsměvem zpětně vzpomínat. DNES JIŽ NEKRMIT! ()

Finskej 

všechny recenze uživatele

Perla z rodiny českých filmových komedií a parodií. Bez váhání lze zařadit po bok nesmrtelných pecek a la Konec agenta W4C nebo Kdo chce zabít Jessii. Plejáda starých českých herců - ve skutečnosti výkvět dobově nejlepšího i tehdejší nadějné budoucnosti - vtipné gagy a dokonale nakašírované prostředí starého šlechtického sídla. Člověk se ani na vteřinku nenudí. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Vyloučíme-li všechny osoby, které zločin spáchat nemohly, dojdeme k závěru, že ho mohl spáchat kdokoli jiný." :-) Po bohužel marných pokusech vzkřísit Kristiána a několika trapných montérkových anabázích dostal Oldřich Nový zase příležitost zahrát si svou tradiční dvojroli vyjukaného malého človíčka a jeho alter ega z velkého světa, tentokrát z brakového románu. Úvodními titulky burácí Bizetův Pochod toreadorů, ale zbytek filmu už tak svižný není. Škoda, že se tolik šetřilo na výpravě a tricích. Scénář je napsaný chytře a vtipně, s evidentní láskou k románům Edgara Wallace, kde se to jen hemží tajnými chodbami, tajemnými zlosyny a nejasnou minulostí hrdinek. Jenže všechno to působí tak polystyrenově a improvizovaně, že žádoucí atmosféra tajemného šlechtického sídla se prostě nedostavuje a vy si každou vteřinou uvědomujete, že sledujete jen skupinku herců v laciných kulisách. Obávám se, že argument "laciný žánr=laciné kulisy" v tomto případě neobstojí. Ale stejně mám ten film rád pro neokázalou komiku Nového, Marvana, Filipovského a královny české parodie Květy Fialové ("Manueli! Ty živ?") 70% ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

A zase Bořivoj Zeman. Ze všeho, na co ten chlap sáhl, je cítit nadhled a šmrnc, a když si v hostivařských ateliérech přibral na pomoc ještě Vlčkův scénář s neskutečně promakanou výstavbou i vybroušenými dialogy, pravý prvorepublikový šarm Oldřicha Nového, hlas a dar sdělného pohybového herectví Waldy Matušky a všechny ostatní skvěle obsazené i okostýmované herce, vyšla mu z toho láskyplná rodokapsová parodie, která u mě pravým suchým anglickým humorem i (ne vždycky humornými, ale stejně sympaticky understated) střihovými rafinovanostmi, z nichž porůznu roztroušené mžikové záběry fantomovy tváře patří k těm nápadnějším, vyhrává nad Limonádníkem, Adélou i Schovankou, o vraždících drahoušcích, vražděných Jessiích a psu pana Foustky nemluvě. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Parodie, to je rodinné stříbro českého filmu, tedy toho předlistopadového. Míří přesně, trefuje vždy do černého, a kadence vtipů, gagů a hlášek bývá smrtící nejen pro bránici. Fantom je další dokonalou ukázkou. Zábavný, svižný, plný skvělých hlášek v provedení těch nejlepších. Ať už je to Nový, dvojka Olmer a Marvan nebo Fialová. Přestože při reprízách u sebe pozoruji určitou schovívavost projevující se přehlížením občasných technických i dějových nedostatků, stále se u nich bavím natolik dobře, že jsem k této své schovívavosti značně schovívavý. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Sídlo sira Hannibala Morrise představuje Hrádek u Nechanic, který se mimo jiné objevil i ve filmu Atentát (1964). (Robbi)
  • Kniha, kterou čte v ději hudebník, má titul "Fantom Morrisswillu" a liší se tak od názvu filmu. (lausik)
  • Píseň "Náměsíčník",jež hraje při scéně u trezoru, nazpíval sám Oldřich Nový o 23 let dříve ve filmu Čtrnáctý u stolu (1943). (HJ-FILIP)

Reklama

Reklama