Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Chcete vědět, jestli je možné prolézt sqashovou pálkou? Kolik čtyřlístků musíte nasbírat, abyste překonali rekord? Kolik musíte sníst párků, abyste v tom byli nejlepší? A kam až se dá dojet na rotopedu? To vše zjistíte ve filmu Největší z Čechů.

Režisér (Jaroslav Plesl), jeho producentka (Simona Babčáková) a kameraman (Jiří Vyorálek) jsou živořící umělci, kteří už sice mají za sebou filmy, co dostaly ceny, lvy, dobré kritiky a hrály se s úspěchem na řadě festivalů. Ale nechodí na ně diváci. Jejich další spolupráce se řítí do ztracena, protože životní projekt režiséra nezískal grant, což znamená, že se nebude točit. Producentka s režisérem odjíždějí do Pelhřimova, do metropole českých rekordů a kuriozit, kam je zavolal šéf Agentury Dobrý den (Igor Bareš). Agentura má totiž jeden problém. Často se o ní a jejích rekordmanech mluví, ale nikdo to nebere vážně. A tak se rozhodnou najmout kritikou uznávaného režiséra, aby natočil film o nejvýjimečnějších lidech, kteří dosud mají jen nálepku bláznů a magorů, pouťové atrakce. Šéf Agentury má pro naše filmaře tři čtvrtě miliónu v hotovosti, jako zálohu na natáčení, což je tak významný argument, že další debata je celkem zbytečná. Zadání je jasné: Hluboce lidské příběhy lidí, co dokázali vlastní pílí něco, co nikdo jiný patrně na světě neumí. K utahané tvůrčí trojici se přidává sebevědomá zvukařka (Johana Švarcová), studentka FAMU, která na rozdíl od nich není spoutaná životními prohrami. Tak nějak ostatní štve, ale zároveň jim připomíná jejich „dávné“ začátky. Jak tohle všechno skončí? Dotočí spolu tenhle film a pomůžou změnit obraz Agentury? Odhodlají se ještě někdy dělat to, v čem vidí skutečně smysl? A o čem bude jejich příští film? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (226)

Crawler-D 

všechny recenze uživatele

Ještě silněji než u Mužů v říji (aneb Troubí, má panenko) mi vadí divný obraz, na kterém má podíl jak kompozice kamery, tak práce se světlem, což ústí v to, že se pohybuje na pomezí dokumentu a amatérského filmu. Strašlivý plakát by nalákal jen nevidomého a o to víc mě baví, že agentura Dobrý den, která shromažďuje různé rekordy a kuriozity, podpořila vznik tohoto filmu, v němž se režisér, Sedláčkovo rozlobené alter ego, jemuž nechtějí dát peníze na film o Čunkovi, těmto lidem vysmívá. A dělá to i režisér, protože do nejvypečenějších rolí rekordmanů obsadil herce, kteří absurditě konání dodávají korunu. Film tedy staví na humoru absurdním, ale zoufale neschopný je v načasování a v tom, aby způsob, jakým postavy jednají, nepůsobil trapně, ale přirozeně. Absurditě se člověk u filmu může smát do aleluja, ale zbytek je bídný. "Jsem Fellini, "křičí režisér ve filmu, ale do 8 a půl to má ještě daleko. Potěší drobné detaily z profese filmaře, ale nejvíc asi to, že postavy musí nosit triko donátora, ale hlavní postava celou dobu nosí triko na reálný výrobek Stilnox. Reklama nebo sofistikovaný a skrytý vtip? ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kuli kuli kuli. Sedláček se poučil a to co v Mužích v říji skřípalo bylo v Největším z Čechů odstraněno (hlavně to křečovité trapno). Snímek tak mnohem více drží pohromadě. Postav je méně a mají větší prostor což je super. Hlavní natáčecí štáb je typově perfektně obsazen a zbytek herců skvěle sekunduje (Taclík, Geislerová atd...). Šokem byla pro mne účast našeho předního kasteologa Tomáše Durdíka v porotě vedle Hřebejka :-). Ačkoliv jsem Polski film viděl dříve než toto, po shlédnutí Největšího z Čechů mám dojem, že si z něj Najbrt hodně vypůjčil a tím nemyslím jen herce. Toto bylo velmi neotřelé, velmi zajímavé, originální jen toho smíchu mohlo být na komedii více. On tam sice je, ale je to takový ten typický náš, český ironický humor. Je pravdou, že život je tak zajímavý právě proto, že každý jsme svým způsobem originál. Ale když jsem ty některé ,,originály'' s těmi jejich výkony viděl a to často s výkony jimiž zasvěcují svůj veškerý volný čas či dokonce život musel jsem se také v duchu usmát a říct si - kristapána to jsou ale magoři. * * * * ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

Co jste ochotni udělat pro to, abyste se stali nesmrtelnými? Narvat si stovku brček do huby? Strávit celý svůj život tím, že hledáte čtyřlístky? A nebo se třeba i zabít? A kdo z těch všech lidí je tím největším, největším z Čechů? Správně nekorektní a neortodoxní komentář k zálibě lidí v šílenostech, která nezná mezí. Původně jsem hodnotil třemi hvězdami - připadalo mi, že na úkor zajímavých exotů se režisér snažil děj ještě obohatit trapnými příběhy dokumentaristů, což moc nevyšlo. Ale teď jsem to viděl s odstupem a byl jsem mnohem spokojenější. Už je mi jasné, proč tam jsou i příběhy lidí "za kamerou". Protože kladou otázku, kdo je vlastně horší? Člověk, co se snaží v něčem vynikat (byť je to bizarnost) a má svůj malý přehledný svět a nebo pražští umělci a intelektuálové, co nevědí co se sebou, ožírají se v barech a pak se vyspí s prvním na koho narazí, případně rozflákají celé vybavení hotelu? ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Pravidla lži zaujala, Muži v říji pobavili a Největší z Čechů nadchl, takže Roberta Sedláčka považuji za nejzajímavějšího tuzemského tvůrce, s jehož poetikou se vezu na stejné vlně. Snímek nevypovídá ani tak o Češích jako spíše o stavu současné kinematografie, ústřední čtyřka je pak příklad dokonalého castingu. Škoda, že místní (šumperské) kino Největšího z Čechů zbaběle "přehlédlo". ("Katolický týdeník jsou jediné noviny, ze kterých nemám depresi.") ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Já si vždycky myslel, že pokavaď chce někdo natočit film s úmyslem dostat ho do kin, musí mu dát nějakou formu. Zkrátka splnit nějaká kritéria. Vnuknout mu smysl. Ne... Patrně nemusí, jak mi ukázal Robert Sedláček. Jeho režisérská dráha svou vyrovnaností připomíná centrifugu. Jsem zvědav, jestli se nakonec usadí v horních patrech anebo v těch spodních. Tímto počinem u mě každopádně nezabodoval. Nerozumím tomu, jak může takovýto film sbírat už pouhé nominace, natož pak nějaké ceny samotné. Zkrátka a dobře; pokud si někdo chce zahrávat s trapností, musí dát jasně najevo, kterak to zamýšlí. Pak to totiž končívá tak, že přívlastek trapný náleží filmu. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama