Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chcete vědět, jestli je možné prolézt sqashovou pálkou? Kolik čtyřlístků musíte nasbírat, abyste překonali rekord? Kolik musíte sníst párků, abyste v tom byli nejlepší? A kam až se dá dojet na rotopedu? To vše zjistíte ve filmu Největší z Čechů.

Režisér (Jaroslav Plesl), jeho producentka (Simona Babčáková) a kameraman (Jiří Vyorálek) jsou živořící umělci, kteří už sice mají za sebou filmy, co dostaly ceny, lvy, dobré kritiky a hrály se s úspěchem na řadě festivalů. Ale nechodí na ně diváci. Jejich další spolupráce se řítí do ztracena, protože životní projekt režiséra nezískal grant, což znamená, že se nebude točit. Producentka s režisérem odjíždějí do Pelhřimova, do metropole českých rekordů a kuriozit, kam je zavolal šéf Agentury Dobrý den (Igor Bareš). Agentura má totiž jeden problém. Často se o ní a jejích rekordmanech mluví, ale nikdo to nebere vážně. A tak se rozhodnou najmout kritikou uznávaného režiséra, aby natočil film o nejvýjimečnějších lidech, kteří dosud mají jen nálepku bláznů a magorů, pouťové atrakce. Šéf Agentury má pro naše filmaře tři čtvrtě miliónu v hotovosti, jako zálohu na natáčení, což je tak významný argument, že další debata je celkem zbytečná. Zadání je jasné: Hluboce lidské příběhy lidí, co dokázali vlastní pílí něco, co nikdo jiný patrně na světě neumí. K utahané tvůrčí trojici se přidává sebevědomá zvukařka (Johana Švarcová), studentka FAMU, která na rozdíl od nich není spoutaná životními prohrami. Tak nějak ostatní štve, ale zároveň jim připomíná jejich „dávné“ začátky. Jak tohle všechno skončí? Dotočí spolu tenhle film a pomůžou změnit obraz Agentury? Odhodlají se ještě někdy dělat to, v čem vidí skutečně smysl? A o čem bude jejich příští film? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (226)

CinemaView.sk (Juraj Kovalčík)

"Ak by vám do scény v domove dôchodcov Největší z Čechů stále pripadal ako šikovne zostrihaná zbierka kuriozít, azda pohľad na babičky a deduškov, statočne zdolávajúcich na stacionároch posledné kilometre do Santa Fe v sprievode miestnej country verzie vokálnej skupiny Trend, niečo zmení. Stotisíc…" více

Filmserver.cz (Johana Hovorková)

"Robert Sedláček se už debutem Pravidla lži zapsal jako režisér, který točí civilní filmy, s jejichž postavami je lehké se ztotožnit - jsou totiž podobné nám samotným a těm, které potkáváme. Tentokrát hledal na pelhřimovském náměstí. A výsledek? Neurazí." více

Houser.cz (Aleš Smutný)

"Největší z Čechů jsou zábavní, byť ne bránice trhající. Mají ale poetickou duši. Nakonec nevíte, kdo je důležitější, zda sledované „objekty“ a nebo námi sledovaní filmaři. Obě poloviny mají co říct. Ocenit je třeba výkon Simony Babčákové jako producentky a Jaroslava Plesla v roli režiséra. A jako…" více

Kritiky.cz (martin)

"Ambiciózní scenárista a režisér Robert Sedláček střídá úspěšně filmové žánry. Po debutovém psychologickém thrilleru Pravidla lži loni divákům představil komediálně laděné Muže v říji a jeho současná novinky Největší z Čechů by se dala označit za hraný dokument s autobiografickými inspiračními prvky." více

MovieScreen.cz (Adam Fiala)

"Nedostal peníze na natočení politického snímku o Jiřím Čunkovi, a tak Robert Sedláček vytvořil film o filmařích, jejich těžkostech, bolístkách a mindrácích. Ale hlavně vtipně glosuje směšné pachtění tzv. „rekordmanů“." více

MovieZone.cz (Vít Schmarc)

"Je to zkrátka film svým skromným způsobem komplexní a promyšlený. Asi nepřekvapí, že při svém žánrovém lavírování působí poněkud roztěkaně, nevyváženě a formálně dosti polovičatě – taková je daň za dobrý nápad, který byl dost možná vynucený okolnostmi. Zvláštní směs dokumentu, „mockumentu“ a…" více

Topzine.cz (Katarina Chalupková)

"Někomu by se ovšem mohlo zdát, že co do ironie tvůrci Největšího z Čechů až příliš tlačili palcem na pilku. Ironizující je film dost. Druhá stránka věci není téměř vůbec zastoupena. Jde o stránku obdivu k těm lidem, kteří se snaží zaujmout a nechtějí se utápět v šedivé mase." více

25fps.cz (Tomáš Miklica)

"Režisér Robert Sedláček je skutečným dokumentaristou. Palčivá témata naší společnosti mu přijdou ještě palčivější než ostatním filmařům a cítí potřebu je ve svých filmech reflektovat. Ať je to lidovost české politiky či zkorumpovaná národní morálka, Sedláčkem zvolené téma se na pozadí jeho…" více

Reklama

Reklama