Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Thriller ze světa velkých peněz vypráví příběh klíčových postav investiční firmy v průběhu jednoho z prvních dnů finanční krize, jež se rozpoutala roku 2008. Když nezkušený finanční analytik Peter Sullivan (Zachary Quinto) odhalí informace, které mohou jeho firmu poslat ke dnu, vyvolá tím řetězec rozhodnutí – finančních i morálních – a katapultuje životy všech zainteresovaných na pokraj katastrofy. Pomocí skvěle vykreslených lidských charakterů film Margin Call ukazuje, že nic není jen černé, nebo bílé. V dalších rolích fascinujícího debutu scenáristy a režiséra J. C. Chandora se představují Kevin Spacey, Paul Bettany, Jeremy Irons, Stanley Tucci a Demi Moore. Margin Call nabízí neúprosný a odvážně autentický pohled na finanční průmysl a jeho aktéry ve chvíli, kdy stojí před rozhodnutími, která utvářejí budoucnost celého světa. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (473)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

V domnění, že je potřeba změnit lokál, jsem zabrousila do odlišného filmového tématu, ale velmi brzy jsem pochopila, že něco je špatně - v tom podniku podávali jen longdrinky, speciálně "High Society", všichni si ho dávali, pro mě však byl nedostupný ... nu což, alespoň jsem nahlédla do světa, kde se míchají naše dějiny a i když personál bylo radostí pozorovat, vracet se tam nebudu, vypiju si doma dvojku červeného a budu se snažit rychle zapomenout, komu to vděčím za svůj současný srab. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Ekonomiku jsem studoval na střední a můžu s čistým svědomím říct, že dodneška jí nerozumím, takže už nikdy víc! ;-) Možná o to víc se mi tento snímek líbil. Co herec, to skvělý herecký výkon (prim zde ovšem hraje jen jeden a to Jeremy Irons - jak on si tu svou roli užívá, to se jen tak nevidí) a hlavně téma, které se týká na všech - hospodářská krize. Je úplně jedno, jestli rozumíte ekonomice nebo ne, protože o tomhle Margin Call opravdu není. Je to o tom, abychom my, obyčejní lidé pochopili, jak tenkrát na to pohlíželi ti, kteří prakticky stáli u zrodu této krize a kteří ji vlastně i zavinili. Samozřejmě tento film není "based on a true story", ale věřil bych, že tak nějak to té noci vypadalo. Že tam byl nějaký hlavoun, který pronesl: "Jsou to jen peníze. Je to vymyšlené. Jsou to jen kusy papíru s obrázkem." Co mě ale nejvíce zaujalo, byl ten "vývoj", kdy SPOILER! nám je naznačeno, že ti největší "hráči" s těmito papírky, se vlastně nemění a zůstávají na svých pozicích, ať se stane cokoliv. KONEC SPOILERU! Holt není nad to, když občas se najde někdo, kdo nemá zavřené oči a může o něčem takovém vyprávět, jako pan Chandor. 100 %. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se sice nějakým způsobem dotýká světové finanční krize, jejíž počátky vykresluje (rozhodnutí banky Lehman Brothers odprodat toxické balíčky a nakazit jimi celý svět), nicméně hlavní téma je mnohem zásadnější a radikálnější. Týká se kinematografické krize. Tomuhle filmu se totiž nedá upřít jeden naprosto geniální postřeh týkající se toho, proč nemůžou fungovat filmové postavy a proč je vlastně každý film předem „odsouzen“ k nezdaru. Je to skoro až na Nobelovku, nebo nějakou cenu. Jde o to, že když se díváme na filmovou postavu, tak sice zhruba víme, co si cítí, jenže nevíme, co si myslí. K jejím pocitům máme sice pořád nějaký přístup, můžeme je identifikovat na základě obličeje či pohybů těla, ovšem do hlavy nikdo nikomu nevidí. V Margin Call se tenhle možná triviální fakt odráží v tom, jak neskutečně toporným způsobem musí postupně každý z podřízených vysvětlit svému šéfovi nastalý problém: Zachary Quinto Bettanymu, Bettany Spaceymu, Spacey Simonu Bakerovi a Simon Baker Jeremy Ironsovi (ten řetězec jde mimochodem v druhé půlce pak zase zpátky dolů, když se šéfové snaží přesvědčit své podřízené o správnosti nekalých rozhodnutí). Vzhledem k tomu, že nám kinematografie není s to zpřístupnit myšlení postav, ale jen jejich emoce, probíhá zde tohle vysvětlování dosti komickým způsobem ve stylu „Prostě mi to vysvětlete v prosté angličtině. A prosím mluvte, jako byste mluvil k malému dítěti.“ Tvůrci k takovému postupu sáhli samozřejmě i kvůli divákům, tudíž udělali ze špičkových bankovních analytiků malinko blbce, jimž se musí vše vysvětlovat polopatě, nicméně ten film nám tím hodně říká i o tom, jak vlastně funguje, respektive nefunguje kinematografie. Zatímco emoce postav jednoduše vidíme a rozpoznáme, pro což hovoří i dnes veleoblíbená teorie zrcadlových neuronů, která tvrdí, že pozorování nějaké činnosti v nás vyvolává stejné pocity, jako kdybychom tu činnost sami vykonávali, tak o myšlení filmových postav nevíme vlastně vůbec nic. A potýká se s tím nejen tenhle film, ale třeba i detektivky ve známých a rovněž notně toporných závěrečných scénách, ve kterých detektiv shromážděným postavám objasňuje svoje úžasné dedukce. Jistě, v literatuře něco takového fungovat může, avšak v kinematografii, kterou charakterizuje především vizualita a kde nemají „mluvící hlavy“ co pohledávat, to je o poznání problematičtější a rušivější. Řešení této nemožnosti dostat se postavě do hlavy přesto existuje: buďto postavu zcela vyprázdnit a nechat ji vyplnit někým jiným, jak to známe z počítačových her, anebo ji naopak extrémně zdůraznit, třeba u frontmana na koncertě je celkem jedno, co si myslí a co se mu honí hlavou, protože hudba a text je jasně slyšitelná. Film si s tímhle zatím neví rady a možná je to jedna z výzev do budoucna, akorát by se tím asi dost radikálně změnilo celé to médium, takže by již nešlo ryze o film, nýbrž o nějakou zásadnější inovaci posouvající celou kinematografii kamsi úplně jinam. Do té doby bude kinematografie hlavně na pocitech a emocích postaveným fenoménu, který divákům mozek nikdy dvakrát namáhat nebude – proto vždycky říkám, že jestli se chce člověk dozvědět něco o světě, jak funguje, ve filmech mu to rozhodně neřeknou. Ani v těch dobrých. Nakonec i Margin Call staví na vypulírovaném povrchu, doslova si libuje v záběrech nočních ulic, přesně rozestavených skleniček a lahví v baru, různých skel a svítících monitorů. Celý ten film svým vizuálním pojetím vlastně připomíná takový monitor risk manažera či akcionáře, jemuž ale nikdo nerozumí. Vizuál toho filmu je metaforou pro Lehman Brothers, kde se něco dělo, ale nikdo nevěděl, co přesně. Filmy jsou prostě jako zrcadlo, které se však v jednom podstatném bodě od zrcadla liší: třebaže se do něho může podobně jako do zrcadla cokoliv promítnout, existuje jedna věc, jedna jediná, která se v něm nikdy neodrazí: lidská mysl. () (méně) (více)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Pr [T_A < 1, T_B < 1] = φ _2 (φ^{-1} (F_A (1)), φ^{-1} (F_B (1)), γ) Gaussian Copula = vzorec, který zničil Wall Street. Margin Call = pokus postavit na té změti písmen, závorek a čísel celý film. To první je utopistická idea, to druhé taky. Filmy, které se snaží realisticky vykreslovat byznys a ekonomické principy nemůžou stoprocentně fungovat ani s hvězdným obsazením, protože se vždy budou potácet na hranici dvou extrémů: buď vše přehnaně zjednodušovat a polovinu filmu vysvětlovat, o čem se postavy baví, nebo se smířit s tím, že divák nebude mít ponětí, o co v tom filmu vlastně jde. Ostatně zcela upřímně: Kdo z vás rozumí té rovnici, kterou jsem se sem (snad i správně) pokusila napsat? ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Divny film. Asi mal ukazat nekompromisnost jednania financnikov, cim trochu pripominal fllm Glengarry Glen Ross. Ale cela ta zlomova situacia, ktora sa cely film prejednava ma celkom minula. Herci hraju kvalitne ale ich postavy mi boli ukradnute. A ta odborna hatmatilka mi pripadala nezrozumitelna napriek snahe o maximalne zjednodusenie. Pozri sa na graf x a tabulku y. Sme v prdeli. Ahaaa. Vlastne mi to pripadalo trochu smiesne. Evidentne sa tam jednalo o zavaznych veciach, ale pôsobilo to absurdne. Paradoxne najviac na mna zapôsobil uvod s hromadnym vyhadzovom a to hlavne ohľadom Tucciho postavy. To jak vyhodia chlapa na vysokej pozicii po 19tich rokoch a z minuty na minutu si musi pod dohladom zobrat z kancelarie osobne veci a v eskorte sa spakovat jak nejaky kriminalnik z budovi prec je totalne svinstvo mozne snad len v amerike. Skoda ze film nepojednaval radsej o tejto teme. 5/10. ()

Galerie (101)

Zajímavosti (20)

  • Ve filmu se měla objevit i Grace Gummerová, dcera Meryl Streepové. Hrála bývalou přítelkyni Petera Sullivana (Zachary Quinto), avšak její scéna byla nakonec z filmu vystřižena a je k vidění na DVD v bonusech v tzv. "Deleted Scene". (mi-ib)
  • Natáčanie snímky prebiehalo v New Yorku a trvalo 17 dní. (Laslo)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Špičkově obsazený bankrot

Špičkově obsazený bankrot

12.07.2010

Předevčírem jsme tu měli drama z Wall Street, které chystají Scott a DiCaprio, dnes je tady další, mnohem aktuálnější. Margin Call je nezávislý film neznámého scénáristy a režiséra J. C. Chandora,… (více)

Reklama

Reklama