• EdaS
    ****

    Nejlepší je Lewisova na svou dobu moderní filmařina, plná nápadů a odmítající se spoléhat na studiové kulisy.(14.11.2009)

  • Bebacek
    ****

    Casablanca + Border Incident. __ Btw. ty Lewisovy záběry snímané přes skleněné plochy (např. z vnitřku automobilu) prostě miluju.(10.2.2010)

  • Volodimir2
    ***

    Kuba, tesne po 2. svetovej vojne. Prisťahovalci a rôzni utečenci, ktorým americká ambasáda odmietla vidať víza do štátov sa snažili dostať do vysnenej krajiny ilegálne pomocou pašerákov ľudí. Medzi záujemcami o život v USA je aj bývala väzenkyňa z koncentračného tábora Buchenwald s číslom X34-109 Židovka Marinna Lorress. Film ma pochopiteľne nenadchol aj keď všetky záporné postavy filmu boli z Európy, ale pozrieť sa na to dá.(27.7.2016)

  • Killingjoke
    ****

    S označením noir u tohoto filmu bych byl asi opatrnější. Do klasické představy o noiru to má totiž docela daleko. Spíše jde o krimi z prostředí pašeráckých band, které za úplatu vozí nelegální imigranty z Kuby do USA. V dnešní době tedy docela aktuální téma. Městské prostředí barů a hotelů tak střídá nebe a později i močály. Noir zde připomene snad postava imigračního policisty v podání Johna Hodiaka, jehož od poslání odvádí Židovka bez domova, tajemná femme fatale s bolestnou minulostí, v podání stále krásné Hedy Lamarr, do které se bezhlavě zamiluje. Ta tady trošku uzavírá pověstný kruh a vrací se do role dívky na útěku ze staré domoviny, jaké hrála na počátku své hollywoodské kariéry (a jakou vlastně ve skutečnosti i byla). Pokud tedy přimhouřím oči a akceptuji onu noirovou nálepku, které je filmu přiřknuta, musím být s filmem docela spokojen...(13.8.2018)

  • dopitak
    ****

    Přestože na filmnoirblog.blogspot.cz "Dámu bez pasu" vychvalují jako noirovou klasiku, byl bych v tomhle ohledu střízlivější. Kromě té části kdy stojí Pete proti havanskému podsvětí, to příliš noirové není. To ovšem ničemu nevadí, v mnoha ohledech se jedná o skutečně dobře nafilmovanou práci, i technický laik (jakým jsem) dovede ocenit úvodní dlouhou scénu točenou z auta zpoza řidiče, a také kvalitní letecké záběry. Frau Lamarr už znám z historického Samson and Delilah, Johna Hodiaka už jsem taky viděl, bylo to v docela solidním westernu Ambush at Tomahawk Gap.(25.10.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace