poster

Neuvěřitelně hlasitě & nesmírně blízko

  • Česko

    Nesmírně hlasitě a neuvěřitelně blízko

  • USA

    Extremely Loud and Incredibly Close

  • Slovensko

    Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko

  • Velká Británie

    Extremely Loud and Incredibly Close

Drama / Dobrodružný / Mysteriózní

USA, 2011, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kmotr
    ****

    Hravé drama u kterého je dovoleno se okrem dojetí i pousmát, vděčí za příznivé přijetí zejména své geniální knižní předloze (Jonathan Safran Foer - autor i předlohy k filmu Naprosto osvětleno) a hereckému ansámblu. Pro jádro příběhu není důležitá konkrétní událost 11.září, ale spíše reakce kterou vyvolá jakákoliv katastrofa (ať je to 11.9.2001 nebo 13-15.2. 1945 Drážďany). Dominantní je téma rodiny, její hodnota v životě a drobné částice, které jsou základem pro vytvoření pout co přetrvají. Na první pohled je zjevné, že film vychází z literární předlohy, díky jejíž vynalézavosti (malokterý scénárista by zvládl vybrousit takový diamant) je děj plný překvapení, které se z Hollywoodkých filmů vytrácí. Daldry je vynikající dětský režisér, který dokázal mezi mladým nehercem a hvězdou nezměrného kalibru jako je Max von Sydow vytvořit přesvědčivý dialog beze slov. Po přečtení knihy jsem nevěřila, že by tento příběh někdo dokázal přenést na filmové plátno. Daldry se toho zhostil docela dobře, především díky řadě změn ve scénáři, úžasné hudbě, kameře a hercům. (Berlinale 2012)(10.2.2012)

  • Matty
    **

    Pochybení na druhou – špatná adaptace nedobré (resp. příliš snaživé) knihy. Knižnost se projevuje od prvních minut použitím voice-overu, který ale protentokrát nachází ospravedlnění v povaze Oskara, komunikujícího zejména se sebou samým. Vyjadřovací bohatost knihy již Daldry napodobit nedokázal. Zohledníme-li předlohu, film je vyprávěný nepochopitelně konvenčně, jako převrácené oidipovské (melo)drama s velmi jasným, pro jistotu do materiální podoby přetaveným cílem (zvýznamnění motivu pátrání/expedice). Převrácené jenom navenek, neboť Oskar sice v afektu prohlásí, že by si přál raději smrt matky než otce, svého pomyslného arcinepřítele, ale pořád je to „father-son-issue“, co se po celý film řeší. Zatímco kniha dokázala strhnout alespoň pasážemi přejímajícími hledisko Oskarových prarodičů, film události filtruje výhradně naivním pohledem malého kluka. Tedy, Oskar rozhodně ví víc než jeho vrstevníci, ale stejně jako v předloze není zřejmé, jde-li jen o namemorovaná fakta, nebo před sebou máme malého génia. Protagonista je nečitelný, divný pouze tak, jak se to hodí tvůrcům. Neurčitost charakterizuje i atmosféru snímku, v němž na jednu stranu nechybí odlehčené momenty (mnohdy nezáměrně – třeba když Sandra Bullock odhalí svou paralelně probíhající misi, za jejíž realizaci by se nemusela stydět ani elitní agentka CIA), na stranu druhou nedokáže na téma smrti nahlédnout z odstupu, bez zátěže vypjatých emocí. „Nevím nic, co bych nevěděl už od začátku“, nakonec platí pro Oskara stejně jako pro nás, neboť film, infikovaný strachem připomenout, k čemu skutečně došlo. Národní tragédii pouze rekonstruuje, nikoli dekonstruuje. O to úmornější je oddalované odtajňování informací posunujících děj dopředu známým směrem. Domníval jsem se, že podobná jemnocitnost a falešný soucit je ve vztahu k 11. září již pasé. Očividně ještě ne. 45% Zajímavé komentáře: Cervenak, novoten(10.8.2012)

  • MontyBrogan
    ****

    Nie je to síce Reign Over Me, ale je to veľmi zaujímavo poňatý dôsledok udalostí z 11. septembra pre konkrétnu rodinu. Hlavnou postavou je chlapec (syn jednej z obetí), ktorý chce odhaliť záhadu, nesklamať otca, nájsť jeho odkaz a zároveň zabiť čas, ktorý trávi spomínaním na neho. Nastupuje sled udalostí tak banálnych (a pre hlavnú postavu tak dôležitých), až si človek začína uvedomovať, čo všetko je lepšie ako byť v nesprávnu dobu na nesprávnom mieste.(11.9.2012)

  • viperblade
    ****

    Když jsem poprvé viděl trailer na tento film, tak mě dostal. Téma, herci, hudba a režisér, který stojí za parádními dramaty The Hours a The Reader - myslel jsem si, co víc si můžu přát. Po zhlédnutí tohoto filmu by to bylo jediné - míň tlačit na emoční pilu. Chápu, že u filmu jako je tento to jde asi těžko, ale to je asi jediná věc, která mi v konečně důsledku vadila. Jinak vše ostatní perfektní, především mladý Thomas Horn, který svou těžkou roli zvládl perfektně. Z vedlejších rolí mě zaujala především Viola Davis, ta snad nikdy nezklame. V konečném důsledku musím říct, že jde sice o zklamání (těšil jsem se opravdu moc) ale ne o tak veliké a myslím, že má smysl tento film vidět. A konečně, o tomto tématu byly natočeny i mnohem průměrnější filmy. 80 %.(25.9.2012)

  • Allien.9
    *****

    Tak zaprvé - "Extremely Loud and Incredibly Close" není film o 11. září. Ač se zde toto téma objevuje (a tvoří pomyslný rámec celého snímku), mohlo by být z fleku nahrazeno jakoukoli jinou katastrofou, ke které v uplynulých letech došlo. Filmů o obětech těchto katastrof a o těch, kteří tyto katastrofy přežili, bylo natočeno mnoho, a každý přeživší člověk zasažený podobným neštěstím, se v nich se svým smutkem vyrovnával jinak. Newyorské putování devítiletého Oskara (chlapce s náběhem na Aspergerův syndrom), jež v sobě kombinuje racionální uvažování s dětskou naivitou, rozhodně patří mezi ty originálnější a působivější. Prvoplánová hra na city se spoustou klišé? Ano, ale funguje to. Nevíc ten Hanks, Bullock a hlavně "papírkovací" Max von Sydow...(9.9.2014)

  • - V roce 2010 bylo oznámeno, že se Harris Savides postaví za kameru, ale kvůli nemoci musel od projektu odstoupit. [Zdroj: časopis Cinema 10/2018] (Stoka)

  • - Jedná se o první celovečerní filmy Stephana Daldryho, za který nebyl nominován na Oscara v kategorii nejlepší režie. Snímek získal "pouze" dvě nominace, a to v kategoriích nejlepší film a nejlepší herec ve vedlejší roli. (joshula)

  • - Jako první byli do filmu obsazeni Tom Hanks a Sandra Bullock. (Vlk17)