Reklama

Reklama

César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (507)

kingik 

všechny recenze uživatele

Rádoby uvědomělá studie nitra jednoho zakomplexovaného muže nebo deviantního šmíráka? Horor nebo psycho thriller? Odpovědi jsem se nedočkal, protože César, který zneužívá všech výhod domovníka v jednom barcelonském domě, aby se mohl vetřít do blízkosti objektu svého zájmu a současně zůstat nezpozorován, je postava značně rozporuplná, avšak perfektně zahraná Luisem Tosarem, a stejně tak nepříjemně rozporuplně vyznívá i tenhle film. César podle svých slov není šťastný, ani když se mu daří, je osamělý (není definováno, proč tomu tak je), nejraději by svůj život ukončil skokem ze střechy domu a pod fasádou příjemně vystupujícího chlapíka (opět rozpor - proč vlastně vystupuje jako milý chlapík nestranící se lidem, z nichž někteří z nájemníků ho měli dokonce v oblibě?!) se skrývá všeho schopný muž, který pokud cítí, že bude vyzrazen, nehodlá svoji kůži dát bez boje. Den po dni tedy sledujeme Césarovo řádění v bytě mladé ženy spokojeně chrupkající po uspávadle (příliš naivní přiložení roztoku na nos) a nic netušící (to jsem se divil, že nepoznala pohyb v bytě), když uchyl leží pod její postelí (každý se hned nepodívá pod postel, když se vrátí domů, to je pravda), popřípadě jí dýchá na krček a ve spánku ji znásilňuje (naprostý nesmysl), až z toho otěhotní (!). Systémem, jakým tohle všechno bylo podávané se mně to postupně jevilo, jako pěkná blbost, zvláště, když každou chvíli hrozilo, a jednou se tak dokonce stalo, a to přítelem mladé ženy, maniakovo vyzrazení. Nikdo přece neriskuje po takové zkušenosti opětovný návrat pod postel a pokračování v pronásledování oběti. A to nebylo všechno. Malá holka ze sousedního bytu od naproti, už nějakou dobu věděla o domovníkových tajných návštěvách v bytě pronásledované oběti a rozhodla se ho systematicky vydírat, ačkoliv, která nezletilá žába bude po vydíraném chtít erotické dvd jako satisfakci. Už i tady by každý jedinec zpozorněl a nepouštěl by se do žádných akcí a pud sebezáchovy by brzdil každou další snahu o opětovné narušení soukromí. Nehledě na to, že César je veskrze prezentován jako chytrý muž, dokonce troufající si vyhlédnutou ženu oslovit po esemeskách nebo dopisem. Nevadilo by to, kdyby se film netlačil do reálného vyznění a držel se raději hororových mantinelů, jak tomu bylo v nedávné Intimní pasti se zcela identickým námětem, ale pro mě jednoznačně markantním vyzněním. Nevím, který film od sebe víc opisoval, že se najednou sešly dva totožné náměty, ale vítězem je pro mě americký hororový thriller, než tahle poněkud ne jednoznačná španělská studie, která postrádala větší napětí a sevřenost. Vyzdvihl bych již zmíněného Luise Tosara, který film táhl kupředu nezvyklou silou a poutavým herectvím, i když si ho nejspíše neoblíbíte a také celkem solidní režii talentovaného Jaume Balaguerá, který mě osobně zklamal svým nekrvavým přístupem ( jedna krvavá scéna s prořízlou krční tepnou dobrý horor rozhodně nedělá) a již jednou použitým námětem. Horor jen v drobných náznacích, děs se nedostavil v pořádné míře a občasný neklid z konání hlavní postavy, co v příštích okamžicích zase provede své sympatické oběti, se mnou nijak nezacloumal, i když počáteční rozjezd filmu byl nadějný. Celkově slabota a ještě často navršená nelogickým chováním hlavní postavy. Návštěva kina se nedoporučuje. Jedině snad těm, kteří mají v oblibě španělštinu, která mně vzácně nevadila, anebo stalking, který podaný v takto chabé, a vršící jednu nelogičnost za druhou, až celkem připitomělé formě, na mě žádné následky nezanechal. Ti, co film chválí za propracovanost, by si na něj měli zajít ještě jednou a zděsili by se nebývalého počtu nelogičností více, než rádoby děsivého filmu. 40% () (méně) (více)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný mix komédie, drámy, hororu, thrilleru asi predovšetkým a čo je najlepšie, psychologického thrilleru. Niektoré scény sú veľmi napínavé (napr. prebudenie v sprche a následný pokus o útek) a až po chvíľke vám dojde, že hlavnej postave vlastne fandíte. A to sa pri tom nejedná o nejakého klasického antihrdinu, ale pekne ujetého záporáka, so všetkým čo k tomu patrí. Jediná jeho motivácia je ubližovať ostatným a aj keď o jeho minulosti moc nevieme, ani to neni potreba. Je to presne ten typ úchyla, ktorého si normálne ani nevšimnete a práve z toho film ťaží. Psychologická stránka celkovo je asi jeho najväčším pozitívom. Postavy sú výborne napísané a aj keď sa objavia iba občas (dievčatko), pôsobia prirodzene a podobne ako u hlavnej postavy, aj u ostatných veríte všetkému čo robia alebo rozprávajú, pretože sú všetky do jedného charakterovo presne obsadené, scenáristicky dokonale vykreslené a vlastne aj dobre zahraté. Najväčšiu pochvalu si ale samozrejme zaslúži režisér, zato že dokázal toto všetko spojiť dohromady a každou sekundou pôsobiť presne tak, ako to mal v úmysle. 85% ()

Reklama

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli to byl Balaguerónův ďábelský úmysl, nebo jen malá úchylná zvrácenost, kterou z diváka vymáčkne, ale já měl během některých scén, dost divné choutky (s Clárou), kdy sexuální scény nedal na filmové plátno, ale ponechal to v naší představivosti. Tosar jako záporák perfektně pasuje (v budoucnosti o Tosarovi ještě uslyšíme). Neodolatelně černohumorný a výborně zvrácený thriller, který nás vůbec nešetří a když si říkáme, že už nic silnějšího přijít nemůže, Balagueró nás bodne s ostrým nožem přímo do zad. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Tak nazváno hororem je to snad jen díky jménu Balagueró, jinak je to čistý thriller a v závěru až černá komedie - já v poslední době asi vidím humor i tam kde není, ale ta finální tečka mi opravdu vykouzlila ( snad sadistický, já nevím:) úsměv na rtech a moje sympatie k hlavnímu antihrdinovi vzrostly ještě výrazněji , btw: lekce pro "milé" děvčátko ze sousedství byla snad ještě lepší. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Vďaka Bohu za to, že Balagueró sa vrátil po nie príliš úspešných pokusoch preraziť v hollywoodskej produkcii späť do tej španielskej a dokazuje majstrovstvo po skvostoch ako [Rec] aj naďalej. Vychcané ťahanie za nitky divákovho pohľadu na stvárnenie dobra a zla. Žiadny čistokrvný horror nečakajte, snímok sa skôr zameriava na psychológiu hlavnej postavy a prináša znepokojivý uhol pohľadu na stelesnenie zla a zvrátenej duše jedného (ne)štastníka. Herecký koncert Luisa Tosara podtrhuje kvalitu filmu, scenár sa pohráva s divákom ako hypnotizér so svojim klientom a záverečné minúty sa budete chcieť z tejto nepríjemnej ilúzie čo najskôr prebudiť. 85%. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (7)

  • Pracovným označením filmu bol názov Flatmate. (MikaelSVK)
  • Počas jednej scény má hlavná hrdinka na sebe tričko so znakom futbalového tímu Juventus Turín, ktorému režisér Balagueró v minulosti fandil. (Kadas97)

Související novinky

Španělé, kam se podíváš

Španělé, kam se podíváš

16.02.2014

Španělská kinematografie se v posledních letech díky několika talentovaným tvůrcům s velkými hity stala velkým dodavatelem kvalitních hororů a thrillerů. Tento trend se dále rozvijí s tím, že přední… (více)

Reklama

Reklama