Reklama

Reklama

César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (508)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Myslíte, že láska je nejmocnější cit? César by vám oponoval. Hybatelem jeho činů je něco radikálně odlišného. Sílu protloukat se životem mu dávají opačné emoce a pro jejich vyvolání je ochoten zacházet stále dál a čím dál víc riskovat. Zatímco spíš není horor a není to ani "seriózní" psychologické drama o jedné patologické osobnosti. Spíše jde o potměšilý thriller, kterému nechybí ani černohumorné cynické prvky, o muži, který se rozhodl hrát si se svým okolím a nezatěžovat se omezující morálkou. Je vyprávěný z pozice manipulátora, takže divák je minimálně po určitou dobu vystaven pokušení postavit se na jeho stranu. Nemůžu se zbavit dojmu, že filmu by prospěla větší zdrženlivost a snímek by neztratil na působivosti, kdyby výsledkem Césarových krutých her byly scény typu účtování s chovatelkou čtyřnohých mazlíčků, kdy platí, že i slova mohou smrtelně zraňovat. Ani v téhle podobě ale neztrácí snímek na zlomyslné přitažlivosti, především díky přítomnosti Luise Tosara, který potvrzuje, že pro herce jsou záporné role herecky vděčnější. Nemá nicméně smysl zastírat, že nedodělky ve scénáři by se našly a filmu by jen prospělo, kdyby si s ním scénárista ještě trochu pohrál. Celkový dojem: 70 %. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nejde o horor, spíše drama s prvky thrilleru. Navíc tvůrci nastavili příběh trochu netradičně; divák fandí záporákovi, a to bez špetky kladných vlastností, každopádně to výborně funguje a člověk opravdu doufá a trne, aby César nebyl odhalen a zatčen, takže o napětí tu není nouze. Hlavní hrdina oplývá možností a schopností výborně manipulovat lidmi, chorobnou posedlostí a precizností, ale přesto jde vlastně o chudáka (ne že by ho to omlouvalo). Konec je možná trochu překvapivý, avšak rozhodně ne špatný. Samozřejmě, César má někdy možná až moc štěstí, policie je bezradnější než bývá normálně a film by určitě mohl tlačit ještě více na pilu, ale já jsem spokojen, solidní španělský počin. ()

Reklama

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Naprosto originální a zvrácené! Opravdu jsem unesena, na konci jsem měla i husí kůži. Nikdy bych nechtěla potkat takového úchyla, který je šťastný z neštěstí druhých. To co on prováděl neznalo hranic. Každou chvílí jsem se divila více a více. Oba hlavní aktéři byli vybráni naprosto bez chyb. Domovník už od pohledu v jiné dimenzi a nájemnice krásná a pořád veselá. Musím se přiznat, že mě ze začátku bavilo, to co tam předváděl onen "domovník", ale ke konci už se mi tak zhnusil, že sem v tom dítěti opravdu viděla jeho tvář a bylo mi zle. Na to, že já moc nemusím španělské filmy, tak tento překonal můj odpor k nim a naopak je nyní asi budu i více vyhledávat, ale pouze snímky tohoto žánru. Opravdu vynikající příběh a skvěle propracovaná podívaná. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Jste nešťastní, že jsou ostatní šťastní? Lehká pomoc - staňte se domovníkem! Nejlépe v echt nóbl secesním domě, tam bývá koncentrace šťastlivců největší a z toho plyne i víc práce pro jednoho neskutečně drzého parchanta... Mám ráda filmy co umí překvapit - a tento je jedním z nich. Nápaditý, skvělou hudbou podpořený thriller, kde se v dusivě klaustrofobní atmosféře cítíte jak v těsném prostoru pod postelí, krátce před děsivým odhalením, zároveň skřípete zuby nad mizivou šancí se skrytému teroru bránit, a co je nejhorší - může se to stát i vám. Přese všechno se přitom nelze nekochat chameleónskými výrazy v tváři výborného (a přiměřeně roli odpudivého) Luise Tosara, svěží přirozeností filmové Clary a nedětským výkonem malé Úrsuly - skvrnku na dokonalém obsazení vidím v poněkud prkenném Clařině příteli, který si částečně napravil reputaci bezchybným krvácením :-). A konec? Naprosto luxusní. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem uvažoval o dvou slušných hvězdách, jelikož příběhů o psychopatech, co se rádi dívají, je požehnaně. Postupně se však začne děj odvíjet rozličnými cestičkami, z nichž některé jsem očekával a potěšily mne (ten spratek potřeboval za vyučenou), jiné mne příjemně překvapily (kdo s koho, příteli...). Rozhodně bych ovšem vyškrtnul kolonku horor - napínavé, místy mrazivé, strašidelné však nikoliv. Možná spíše krimi, byť vyšetřování nemá dostatečný prostor, na druhou stranu úvahy psychopata byly pro kriminálku jako dělané. Roztomilí švábi mi připomněli Kingovo Creepshow, jakési rozdvojené chování hlavní postavy pak rozhodně Psycho (nejen kvůli sprše). Nakonec došlo i na krev ,a tedy i na 4*. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (7)

  • Počas jednej scény má hlavná hrdinka na sebe tričko so znakom futbalového tímu Juventus Turín, ktorému režisér Balagueró v minulosti fandil. (Kadas97)
  • Ve scéně, kdy César (Luis Tosar) uklízí věci z nočního stolku, lze na něm vidět knihu s názvem "Oeuvre" od spisovatele Ingmara Bergmana. (Terva)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v katalánskej metropole Barcelona. (MikaelSVK)

Související novinky

Španělé, kam se podíváš

Španělé, kam se podíváš

16.02.2014

Španělská kinematografie se v posledních letech díky několika talentovaným tvůrcům s velkými hity stala velkým dodavatelem kvalitních hororů a thrillerů. Tento trend se dále rozvijí s tím, že přední… (více)

Reklama

Reklama