Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Nicolas Winding RefnKamera:
Larry SmithHudba:
Cliff MartinezHrají:
Ryan Gosling, Vithaya Pansringarm, Kristin Scott Thomas, Yayaying Rhatha Phongam, Tom Burke, Gordon Brown, Oak Keerati, Byron Gibson, Sahajak Boonthanakit (více)Obsahy(2)
Před deseti lety Julian zabil policajta, ale podařilo se mu utéct. Dnes je z něj jeden z největších drogových dealerů v Bangkoku. Když Julianův bratr zabije prostitutku, policie si pozve na pomoc Changa – Anděla pomsty, který dovolí otci zavražděné, aby ho osobně zabil. Tím však rozpoutá peklo, protože do situace se vloží Julianova matka, šéfka jedné z nejmocnějších kriminálních organizací, která Juliana vysílá pomstít svého bratra. (oficiální text distributora)
(více)Diskuze
Jeho poslední tvorbu prakticky neznám. Vycházel jsem spíše z dřívějších ,,vykopávek" typu Pavouk či Crash (ten mám moc rád). Pochopitelně snímky Mrtvá zóna, Mocha, Madam Butterfly, Dějiny násilí jsou dějově jasné jak facka.
Vůbec bych se nezlobil, kdyby nějaký hollywoodský režisér měl v dnešní době koule na to, že si dovolí točit takové divácky rozporuplné filmy a ještě mu tam bude hrát 10ti megová hvězda za hubičku....napadá mě třeba Cronenberg.
na příspěvěk reagoval Wacoslav1
V mém případě film dávali někdy ve 12 večer, vůbec jsem nevěděl vo co go, vůbec jsem netušil, že to dělal režisér ,,Drive", vůbec jsem neměl poznačeno , ,,jo tohle chci vidět", prostě jsem jen náhodou zapnul tv a hleděl jak puk bez ohledu na noční hodinu. Opravdu jsem si vzpomněl na mé mládí u Davida Lynche. Pochopitelně režisér Refn chtěl navázat na úspěch Drive a tak sáhl po herecké jistotě tichošlápkovi Goslingovi, já mu to však za zlé nemám.
No já si to taky nemyslím, vůbec to nesedí. Ve filmu je snová scéna kdy Julien přijde o ruku a má černé triko, pak je zde snová scéna s prostitukou kde má triko bílé.
Frankooo: To si nemyslím. Drive trochu divákovi podlieza, hlavne v romantických a akčných scénach, ale tiež sa mi páčil.
ywo6 : Môže to tak vypadať, ale nie je to tak, si to strašne zjednodušil.
Mne ten film pripadá strašne Lynchovský, zoberme si Lost Highway alebo Mulholland Drive. Nikto to mu nechápe a aj tak to má vysoké hodnotenie. Čo vytknuť OGF, že je jednoduchý? Že sa tvári ako obrovské umenie pritom je to nezmyselný gýč? Pre mňa je to formálne dokonalé stvárnenie témy oidipovského komplexu. A hlboký mi príde, aj symbolický. Rozpísal by som to aj podrobnejšie ale nechce sa mi.
ve výsledku je teda prostě OGF taková srandička, jestli to dobře chápu. dobrý, stačí mi, díky (upřímně, za to vysvětlení s trikama). i když z toho odkazu o třech minutách jsem zvlád jen čtyřikrát proklikat a když to počtrvrtý začínalo ve stylu "Julian looked at his hands, because..." zavřel jsem to. co je moc, je moc; 1+1=2.
na příspěvěk reagoval Abes
artového pokrytectva
artového pokrytectva
artového pokrytectva
Černé triko by měly být vize, bíle pak realita. Už se to tady tuším řešilo a já se stále ptám, co znamená černobílý oblek :) O tom zda byl zbabělec by se dalo polemizovat http://youtu.be/OO4s-8saccA film na dlouhé debaty to je, ano.
já si nikdy nemyslel, že je OFG až tak hlubokej film, že by se vedly až tak dlouhý debaty o jeho smyslu. celou dobu jsem myslel, že je to spíš pocitovka. SPOILERY. prostě Julian je zbabělec, není to bojovník, zatimco Chang jo. Julian má klasickej oidipovskej komplex (-Josh-> on nešehá do mámi, ale do jejího lůna; mimochodem podle mě na žebříčku nejtrapněji nejdoslovnějších scén tak druhý, třetí místo, haha). má problémy s ženskou, protože má problémy s mámou, má problémy se všim ostatním, protože to prostě není bojovník/válečník/(...). konec, kdy mu Chang sekne ruce, ho prostě připraví o to nejdůležitější, co bojovník/válečník/(...) má. protože Julian to nepotřebuje.
možná jsem plochej, ale přišlo mi, že to je všechno, a relativně uspokojivě to vysvětluje všechno, co v tom filmu je. zbytek je jen, jak tě to baví, jak se ti to dere pod kůži a jak to cejtíš. rád se nechám přesvědčit o svym omylu.
jo! jediný, co jsem vůbec nevstřebal, jakej je teda ten hlubokej důvod, proč se mu furt mění barva trik/trika? je to jen tak nebo jing-a-jang ( :)) ) nebo...? možná už to tu někdo psal, nečet jsem, případně díky.
na příspěvěk reagoval Abes
Uživatel de_FACTO smazal svůj příspěvek.
Ja mám pocit, že dnes stačí aby Refn obsadil Goslinga, nechal ho pol filmu zírať do prázdna, spravil pár neštandardne podsvietených záberov na chodby a steny. A super máme parádny hlboký film, ktorý nikto nechápe ale z rebelstva alebo artového pokrytectva sa dáva vysoké hodnotenie.
na příspěvěk reagoval jaklee
Naopak.
Zdarec, na ,,Jen Bůh odpouští" musí být ta správná slina a já ji zrovna měl. Děj vlastně o ničem, ale ta atmosféra byla doslova hypnotizující nemluvě o vizuální stránce snímku. Fakt si to zaslouží více jak 49%, mnohem více!
na příspěvěk reagoval jaklee
tak včera premiéra v dabingu a pořád geniální snímek!
Možno tu už taká otázka bola, ale kde vo filme je napísané že to venoval aj Gasparovi Noé? Všade možne to píšu že je tomu tak, ale ja som zaznamenal v titulkoch len Jodorowského. Diky za odpoveď.
na příspěvěk reagoval flash56
Doporučujem pozrieť toto video, je možné že zmení váš pohľad na film:
http://www.youtube.com/watch?v=nOPZURubLyU
v podstate si myslím, že išlo o celkom hodnotné dielo a Refn je naozaj výborný režisér, avšak nepodal dielo tak ako dnešná verejnosť očakáva a preto sa stretol s prevažne negatívnym názorom
Tady se soutěží o DVD Refnova filmu, takže kdo nedostal pod stromeček... :-) http://www.moviescreen.cz/filmove-novinky/vanocni-soutez-o-dvd-s-hce-3-kolo
WHAT THE F**K?! Tak tohle ne :D už nikdy....tehdá takový super hodnocení a ted? Takovej pokles...ani se nedivim...když si to pouštim, tak po půl hodině pořád nechápu co to má bejt :D
na příspěvěk reagoval pan Hnědý
Ten tvuj odkaz doplnuje, proc si to rozda s Changem.
spoil: Kazdopadne jediny WTF moment zustava pro me scena, kdy strci ruce do matky.
Super OST.
Tak nám nejaký hisper povedal čo si myslí. A všetci sú debily, lebo len o je cool, lebo neuznáva čo je cool, predtým ako to bolo cool. Už len ten samotný článok je dlhší ako scénar. Pokiaľ scénar neznel takto. Ryan čumí do blba, Ryan stále čumí do blba a tvári ako keby rozmýšlal. Ryan dostane otázku a neodpovedá. Chodba osvetlená červeným svetlom. Stále chodba ostvetlená červeným svetlom. Kamera sa pohne a prechádza chodbou osvetlenou červeným svetlom. A páči sa mi úsodok, že podobný film už dlho neuvidíme a preto je to masterpiece. Vôbec nemyslel na to, že podobné filmy sa netočia a stoja za hovno. To je celkový problém originality. Filmári siahajú k originálnym námetom, ale tie sú originálne preto, že všetci pred nimi si uvedomovali, že podobný typ filmu nemá cenu robiť. Mohol by som autorovi článku niečo škaredé odkázať, ale budem orginálny. Budem 5 minút sedieť čumieť do steny a myslieť si to. Taký znalec neverbálnej komunikácie určite pochopí čo som mu chcel naznačiť.
Zajímavé, tady ještě jeden ne příliš odlišný pohled. Zajímavé je že oba byly zveřejněny ve stejný den :) http://youtu.be/OO4s-8saccA
na příspěvěk reagoval -Josh-
Veľa ľudí neskúslo, že sa tam za 85 stalo toľko, ako v 15 minútovom kraťase. A tá zdĺhavá výplň, ktorú považujú mnohí za umenie, pre mňa nie je nič iné ako vata. Keby to natočil niekto iný a ten film by sa pozeral bez očakávaní, myslím že veľa ľudí by otočilo. Ale takto vetci uznávajú veľkého Refna.
Tak ja za umelecké filmy považujem tie, ktoré používajú umelecké vyjadrovacie prostriedky, teda rôznu symboliku, metafory a podobne, je potrebné premýšľať nad významom jednotlivých scén a prvkov, pretože v skutočnosti neznamenajú to, ako na prvý pohľad vyzerajú a preto treba hľadať súvislosti, potom napríklad nezvyklými spôsobmi kombinujú sex a násilie, kde je najlepší príklad asi Trierov Antikrist, niektoré si pomáhajú rôznymi bizarnými javmi alebo umeleckou kompozíciou obrazu a viacero iného a samozrejme všetky možné ich kombinácie. A preto tento film za umelecký považujem, keďže viacero z mojich menovaných využíva. A ešte by som spomenul, že podľa mňa sú dva typy, filmy, ktoré stále stoja v prvom rade na bežných prvkoch, ako scenár a herecké výkony a ten umelecký vklad už slúži skôr ako doplnok, čo je podľa mňa príklad tvojich filmov, teda aspoň tých, čo som videl a tento typ je bežnému divákovi prístupnejší a potom tie, kde je práve ten umelecký štýl ten najhlavnejší a všetko ostatné sa mu podriaďuje. A ďakujem, presne niečo podobné som si chcel aj prečítať, svoj vlastný pohľad na vec, z ktorého vyvodzuješ závery, bez ohľadu na to, ako sa od môjho odlišuje.
Řekl bych, že tím přirovnáním k Lynchovi dotyční pouze poukazují na to, co je pod povrchem. Ne vše bylo vulgárně vyřčeno.
Možná to budeme vnímat oba dva jinak, ale pro mě je umělecký film něco co má nadstavbu. Nějaké hodnoty které si z toho člověk odnese nebo něco pro co je ten film nadčasový to je umění. Napadá mě stará Československá tvorba např podle Karla Čapka film Krakatit či další tvorba pana režiséra Otakara Vávry Kladivo na čarodějnice je například jeden z nejvýc nadčasových snímku naší kinematografie dále třeba Všichni dobří rodáci Psychothriller Ucho atd prostě filmy které v sobě mají geniální skrytý smysl člověk si z nich něco odnese. V zahraniční tvorbě bych mohl např vzpomenout na Stanlyho Kubricka to byl vizionář ten uměl předběhnout svou dobu a svoje filmy přetavit ve skutečné umění. Jo a když už budu chtít opravdu nějaký těžký temný psychologický výplach pustím si něco od pánů Croneberga či Lynche kteří jsou v tomhle opravdu mistři. Moc mě pobavilo, že někteří dokonce v komentářích tenhle film porovnávali s jejich tvorbu dokonce jsem četl, že na tuhle úroveň se Refn tímhle snímkem přiblížil, ale to ani náhodou. Znova opakuji je to prázdný povrchní film žádný hlubší pocit jsem si z něj neodnesl prostě jenom obrázková nasvícená kamerová onanie s nulovým dějem který se nikam neposouvá ani negraduje bez nějakého většího obsahu tolik moje pocity z toho. Doufám, že toto vyjádření tě uspokojí.
Hele tohle rýpání si můžeš odpustit. Já jsem automaticky nečekal Drive, jen podobně vydařený film, takže asi takhle. Doufám, že to tvým nebohým nervům pomohlo, když ne, je mi to líto a statečně se s tím poper. Nic ve zlým, jen na sebe nenechám tyhle posměšky.
Tak jsem se snažil nějak si film správně vyložit, uznávám, že jsem se moc netrefil, ale snažil jsem se to celé pochopit, což se bohužel nestalo. Filmjsme si pustil z toho důvodu, že jsem čekal něco trochu na úrovni filmu Drive, který mi sedl a dal jsem lepší 4* - tohle bylo pro mě uplně něco jiného no..
To som aj tušil, len v tejto diskusii si minimálne tri krát spomenul, že tento film umelecký nie je a pritom sám vidíš, že to ani nemôžeš vedieť. To, že sa ti film nepáčil mi samozrejme neprekáža, ale keď už chceš niečím argumentovať, tak by si sa aspoň mohol držať toho, čo vieš a nielen naslepo hádzať rôzne pseudoargumenty, aj keď pritom sám vieš, že v tomto len odhaduješ. Potom si len zbytočne zhadzuješ váhu svojho názoru.
na příspěvěk reagoval mzss1
Tak nevím jak Wacoslav, ted mluvim za sebe. Jako, tohle není můj typ filmů, tak ani nevím jestli toto je umělecký film, možná ano, ale i tak si myslím, že spíš ne, ale asi je to tím, že mi film jednak nesedl a jednak jsem ho emohl řádně zhodnotit, můj názor se bohužel nezměná. Co se týče jiných uměleckých filmů, tak nevím co bych přesně označil, ty se určitě vyznáš víc v těchto podobných žánrech nebo nevím když se ti to líbilo (což ti neberu). Nebudu si hrát na odborníka, nenapadá mě zatím nic. A myslím si, že jsem určitě nějaké umělecké filmy viděl. Temnýho rytíře bych umělecky nebral, tam je výborná režie, spíš asi nějaké čínské filmy, nebo nevím ted. Na rovinu píši, že nevím.
Hmm zajímavě jste to tady proprali tak se přidám. Jako já ten film vyloženě nezatracuju, ale ten potenciál co to mělo není využitej ani náhodou. Je to děsně prázdnej film bez emocí bez nějaký myšlenky fakt artová onanie. abych byl objektivní tak uznávám, že fakt pěkná, ale to nestačí. Fajn kamera byla super pěkně si pohráli se světlama a tmou. Docela dobře zvolený prostředí fajn hudba ok. Souhlasím, že policajt mstitel je nejlepší postava, ale co je to platný když to Gosling prostě tím svým totálním pozérstvím uplně zabil. Takhle zbytečnýho hlavního hrdinu jako tady jsem fakt ještě v žádným filmu neviděl. Za mě je to tak půl na půl film vidím tak na 50% a dal jsem mu slabší 3*. A vůbec se nepovažuju za popcornovýho diváka oceňuju nezávislý projekty, když se snaží přijít z něčím novým. Mám rád podoně ulítlí filmy, ale tohle je prostě jenom pěkně nasvícená vkusně odekorovaná a rádoby psychologická prázdnota. Fakt v tom nemužu najít nějaký to hlubší poselství nebo dokonce nebej bože jak jsem četl v některých komentářích umělecký film. To sorry, ale to jako fakt ne...
na příspěvěk reagoval sniper18
Ikdyž se nás snímek snaží zhypnotizovat záběrem či hudbou, rozhodně nejde o kus, u kterého by člověk nemusel přemýšlet. Stačí si na internetech pročíst prvních pár diváckých teorií, člověku ty souvislosti hned dojdou a na nějakou onanii, stejně jako hlavní hrdina po přijmutí trestu, ihned zapomene.
S tím jménem jsi to vystihl :) http://www.youtube.com/watch?v=RGcVruJfFjs. Jdi koukat na svou oblíbenou Ocelovou pěst a Refnův Only God Forgives nechej ve své hlavě plavat. Tímhle bych naší debatu to uzavřel.
na příspěvěk reagoval ywo666