Reklama

Reklama

Psychologické drama sleduje několik propletených příběhů, které spojují následky nesprávného použití moderních technologií. Jde o hořkosladké podobenství toho, jak mohou selhání v komunikaci ničit naše vztahy. Tvrdě pracující právník, který neustále visí na telefonu, si nedokáže najít čas na komunikaci s vlastní rodinou. Odcizený pár používá internet jako prostředek k úniku z jejich dávno mrtvého manželství. Ovdovělý bývalý policista se usilovně snaží vychovat nezdárného syna, který trápí svého spolužáka kyberšikanou. Ambiciózní novinářka vidí svou životní příležitost v sepsání příběhu o dospívajícím chlapci, který vystupuje na internetových stránkách pro dospělé. Jsou to cizí lidé, sousedé i kolegové, jejichž příběhy se protínají v tomto strhujícím dramatickém thrilleru o obyčejných jedincích, kteří zoufale touží po lidském kontaktu. Film zkoumá následky používání moderních technologií i to, jak tyto technologie ovlivňují a určují naše každodenní vztahy. (HBO Europe)

(více)

Videa (20)

Trailer

Recenze (536)

Happens 

všechny recenze uživatele

Film začíná jako laciná verze studentského filmu a s trhanými záběry kamery si nejsem jistý, zda to vypnout, aby mě po dvou hodinách nebolela hlava. Nicméně film dostává zápletku, a to hned pro několik samostatných příběhových linií, které spojují internetové zločiny. Příjemně vygradované zápletky, dobří herci a věrohodnost na výbornou. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Režisér Henry Alex Rubin ve svém opravdu silném celovečerním debutu navazuje na trend mozaikovitě skládané narace filmů, jakou byla slavná Magnolia či později neméně zásadní Crash, nejblíže má ovšem k tvorbě Alejandro Gonzáleze Iñárritua, neboť stejně jako on své mozaikovitě skládané příběhy několika svými osudy se proplétajících hrdinů navazuje na stuhy neodvratných katastrof propletené s katarzemi tragických vyústění. Leitmotivem je pak vina, která mnohdy nekoresponduje s trestem, odpouštění na prahu smrti, v tom se oba tvůrci mimořádně shodují. Iñárritu je ovšem tvůrce výjimečný, který dovede svým filmům vtisknout punc mimořádnosti a do filmových polí otisknout nezměrnou přidanou hodnotu, což o Rubinovi nelze říci s absolutní jistotou. 21 gramů či Babel jsou filmy jedinečné, Disconnect ,,jen" vynikající. Možná přidaná hodnota je pak motiv moderních počítačových technologií a komunikace jejich prostřednictvím, což je zajímavé nóvum, spojující Disconnect s pozdějším Men, Women & Children, který popisuje proměnu západní civilizace způsobenou fenoménem Internetu a sociálních sítí, Disconnect pak tuto proměnu interpretuje coby negativní a vyzdvihuje především rizika světa ,,on-line". Po formální stránce převládá civilnost a dokumentární stylizace, formální ozvláštnění představují přímo do obrazu implementované grafické prvky a metatitulky simulující prostředí chatu a diskuzních fór. Zajímavé herecké obsazení a dobrá práce s hudbou, která zahrnuju především žánr post-rocku (skvěle trefující můj hudební vkus). Henry Alex Rubin natočil velmi povedený debut. Těším se na jeho další film... ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Crash 2: Social Network riders. Perfektně vygradované, nemám slov. Ruce do polštáře zatínám a slzy mi z očí u bedny kanou buďto strachy v případě fakt psychoidního hororu (Insidious), anebo dojetím nad zručně natočeným a vypointovaným dramatem. Sem citlivka, no a. btw vážně tu ještě někdo neví, jak smrtelně (haha) nebezpečná je internet zbraň? Tak už si konečně taky zrušte ten dementní Facebook, a pojďte se raději provětrat. Nebo na projekci - zvu Vás. Adresa je--- oh, wait just a minute! ()

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Silný... a to kurva hodně. Takový nefalšovaný, reálný a nevnucovaný emoce už jsem ve filmu opravdu dlouho nezažil. Pod představou, že bych já nebo některý z lidí, které mám rád, mohl být některou z hlavních postav, mi běhal mráz po zádech. Na konci už jsem byl opravdu emočně vyřízenej. Dokonalá ukázka toho, jak jediná malá (nevinná) věc na Infernetu dokáže rozpoutat věc, která mění lidské životy (soukromí v prdeli, peníze v prdeli a lidská morálka v ještě větší). Člověk má chuť po takovémhle filmu vzít drát od Infernetu (pokud nemá bezdrátový) a překousat ho jako krokodýl. Naneštěstí svět už je tak v prdeli, že by si hned další den šel koupit novej aby mu náhodou něco neuniklo na Fejsbuku, Twajtru, í-mejlu a koneckonců i tady na CSFD. Infernet je jako čokoláda. Čím víc jí sníte, tím víc je Vám z ní zle, ale nemůžete přestat jíst.... protože je tak zkurveně dobrá že na ní vzniká závislost! ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Internet je špatný, áááno! Režijně obstojná a v pár scénách příjemně působivá podívaná, která však k obžalobě stinných stránek internetu používá ty nejjednodušší a nejklišovitější prostředky. Nic nového se nedozvíte a ke konci už to vyznívá tak strašně jednostranně, lacině a směšně (ty zpomalovačky napadly jakýho idiota?), že jsem na malou chvilku uvažoval, zda to neprodukuje TV Nova. Jestli tohle někomu přišlo dojemné, mrazivé či šokující, tak vám upřímně stačí hodně málo. Aspoň, že ti herci to utáhnou i v těch nejvíc skřípajících momentech a jako mozaikovitý příběh je to propojeno hodně slušně. 50% ()

Galerie (27)

Zajímavosti (7)

  • Herec Jason Bateman (Rich Boyd) sa vyjadril, že Disconnect je jeho najobľúbenejším filmom, na akom kedy pracoval. (MikaelSVK)
  • Jason Bateman (Rich Boyd) sa v krátkom časovom slede predstavil v dvoch snímkach, kde sa vyskytovali takzvaní "lovci identít". Okrem filmu Disconnect to bolo aj v komédii Na cudzí účet (2013). (ywo666)
  • Natáčení probíhalo v americkém státě New York, konkrétně například v hotelu Saw Mill River ve městě  Elmsford, dále v samotném městě New York, v Yonkers a na Long Islandu. (Terva)

Související novinky

Zemřel Michael Nyqvist, padouch z Johna Wicka

Zemřel Michael Nyqvist, padouch z Johna Wicka

28.06.2017

V pouhých 56 letech nás v úterý opustil Michael Nyqvist, švédský herec, jenž se v poslední dekádě dočkal mezinárodní slávy. Ačkoliv vám jeho jméno možná nic neříká, tvář určitě znáte. Nyqvist se… (více)

Reklama

Reklama