poster

Na hraně zítřka

  • USA

    Edge of Tomorrow

  • USA

    Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

  • USA

    We Mortals Are

    (pracovní název)
  • Kanada

    Edge of Tomorrow

  • Kanada

    Un jour sans lendemain

  • Slovensko

    Na hrane zajtrajška

  • Nový Zéland

    Edge of Tomorrow

  • Austrálie

    Edge of Tomorrow

  • Velká Británie

    Edge of Tomorrow

  • Velká Británie

    Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA / Kanada, 2014, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EvilPhoEniX
    *****

    Zpočátku jsem filmu příliš nevěřil, ale teď s jistotou mohu prohlásit, že Edge of Tomorrow je prozatím největší trhák roku. Velmi inteligentní a intenzivní scifi podívaná, která nabízí téměř tolik humoru jako vzrušení společně s bezkonkurenčním a sympatickým Cruisem a Emily Blunt. 5 bodů proč tenhle film vidět! 1: dějová linie je perfektní, v brandži nová story! 2: Vynikající, dynamická a strhující akce a hlavně téměř nonstop! 3: Neexistuje možnost předvídat, co bude dále následovat, věřte, nejde to. 4: Žádná zbytečná romantika, pouze krátká a sladká pusa ve správnou chvíli.5: Parádní konec. PS: Ještě teď mám vyražený dech a chuť jít do kina znova. 100%(6.6.2014)

  • Marigold
    ****

    Fakin nářez, který od páté hvězdy dělí jen intenzivnější finále. Jinak invenční mashup Zdrojového kódu, Světové invaze, Na hromnice o den více a Zachraňte Mechvojína Ryana se stále lepším Cruisem a full metal bitch Emily Blunt. Hrana zítřka je skvělým evolučním článkem ve fúzování games a filmu. Model střílečkového checkpointu a RPG rozvoje bojových a sociálních skills postavy je nápaditě zúročený v okamžiku, kdy akutně hrozí, že tomu spadne řetěz. Nespadne. Jednoduše nejlepší Liman od prvního Bourna (to zase nutně nemusí znamenat pochvalu, že jo) a dost možná sci-fi blockbuster sezóny. Reset! [80%](28.5.2014)

  • genetique
    *****

    Keď som zhliadol trailer na tento film, očakával som, že z toho bude ďalší klon Independence Day, ktorý sa bude snažiť byť nasilu zábavný, War of the Worlds, ktorý by sa snažil byť príliš vážny alebo District 9, ktorý by dostal FX za FX - špeciálne efekty. Ako je z hodnotenia jasné - mýlil som sa. Ide o jedinečný film, prešpikovaný originalitou skrz na skrz. Od námetu, cez vizuálne efekty, hudbu, strih, všetko šlape ako švajčiarske hodiny. Špeciálne efekty boli tak prehľadné, premyslené, nerušivé a inteligentne integrované, nebili sa s príbehom o prvenstvo a ani sa nestali stredobodom pozornosti, čo by bola veľká škoda. Namiesto toho ich režisér synchronizoval a podarilo sa mu spraviť zo sci-fi námetu čosi, čo vyzeralo ako reálna možnosť skutočného príbehu. A to som sa ešte nedostal ku hercom. Postavy robia tento film filmom. Cruise dokonalý, jeho postava frustrovaného, ale odhodlaného Cagea ma pohltila. Nakoniec je to pravdepodobne najkrajší sci-fi milostný príbeh, aký som kedy videl. Je fajn vedieť, že Hollywood môže stále produkovať niečo iné ako formálne odpadky, ktoré ma zvyčajne držia mimo kina. 95%.(27.10.2014)

  • Matty
    ***

    Některé informace v komentáři jsou za hranou toho, co byste chtěli vědět před zhlédnutím filmu. Na delší dobu zřejmě nejnákladnější lamerský gameplay a zároveň potenciálně nejoblíbenější film Cruiseových odpůrců, protože v žádném jiném filmu Tom tolikrát nezemře. Na hraně zítřka při svém smělém slučování poetiky filmů a videoher podceňuje odlišnost elementárních principů, na nichž stojí filmový, potažmo herní zážitek. Ke hrám se vracíme kvůli možnosti stát se (skrze své avatary) silnějšími, rychlejšími, obratnějšími a tyto schopnosti opakovaným hraním vylepšovat. Filmy identifikaci s postavou ochuzují o prvek interaktivity a o pocit, že jsme to my, kdo se stává zdatnějším (jakkoli každé sledování filmu v jistém ohledu také představuje interaktivní činnosti, při které zdokonalujeme své kognitivní schopnosti). Tím víc by se měly snažit postavy prokreslit a postupným dávkováním informací podpořit naše emocionální napojení na ně. Promyšlený, postupně vyhodnocovaný příběh a věrohodné postavy by zkrátka měly mít navrch nad bezprostřednějším „motion and emotion“. V tomhle ohledu Na hraně zítřka kriticky selhává. Příběh je stejně jednorozměrný a tupě přímočarý jako v libovolné akční videohře. Postavy se ani příliš nenamáhají s hledáním řešení, které by nezahrnovalo hodně střelby a mrtvol. Přestože protagonistovi několikrát vstoupíme do hlavy a zadíváme se na svět jeho očima (velmi herní skenování prostoru), film nám neposkytuje dost vodítek, proč bychom mu měli fandit. Kromě toho, že je zbabělcem, který nechce bojovat, se o něm téměř nic nedozvíme. Jeho povšechná charakterizace odpovídá požadavku „otevřených“ herních postav, do nichž může hráč snáze promítnout své vlastní já. (Emily „full metal“ Blunt pak ztvárňuje schematickou akční krásku, do které se musí platonicky zamilovat každý druhý nerd – navenek je sice svéhlavá, tvrdá a nezkrotná, ale stále zdatnější hrdina ji nakonec dle očekávání vezme pod svou patronaci a tím promění v další křehký objekt milostného citu.) Jenomže co funguje ve videohře, působí jako scenáristická laxnost ve filmu. Nejvýraznější proměna, kterou prochází, spočívá ve zdokonalování fyzických schopností, nikoli v přehodnocení názoru na válčení, fatalismus a další nabízející se témata. Zejména ale kvůli zvláštní schopnosti, kterou disponuje, nemáme po většinu filmu důvod se o něj obávat (scénář rozhodně dostatečně nevyužívá potenciál situace, kdy by Cage byl pouze vážně zraněn, ale nezemřel). Můžeme se tudíž jen bavit tím, jak lamerskými způsoby umírá a jak ostatní postavy uvádí do rozpaků rozsahem svých znalostí. Ani narativně nosná skutečnost, že v některých scénách vidí dál do budoucnosti než divák (a je tudíž explicitně využíván jako vypravěč příběhu, resp. jako hráč, který se probojoval dál), nebyla rozpracována nad rámec jednoduchých gagů nebo patetických gest. Nejméně se Liman videohrami ironicky nechal ovlivnit při režii akčních scén, v nichž je asi třikrát více střihů, než by bylo třeba, vinou čeho jsou minimálně třikrát méně přehledné, než by být mohly. Na hraně zítřka je zábavná letní jednohubka, která názorně dokládá, jak kontraproduktivní může být přílišná, ale přitom nepříliš promyšlená snaha sblížit filmové a herní prvky. Prosté napodobování nestačí a alespoň v mém případě vedlo zejména k přemítání nad tím, o kolik zábavnější by bylo to stejné hrát. 70%(3.6.2014)

  • Isherwood
    ****

    Technologická pecka, které v dlouhé postprodukci dodali trikaři kabátek, za nějž by modelky pálily svoje norky, boduje hlavně nemilosrdným drajvem válečné vřavy, která si napůjčovala všude možně, aby z toho ve výsledku díky (velmi pravděpodobně nejlepšímu) střihačskému umění roku vyždímala překvapivě chytrou, mile černohumornou (headshoty!) podívanou, které nabourá skeleton až absence říznějšího závěru, který by celou tu videoherní architekturu filmu dovedl do absolutního vyvrcholení; jinak herecky bezchybné, hudebně podmanivé a režijně sebejisté jako máloco v daném žánru za poslední roky. 4 a ½.(6.9.2014)

  • - V 82. minutě, kdy Rita (Emily Blunt) a Cage (Tom Cruise) unikají autem z vojenské budovy, lze vidět, že při přejezdu kovové zábrany praskne levá přední pneumatika. Při dalším záběru je pneumatika opět celá. (Terva)

  • - Jedná se o první snímek, který byl natočen ve studiích Leavesden poblíž Londýna po jejich modernizaci a rozšíření, do které investovalo studio Warner více jak 100 milionů liber. Komplex filmových studií, který hostil například natáčení některých "bondovek" či filmů ze série o Harry Potterovi, se stal po rekostrukci základnou studia pro evropské filmování. (oje)

  • - Do hlavní role byl původně obsazen Brad Pitt. (oje)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace