poster

Na hraně zítřka

  • USA

    Edge of Tomorrow

  • USA

    Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

  • USA

    We Mortals Are

    (pracovní název)
  • Kanada

    Edge of Tomorrow

  • Kanada

    Un jour sans lendemain

  • Slovensko

    Na hrane zajtrajška

  • Velká Británie

    Edge of Tomorrow

  • Austrálie

    Edge of Tomorrow

  • Nový Zéland

    Edge of Tomorrow

  • Velká Británie

    Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA / Kanada, 2014, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ****

    Aneb jak z materialu na pul hodiny a stupidniho pribehu vykresat super akcni scifko. Co si budem povidat, nejakyho promakanyho deje tady skutecne moc neni a to ne jen proto, ze se celej film vicemene opakuje par scen, ale Liman z toho proste dokazal vytezit maximum, i kdyz clovek nejakou scenu vidi uz po x-ty, pokazdy je na ni neco zajimavyho, obcas to je kulervouci akce, obcas nejaka vtipna scenka. Ale nemuzu se ubranit dojmu, ze treba takovej Bay by tu akci natocil vic cool. Jinak triky skvely, herci v cele s Cruisem a Blunt taktez. Kdyby byl film o neco vic napinavej a nebejt lehce stupidniho konce, asi bych napalil plny hodnoceni, fakt jsem se bavil kralovsky, ale takhle jen lepsi 4*.(28.11.2018)

  • 3DD!3
    *****

    Už teď klasika, po které budete sahat když vám bude mizerně. Skvělý scénář, který si půjčuje tak akorát, kombinuje to co máme rádi z Vetřelců, Hvězdné pěchoty (věrnější Henleinově knižní předloze než filmu) nebo Na Hromnice o den více. Úchvatná výprava (připomene videoherní Crysis) je špinavá jako písek na pláži v Normandii (70 let výročí, hip hip). Tom zvládá uhrát zbabělého sraba i zabijáckou mašinu a Emily Blunt si střihla chlapáckou ženskou hrdinku z řádu Ripleyové, Paxton potěší. Chytrý, vtipný a hlavně zábavný blockbuster, který mě osobně v téhle sezóně zatím sedl nejvíc. Vstávej červe!(5.6.2014)

  • Matty
    ***

    Některé informace v komentáři jsou za hranou toho, co byste chtěli vědět před zhlédnutím filmu. Na delší dobu zřejmě nejnákladnější lamerský gameplay a zároveň potenciálně nejoblíbenější film Cruiseových odpůrců, protože v žádném jiném filmu Tom tolikrát nezemře. Na hraně zítřka při svém smělém slučování poetiky filmů a videoher podceňuje odlišnost elementárních principů, na nichž stojí filmový, potažmo herní zážitek. Ke hrám se vracíme kvůli možnosti stát se (skrze své avatary) silnějšími, rychlejšími, obratnějšími a tyto schopnosti opakovaným hraním vylepšovat. Filmy identifikaci s postavou ochuzují o prvek interaktivity a o pocit, že jsme to my, kdo se stává zdatnějším (jakkoli každé sledování filmu v jistém ohledu také představuje interaktivní činnosti, při které zdokonalujeme své kognitivní schopnosti). Tím víc by se měly snažit postavy prokreslit a postupným dávkováním informací podpořit naše emocionální napojení na ně. Promyšlený, postupně vyhodnocovaný příběh a věrohodné postavy by zkrátka měly mít navrch nad bezprostřednějším „motion and emotion“. V tomhle ohledu Na hraně zítřka kriticky selhává. Příběh je stejně jednorozměrný a tupě přímočarý jako v libovolné akční videohře. Postavy se ani příliš nenamáhají s hledáním řešení, které by nezahrnovalo hodně střelby a mrtvol. Přestože protagonistovi několikrát vstoupíme do hlavy a zadíváme se na svět jeho očima (velmi herní skenování prostoru), film nám neposkytuje dost vodítek, proč bychom mu měli fandit. Kromě toho, že je zbabělcem, který nechce bojovat, se o něm téměř nic nedozvíme. Jeho povšechná charakterizace odpovídá požadavku „otevřených“ herních postav, do nichž může hráč snáze promítnout své vlastní já. (Emily „full metal“ Blunt pak ztvárňuje schematickou akční krásku, do které se musí platonicky zamilovat každý druhý nerd – navenek je sice svéhlavá, tvrdá a nezkrotná, ale stále zdatnější hrdina ji nakonec dle očekávání vezme pod svou patronaci a tím promění v další křehký objekt milostného citu.) Jenomže co funguje ve videohře, působí jako scenáristická laxnost ve filmu. Nejvýraznější proměna, kterou prochází, spočívá ve zdokonalování fyzických schopností, nikoli v přehodnocení názoru na válčení, fatalismus a další nabízející se témata. Zejména ale kvůli zvláštní schopnosti, kterou disponuje, nemáme po většinu filmu důvod se o něj obávat (scénář rozhodně dostatečně nevyužívá potenciál situace, kdy by Cage byl pouze vážně zraněn, ale nezemřel). Můžeme se tudíž jen bavit tím, jak lamerskými způsoby umírá a jak ostatní postavy uvádí do rozpaků rozsahem svých znalostí. Ani narativně nosná skutečnost, že v některých scénách vidí dál do budoucnosti než divák (a je tudíž explicitně využíván jako vypravěč příběhu, resp. jako hráč, který se probojoval dál), nebyla rozpracována nad rámec jednoduchých gagů nebo patetických gest. Nejméně se Liman videohrami ironicky nechal ovlivnit při režii akčních scén, v nichž je asi třikrát více střihů, než by bylo třeba, vinou čeho jsou minimálně třikrát méně přehledné, než by být mohly. Na hraně zítřka je zábavná letní jednohubka, která názorně dokládá, jak kontraproduktivní může být přílišná, ale přitom nepříliš promyšlená snaha sblížit filmové a herní prvky. Prosté napodobování nestačí a alespoň v mém případě vedlo zejména k přemítání nad tím, o kolik zábavnější by bylo to stejné hrát. 70%(3.6.2014)

  • tron
    ***

    V mnohom je to skvelý film, ale... Je tak trochu ako iné Cruiseovo sci-fi a to Nevedomí. Obe sú za poctivých 70 %. Na hrane zajtrajška má veľa do seba. Vizuálna stránka super, herci super, vysoký rozpočet super (je vidieť) a scenár príjemne zamotaný, dokáže riadne prekvapiť. Po istej dobe sa ale dostaví mierna rutina a stereotyp (čo je dosť čudné, lebo fakt sa tu stále niečo deje), ale v prvom rade ma to celé nijako extra nebavilo. Raz za čas som uznal, že "ten herec dobré hrá" alebo "teda, to bol ale parádny efekt", ale ako celok ma to nechalo dosť chladným a akčné finále ma už vyložene nebavilo. Napriek tomu musím skonštatovať, že Tom Cruise si vie vyberať, česť výnimkám, vyložene zaujímavé a dokonca celkom originálne projekty. Akurát niektoré jednoducho idú mimo mňa. Vrátane tohto. A to hovorím ako divák, ktorý miluje Votrelcov.(14.11.2016)

  • KarelR
    ****

    Nebudu zastírat, že jsem si při sledování Na hraně zítřka střídavě vzpomínal na Cameronovy Vetřelce a Hvězdnou pěchotu. V žádném případě to ale není výtka, Cruiseovo cestování časem se naopak bezesporu zařadí mezi nejpoctivější akční nářezy posledních let. Sice by sneslo trochu vyladěnější expozici a menší přitlačení na pilu v samotném závěru. I tak tu ale máme nesmírně velkolepý sci-fi biják, jenž uhání dopředu jako splašený a konstantně ohromuje epickou akcí, která ždíme PG-13 na maximum. Na hraně zítřka je vlastně malý splněný sen. Zatraceně cool řežby s emzáky tu jsou prokládány skvěle načasovaným humorem, zároveň ale funguje i náležitě emocionální vztah dvou protagonistů. Připravte se tedy na nervydrásající popcornovou jízdu, která má špičky žánru vyloženě v dohledu. (8/10)(29.5.2014)

  • - Rita Vrataski (Emily Blunt) používala k boji mimo jiné i meč, který byl vyroben ze zbytku listu rotoru motoru. (ledofredo)

  • - Název filmu se poprvé objeví až v závěrečných titulcích. (vojacekr)

  • - Emily Blunt se v Noční show Conana O'Briena (od r. 1993) svěřila, že při natáčení jedné z kaskadérských scén, kdy řídí auto se zapřáhnutým karavanem a Cagem (Tom Cruise) na sedadle spolujezdce, pozdě zatočila, a tak během natáčení narazili do stromu. (Myrreczech)