• CaptainNor
    **

    Až se někdy sejdou hvězdy a podaří se mi tuhle komedii dokoukat do konce, možná přidám jednu hvězdičku. Dosud jsem to nedokázal, přestože jsem se o to několikrát pokusil. Zato vím přesně, co se dělo za oknem, kdo šel okolo a že na protějším stromě seděl strakapoud. Přesto věřím, že se Král králů může někomu líbit už kvůli výkonu mého oblíbence Jiřího Sováka.Ale už samotný námět je pro mne natolik potrhlý a nesmyslný, že to nezachrání ani Sovák, ani Frič. Jeho film však do odpadu ani na jeho okraj nepatří, i když je jeden z nejhorších.(24.5.2008)

  • Master19
    ***

    Je to docela i vtipné, ale bohužel trošku přepolitizované... Co se taky dá čekat od filmu, kde hlavní hrdina řeší problémy revolučního a státovorného významu. Je to škoda, ale na druhou stranu je iluze docela věrohodná, myslím, že takhle nějak by to možná probíhalo. Přece jen, je tu možnost vyšachovat ten vykořisťovateslký "United Oils".(22.7.2006)

  • argenson
    ****

    Ve své době to mohl být docela objevný scénář, jenže dneska nic zvláštního; Sovák jako muž z lidu, Bohdalová za naivku, Kopecký tradičním padouchem, nijak překvapivý Brodský v roli tak trochu magora. V kontextu doby sice pár vtipných hlášek, ale jako celek to hodně zestárlo. Nicméně pro fanoušky černobílého filmového humoru šedesátých let i dnes docela obstojná zábava na víkendové odpoledne.(8.8.2012)

  • Big Bear
    ***

    ,,Dobře, že jste tu ameriku nekoupil, ta by vám udělala takovou kádrovou bouli, že by vám nešel zavřít občanský průkaz! '' ---- Král Králů je taková socialistická komedie z uvolněnějších šedesátek, kdy se trochu pomýleně věřilo, že s vůdčím vedením strany je socialismus tím nejlepším, obzvláště když má lidskou tvář... Výhody socialismu nám jsou ve filmu celkem často předkládány i když není to ani tak o cílené propagandě jako spíše o srovnávání třídního uspořádání v království a socialistickém zřízení. V jednom se ale sekli páni filmaři, i u nás se v tom roce 1963 a i později popravovalo. Sama komedie je celkem příjemná a stojí hlavně na skvělých hereckých výkonech tehdejších hereckých elit (dnes co kus, to nesmrtelné jméno..). Sovák, Brodský, Kopecký, Bohdalová, Kemr, Řehoř... Mohl bych prakticky obsat celou složku ,,Hrají:'' u infa k filmu. Řada dialogů je velmi vtipných i ty občasné narážky na byrokracii či na chod toho či onoho. Přeci jen je z filmu cítit duch doby a čerstvější vzduch. Ale aby se moc nedivočilo, vláda má vše pevně v rukou a bude ustanovena komise, která ustanoví komisi, která pojede s králem Králem do Tamánie. Velmi vtipná byla i role české verze (vlastně předverze, zase jsme napřed!) čističe Viktora, jehož heslem je to, že práce musí především bavit a jemuž se moc líbila Praha a její dějiny - Poprava 27 českých pánů, defenestrace, utopení Jana Nepomuckého v pytli... :-)))... Sečteno podtrženo, příjemná záležitost lehce čpící dobou, to se dá ale snadno přejít. Takže dávám 3 povolenky ke vstupou do závodu ČKD a jsem celkem spúokojen. * * *(17.12.2017)

  • Marthos
    **

    Fričova tvůrčí transformace na rozhraní padesátých a šedesátých let sice ponechala na svém místě syžet komedie (i když již ve zcela jiném typu, než jaký vytvářel za první republiky a během válečných let), ale přinesla s sebou dobové aktualizace a vyměnila bývalé stary za soudobé hvězdy. Samozřejmě, že na první pohled to vypadá jako logický vývoj, ale máme-li před sebou film s takovým výsledkem, je to vyloženě krok zpátky. Zápletka se topí v bezradné a rádoby vtipné crazy stylizaci, která ovšem nevychází ani tam, kde by to za jiných okolností nevadilo. Sovák, Kopecký, Brodský i Bohdalová jen variují stabilní šablony, které volně přecházejí do dalšího Fričova filmu Přísně tajné premiéry a mnoha jiných. Macovo úporné hledání sebe sama v období nové vlny nebylo jednoduché, ale na druhou stranu oceňme, že byl de facto jediný ze zakladatelské generace, kdo se stále aktivně spolupodílel na chodu československé kinematografie, i když ne vždy zcela šťastně.(31.3.2011)

  • - Martin Frič film nedokončil z důvodu nastoupení protialkoholního léčení. Dotočen byl tak jeho asistentem. (Kulmon)

  • - Rozhovor Lojzy Králů (Jiří Sovák) a Izmaila el Šarifa (Miloš Kopecký) ve 20. minutě filmu probíhá na terase hotelu Esplanade v Praze. (rakovnik)

  • - Hlavný hrdina Alois Králů (Jiří Sovák) bol montážnik ČKD Praha, ale v skutočnosti sa natáčalo v podniku Avia Praha. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace