Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Slonik86 

všechny recenze uživatele

Jako někdo nechápe tento film, tak já nechápu některé komentáře. :-) Bez doteku je psychologický film. Neznalec si myslí, že je nerealistický. Mně dává smysl, je hezky natočený i zahraný a hudba sedí k obrazu. Realita se prolíná s představami, ale závěrečnou scénou divák prozře a udělá si názor na to, co bylo realitou a co nikoli. P.S. Osobně jsem ráda, že režisér odmítá prozradit svou vidinu filmu - zachovává tím kouzlo tohoto díla. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu bez ladu a skladu, veľa vecí si človek musí domyslieť, záver o ničom a hérečka Tereza od Vitů si rozbehla kariéru telom, ktoré vystavuje v tomto filme stále. Človek má pocit, že Chlupáček proste stál za kamerami a v kuse onanoval, asi to bolo účelom. Terezka hrá Jolanu, ktorá šuká so všetkým vrátane otčima, s nikým vlastne šukať nechce, ale v podstate sa jej to aj celkom páči. V mysli má stále ale starého Jastrabana. Viac sa o jej osude ale nedozvieme. A to je škoda, inak by to celé mohlo aj dávať zmysel. Takto nič. Asi došiel film. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,OPRAVDU, MOC JSEM CHTĚLA, ABY MI NĚKDO ROZUMĚL A ABY VĚDĚL, JAKÁ JSEM…“ /// Jolana je holka, který do hlavy nevidím. Vymrdáváno s ní je v životě i v životě. Film, ve kterým se zřejmě scénárista snaží upozornit na (svý) složitý dětství. Příběh je dějem určen pro starší vosumnácti, mentálně ovšem osloví starší chlápky, toužící šukat mladou holku (jo takhle… takže všechny.). Dialogy jako z nějaký sci-fi (vlastně mluvěj spíš jako čuráci) a Vágnerová je klasicky ,,na tečku“. To vlastně všichni. Tomuhle já nerozumím. Tohle vocení kulturně náročný obecenstvo, kterýmu byla při sledování Sucker Punch provedena lobotomie. Nebo všichni, kteří začnou po zjištění, že z nich někdo dělá čuráka okamžitě stříkat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pokaždý, když objímám družku, myslím na dceru. 2.) Myslím si, že v botelu je líp než na světě. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Chlupáček ten film očividně celou dobu vnímal jako celek a vůbec se netrápil uvažováním o jednotlivostech jako dialogy a vedení některých herců. Snaží se, aby "všechno zapadlo do sebe" podle jeho výchozího "velkého záměru", ale zapomíná, že bez pevných základů se až ke střeše nedostane, že pouze směřovat k pointě bez skutečného vzbuzení zájmu prostě nemůže fungovat. Ambice bez soudnosti, ale třeba to příště bude jiné. 50 % ()

a.kopecka 

všechny recenze uživatele

Přes nespornou originalitu námětu, který v českém filmovém prostředí nemá v současné době obdoby, nelze režisérovi - debutantovi mazat med kolem pusy. Nevadil by ani tak nedivácký přístup prezentující film jen v rámci oné proklamované struktury "příčina - následek", jako maximálně plytký a prázdný scénář, který ve výsledku vybízí k diskuzi akorát v rámci zlých a učebnicově mimózních dialogů. Herci se tak přes svůj talent topí v změti prvoplánových a nicneříkajících scén plných zcela zbytečných explicit. Ačkoliv tak jde z režisérské pozice (i vzhledem k věku a nepopíratelnému odhodlání) o velmi odvážné dílo, lépe by mu možná bylo v prostředí televizních limonád. P.S.: Chlebíčky dobrý. 45 - 50% ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)
  • Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)
  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama