Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Disk odpad!

všechny recenze uživatele

Je mi to moc líto, ale bohužel musím udělit nejnižší hodnocení. Bez doteku nefunguje snad ve všech ohledech, výjimkou je snad pouze herecká kreace kreace Ondřeje Malého, ale to je na film málo. Po celou dobu projekce jsem měl pocit, že se stříhalo až příliš. Film působí torzovitě a jakoby nedodělaně. Dialogy jsou strašlivé a někteří herci s nimi měli velké problémy. Ani jedna postava mi nebyla sympatická, prakticky všechny mi byly ukradené a bohužel i hlavní hrdinka. Ty "erotické" scény mi přišly, že jsou tlačeny příliš na pilu. Pak mi vadilo, že herci, kteří byli představeni na premiéře, tak se ve filmu pouze mihli ve dvou, max. ve třech záběrech (Jan Komínek). Dále jsme řešili kauzu "sádra" a ani tam to nebylo uspokojivé. Ani technická stránka nebyla úplně fajn, někdy jsem měl pocit, že sleduju amatérský film. A bylo by toho víc, ale tohle jsou základní body. Takže de facto jediná pozitivní věc, kterou jsem si z Bez doteku odnesl, s filmem vůbec nesouvisí: Jirka Kocman je fakt hezký kluk. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu bez ladu a skladu, veľa vecí si človek musí domyslieť, záver o ničom a hérečka Tereza od Vitů si rozbehla kariéru telom, ktoré vystavuje v tomto filme stále. Človek má pocit, že Chlupáček proste stál za kamerami a v kuse onanoval, asi to bolo účelom. Terezka hrá Jolanu, ktorá šuká so všetkým vrátane otčima, s nikým vlastne šukať nechce, ale v podstate sa jej to aj celkom páči. V mysli má stále ale starého Jastrabana. Viac sa o jej osude ale nedozvieme. A to je škoda, inak by to celé mohlo aj dávať zmysel. Takto nič. Asi došiel film. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že mám strašný problém s nízkým věkem režiséra. A během diskuse s tvůrci po projekci se má nedůvěra k jeho (ne)schopnosti natočit dobrý film jen umocnila. Žehral-li jsem u snímků Xaviera Dolana (který je dokonce o 5 let starší než Chlupáček) na to, že takový mladíček může jen stěží nechat vzniknout skutečně kvalitnímu celovečernímu snímku, u jeho českého mladšího protějšku jsem o tom přesvědčen téměř s jistotou. Kdybych měl film "Bez doteku" charakterizovat jednou větou, napsal bych asi, že se natočil pro samotný akt točení. Řečeno bez servítek - ó ano, to poslední, co český film potřeboval, je nástup dalšího takyrežiséra, který má potřebu obšťastnit nás zcela zbytečným produktem své pseudoartové masturbace. S nemalým znepokojením sleduji současnou uměleckou nadprodukci, která se netýká jen kinematografie - i knižní trh začíná přetékat debuty náctiletých autorů, kterým absence životních zkušeností či větší osobní nebo profesní vyzrálosti nebrání participovat na současné inflaci psaného slova. Zato všichni unisono plkají ty samé povrchní žvásty o tom, že stačí být ve správnou chvíli na správném místě a prostě si jít za svým snem. Z oné vágní cesty za snem se stalo nejprofláklejší klišé, které je v určitých kruzích otravně opakováno do omrzení jako náboženská mantra, kterou je současně nemístné kritizovat, jinak budete za starého zapšklého škarohlída. Totéž se dle mého soudu děje ve filmu - na to, jak jsme malou zemí, zde každoročně vzniká pozoruhodná záplava nových filmů - kéž by však ještě tak kvalita šla ruku v ruce s kvantitou, chtělo by se dodat. Za sebe nemám problém prohlásit, že je mi tenhle film vysloveně protivný, a ztotožňuji se s výtkami k jeho nedostatkům, které již napsali přede mnou jiní. ()

a.kopecka 

všechny recenze uživatele

Přes nespornou originalitu námětu, který v českém filmovém prostředí nemá v současné době obdoby, nelze režisérovi - debutantovi mazat med kolem pusy. Nevadil by ani tak nedivácký přístup prezentující film jen v rámci oné proklamované struktury "příčina - následek", jako maximálně plytký a prázdný scénář, který ve výsledku vybízí k diskuzi akorát v rámci zlých a učebnicově mimózních dialogů. Herci se tak přes svůj talent topí v změti prvoplánových a nicneříkajících scén plných zcela zbytečných explicit. Ačkoliv tak jde z režisérské pozice (i vzhledem k věku a nepopíratelnému odhodlání) o velmi odvážné dílo, lépe by mu možná bylo v prostředí televizních limonád. P.S.: Chlebíčky dobrý. 45 - 50% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak prvních 25 minut vůbec nebylo špatných. Solidní náběh na psychologické drama s prvkem thrilleru, docela dobře představené postavy, pokus o vytvoření psychoatmosféry, silné téma (dcera znásilňovaná otcem) scénář funguje přesně jak má - jen ty herecké výkony jsou děsné. Doufal jsem, že se to udrží ve stejném duchu a i kdyby se jednalo o zápletku vhodnou pro krátký film nataženou na celovečerák, i tak by se jednalo o poměrně příjemný objev v české kinematografii. Jenže po odchodu Rodena to otočí o 180° a já absolutně nechápal, "vo co go". Hlavně jsem naprosto přestal chápat jednání a psychologii Jolany. Ona zdrhne z rodiny, začne dělat prostitutku (proč?), chvíli jí sex strašně vadí a tuhle práci dělat nechce a pak se chvíli chová jako nymfomanka (třeba když vyjede na Hádka, který ji jde zachránit). Mě hrozně mrzí, že to nezůstalo u té rodiny - holka znásilňovaná svým otcem, bojí se cokoli říct, otec úchyl a její matce je úplně jedno, že to dělá s její dcerou, hlavně aby měla manžela a "šťastnou" rodinu za každou cenu, jinak by upadla do silných depresí. Kruci, to je materiál! A to myslím upřímně, protože nejeden režisér by z toho dokázal udělat skvělý film. Tady to ale bohužel ani ne v půlce filmu spadlo někam do bordelu, kde se všichni chovají úplně nelogicky a hloupě. Navíc ty herecké výkony tu jsou ještě horší a každý další pokus o drsnější scénu vyzní totálně směšně. A ano, v té druhé polovině jsem měl chvílemi pocit, že si režisér chce natočit své erotické fantazie, protože těch sexuálních scén bylo zbytečně moc. Je to škoda, začátek byl skutečně povedený, ale co přišlo pak to všechno zabilo. 2* ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)
  • Matěji Chlupáčkovi bylo během natáčení pouhých 17 let, přesto si získal naprostý respekt všech členů štábu. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama