Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vysoce postavený advokát, ve filmu přezdívaný Konzultant (Michael Fassbender), se prostřednictvím majitele nočního klubu Reinera (Javier Bardem) přimotá k pochybnému obchodu s drogovým kartelem. On i Reiner ale brzy zjistí, že dohoda, kterou uzavřeli, jim nepřináší jen vidinu pohádkových zisků, ale zároveň je přivádí do víru událostí, jež pro ně mohou mít fatální následky. I když má Konzultant několik šancí hrozící katastrofě čelit, jeho arogance a touha po rychle vydělaných penězích mu nedovolují tyto možnosti využít. Když si posléze uvědomí, že přestal mít situaci pod kontrolou a z hráče se proměnil ve figurku ve hře, je už pozdě. Smrtící lavina nabírá na rychlosti a stahuje s sebou nejen jeho, ale i Reinera, dalšího zprostředkovatele obchodu Westraye (Brad Pitt) nebo Konzultantovu krásnou snoubenku (Penelope Cruz). Zdá se, že jediným člověkem, který v téhle absolutní krizi dokázal zachovat chladnou hlavu je Reinerova přítelkyně Malkina (Cameron Diaz). Kdo z nich se dožije šťastného konce? (Cinemart)

(více)

Videa (28)

Trailer 1

Recenze (670)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott vždy patril medzi režisérov, ktorých filmy sú len tak dobré, ako im umožňuje scenár. A scenár Konzultanta toho neumožňuje veľa. V podstate celý film mi prišiel zložený zo scén, ktorých premisa sa zdá zbytočne komplikovaná a výsledok banálny. V dôsledku nemáme dojem, že svet je krutý a plný nefér situácií, ale smiešny a plný retardovaných ľudí, ktorí nevedia riešiť svoje problémy inak ako nezmyselne. Ide o ten typ snímky, kde aj sfetovaný mexický dealer vie hádzať filozofická múdra o bytí a nebytí, temnej podstate našej duše a režírujúci Ridley Scott to na rozdiel od bratov Coenovcov berie smrteľne vážne a s neadekvátnou adekvátnosťou to prevádza ako realistickú drámu. Výsledok je ale naskrz rutinný, nezaujímavý. Iste nie zlý, na to Ridley remeslo až príliš ovláda, ale dôvod zakrývať si pri zívanie pusu sa hľadá ťažko. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Konzultant, byť je hodně nesourodým a zcela jistě ne dokonalým filmem, tak si myslím, že je celkem podhodnocený. Docela se mi nabízí srovnání s American Hustle. Oba filmy jsou áčkově obsazené, excelentně zahrané, jen prostě ten příběh stojí za hovno. U American Hustle je to tuplovaně, zde je děj jakštakš akceptovatelný, ale nechutně plytký a po většinu času k nezajímavosti inklinující. Dalším atributem, který může být pro někoho mínusovým, jsou dialogy, jež ale nemohou v něčem, co se jmenuje Konzultant, být zas až tak překvapivé. Co je ovšem krom herců kladem, je Ridley Scott. Precizní filmařina, kvalitní hudba, extravagance, style a ..... gore, headshoty, stříkance krve. Připouštím, že celkově z toho šlo vytřískat víc, speciálně pak ze scénáře, ale i tak jsem se bavil parádně. 7 psychopatů to není, ale i zde jsem po skončení uznal, že jsem filmu v průběhu křivdil. 80% ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Snímek The Counselor představuje vizuálně i kompozičně brilantní rozvedení filmového dialogu nad motivy našich činů a jejich souladem s naší podstatou, z nějž vyplývá naše ne/schopnost přijímat důsledky, které jsme si sami přichystali podle míry své rozpornosti - platí tu totiž jednoduchá, byť krutá úměra: čím větší rozpor je mezi našimi činy, vnějšími projevy, a tím, kým doopravdy jsme, čím zbaběleji před sebou tajíme svoji pravou podstatu, odmítáme pochopit své vnitřní ustrojení a dispozice, tím méně si dokážeme představit hrůzu, jaká nás kvůli tomu může postihnout, jakou tím na sebe přímo voláme. A ovšem, úhelnou perspektivou, na níž se to nejostřeji projeví, je zločinnost - schopnost či ochota člověka se zločinem živit a s tím se nejednoduše pojící míra jeho porozumění tomu, co zločinnost znamená a co všechno oblast zločinu v aktuální, žité realitě zahrnuje - s čím si tak či onak zahráváme, jestliže svůj život spojujeme se zločinem, čemu se vydáváme všanc, co musíme být schopni unést, když ne jako vědomí, tak o to tíživěji jako reálný tlak konkrétních činů a jejich konsekvencí. ***** Rozvíjí se tak filmový dialog nad morální, etickou či alespoň vnitřně hluboce logickou (což by ovšem mělo být totéž) integritou našich životů, ať už děláme cokoli: čím menší integritou mezi vnějším a vnitřním doopravdy vládneme, čím rozporněji ze zbabělosti jednáme vůči svému vnitřnímu založení, tím hrozivější realitu proti sobě v důsledku toho poštváváme. ***** U leopardů je to prosté, jejich údělem je zabíjet a oni zabíjejí s ryzostí srdce, elegancí a krásou, jež nemá obdoby, říká v závěru s nesmírným uspokojením kočkovité šelmy Malkina - existují v dokonalé jednotě těla i ducha, není u nich rozdíl mezi tím, co dělají a kým jsou. Lidé jsou podle ní složitější případ - hlavní hrdinka míní, že to je tím, že určitá lidská slabost srdce jim nedovolí zabíjet stejně elegantně a účelně, a sama se očividně považuje za někoho, kdo to pochopil, osvobodil se od slabosti a stal se ryzím, pravdivým zabijákem (Nikoli chladným, neboť pravda nemá teplotu, není emočně zabarvená.). Přemýšlivější jedinci mohou Malkině namítnout, že s lidmi je to složitější spíše vzhledem k tomu, že účel našich existencí není tak snadno pojmenovatelný - že na rozdíl od leopardů zkrátka lov a zabíjení nejsou naším ryzím údělem. (Ti ještě přemýšlivější rovnou poukážou, že takhle zjednodušené to neplatí ani u leopardů: ti loví, aby přežili, ale žijí pro život sám a jeho kontinuitu, pro krásu a naladěnost bytí - Malkina je i ve filmu možná jediná postava, která v těch šelmách vidí pouze a přede vším precizní vrahy, protože je tak vidět chce.) Co jím je, totiž účelem našich životů, na to si ovšem musí odpovědět každý člověk sám a dát si přitom sakra pozor, aby si nelhal, protože to dostihne a zničí jeho svět augmentované jako tsunami. A s tímto vědomím se můžeme zahledět za konec zobrazeného příběhu, až tam, kde se jednou protíná Malkinin osud s jejím hlubokým nepochopením jak lidské, tak vlastní jedinečné podstaty, s bezednou spárou v její vnitřní integritě - mezi tím, co dělá a jak si své počínání vysvětluje či omlouvá, a kým jako jedinečná lidská bytost a žena doopravdy je - z toho tušení, jak ona sama bude jednou svým budoucím osudem zaskočenější než všichni ti, o jejichž osud se postarala "leopardím" způsobem, bez nichž zůstala sama (Jak praví mexický barman: smrt není bez významu - celá moje rodina je mrtvá, bezvýznamný jsem zůstal já...), až ji její osobní tsunami dožene daleko za hranicemi její představivosti, z toho tušení by nás mělo mrazit. ... Malkina se považuje za praktickou, konzumní, účelovou, sytí hlad, ukájí sexualitu, plní peněženku a účelovost a jednoduchost takové existence, která ji prozatím plní uspokojením, omlouvá přirovnáním k šelmí bezprostřednosti a nevině - snad jediná mezi všemi postavami ani náznakem nepochopila, v čem tkví podstata diamantů i leopardů - používá diamanty jen jako pohodlnou peněženku k transferu hotovosti, neumí ocenit jejich specifickou krásu, totiž: Malkina neumí ocenit specifickou a ničím nevyvážitelnou krásu jedinečností, již symbolizují, nepochopila, že to je podstatou člověka a jeho vztahu k životu, jakkoli třeba i krutému, ať se dívá na leopardy nebo diamanty, že má vidět krásu jedinečnosti a dostát té vlastní. Malkina všechno kolem využije a pozabíjí jako nejlepší hráč, protože to je snadné, chápe-li sebe jako šelmu bez svědomí a pochybností, a nezůstane nic a nikdo, kdo by jí mohl dávat jedinečný význam a čemu by ho ona mohla udílet. Až jí to bude muset dojít, co si neodvolatelně provedla, až si představí, že s tím bude muset dál žít, až v tom mrtvém tichu na chvilku zakolísá - je mimo hranice naší představivosti, jaké utrpení a jaký konec tím na sebe přivolá. ***** A tvrdím-li, že se ve filmu The Counselor jedná o delikátní rozvedení tohoto tématu, pak tím narážím na jiný, starší a velice slavný film, který je v mých očích primárním ztělesněním takové konfrontace a morálního i reálného soudu nad vnitřní integritou a motivacemi svých postav, nad jejich pochopením lidského údělu a svých vlastních povah a rolí v něm - čímž narážím na snímek Heat (1995). ***** Leitmotiv filmové kompozice The Counselor: Člověku, který se před životní realitou a sebou samým schovává za titul advokáta - právního poradce, nelze radit. Z toho paradoxu také mj. plyne, že dialogy ve filmu nikdy nejsou dialogy: jsou to míjející se monology, kdy postavy ani nezakrývají, že si nechtějí nebo nemohou porozumět či se vzájemně poučit - pokud jedna pronáší moudra nebo překvapivé postřehy o skutečném světě, pak jen tak mimochodem a s vědomím, že ta druhá je nechce slyšet nebo nemůže pochopit. Případně to vědí obě strany. Ona moudra pak ale filmem dál chvějivě rezonují a obnažují na dalším jednání a mluvení každé z postav, s čím se to nechce vyrovnat, co si nepřipouští a jakou si na sebe strojí past. ***** Citát z Malkininy závěrečné samolibé zjednodušující řeči o leopardech, v níž se tragicky mýlí jak o člověku jako takovém, tak i o sobě zvlášť, a chystá si prorocky ten nejkrutější možný osud vlastní neupřímností a neochotou objevit a naplnit svůj skutečný potenciál: "The hunter has grace, beauty and purity of heart to be found nowhere else. You can make no distinction between what they are and what they do. And what they do is kill. We of course are another matter. This our faintness of heart that is driving us to the edge of ruin. Perhaps you won't agree but nothing is crueler than a coward. And the slaughter to come is probably beyond our imagining." () (méně) (více)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Advokát se nějakým neznámým způsobem zapojí do obchodu s drogami a vy netušíte proč. Všechny vedlejší postavy jsou do onoho obchodu nějak namočené a vy nemáte ponětí jak. Ne, teď nepopisuju prvních patnáct minut filmu, ale moje schopnosti analyzovat příběh po návratu z kina. Cormac McCarthy napsal scénář, ve kterém každá z postav mluví v metaforách, a ať už je to vlivem toho, že můj mozek vzdal po dvaceti minutách snahu dešifrovat je, nebo ať už je to tím, že jsou prostě bez vysvětlujícího komentáře autora rozluštit nejdou, pravda je taková, že ze synopse jsem se toho o o Konzultantovi dozvěděla víc než za dvě hodiny strávené jeho sledováním. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Pět velkých hereckých jmen, za kamerou ostřílený Dariusz Wolski a legendární Ridley Scott a ve finále nakonec nic, kvůli čemu bych si pro tuhle zvláštní látku měl rezervovat místo ve své stále se scvrkávající paměti. Scénář je nabubřelý, pseudointelektuální, přitom moc nefunguje. A není to jenom tím, že je obalený rádoby vychytralými kecy. Tvůrci moc neví, co udělat s prázdnými, nezajímavými postavami. Brad Pitt tak nebude milovat ostrou strunu, Cameron Diaz si naopak ráda polonahá zajezdí po čelním skle auta. Být možná soustředěnější a chtít číst mezi řádky, ocenil bych jako celek víc, ale mně z toho prostě vypadlo exhibování, které je bez pointy ukončené a někdo se nám zoufale snaží dokázat, jak nezařaditelné to celé vlastně je. Takže kdo to nakonec odskáče? Obávám se, že hlavně divák. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (22)

  • V poslednej scéne, keď sa Malkina (Cameron Diaz) zhovára so svojím bankárom, pri pripíjaní chytí svoj pohár šampanského za jeho kalich, avšak vzápätí pri zábere na ňu ho drží za stopku. (SaraF.)
  • Postava Malkiny, kterou ztvárnila Cameron Diaz, měla být podle scénáře z Argentiny, Cameron však své pasaže odříkala s barbadoským přízvukem. (Dr Lizal)

Související novinky

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

13.06.2023

Uznávaný spisovatel, scenárista a držitel Pulitzerovy ceny za literaturu Cormac McCarthy zemřel ve věku 89 let. Smutnou zprávu potvrdil jeho syn John McCarthy. Slavný autor měl na svědomí tak zásadní… (více)

Ridley Scott chystá drsný western

Ridley Scott chystá drsný western

12.05.2016

S. Craig Zahler proráží do Hollywoodu. Autor románu Bone Tomahawk napsal a natočil jeho loňskou adaptaci a očividně s ní zaujal Ridleyho Scotta. Legendární režisér Blade Runnera nebo Vetřelce totiž… (více)

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

26.08.2014

Většina režisérů si mezi svými projekty nechává rozpětí alespoň dva roky. Ridleymu Scottovi ale dovolená očividně nic neříká, jelikož od přelomu tisíciletí natočil jedenáct filmů. Hodlá… (více)

Reklama

Reklama