Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    **

    Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40%(8.11.2014)

  • Will_X
    ****

    Celkový "kabátek" filmu mnohem lepší než Gympl a celkový dojem je takový, že Vejška je určitě o stupeň výše než Gympl. Celý film určitě táhne duo Kolmanů, Kraus a Mádl a jako bonus jsou zde skvělé hlášky. Navíc je vidět, že Mádl si svoji postavu nadmíru užívá. Hudba od Mika T a Vladimira 518 tomu dodá tu správnou atmosféru. Navíc je to český film a mé hodnocení k tomu také přihlíží. Vzhledem k tomu, že jsem po přečtení některých komentářů váhal, zda-li má vůbec cenu jít do kina, tak jsem spokojen. "Tak sem č*rák no!" Za mě krásných 75%(4.2.2014)

  • Pilda17
    **

    Pokud bych musel koukat další hodinu na Tomáše Vorla a jeho neherecké umění, tak bych s hodnocením šel ještě níž. Délka je hodně stravitelná a tudíž se to jednou zvládnout dalo, ale tím to hasne. Po druhé se Vejšce vyhnu obloukem, párkrát jsem se sice zasmál, ale jednička byla o stupeň lepší. Vejška je Gympl v jiném obale, což je místy dost otravné. Silné zklamání, čekal jsem více .. 4/10 = 40%(2.11.2014)

  • El Pistolero
    ***

    6/10. Nebylo by to vůbec špatné, jen by se všude nesmělo avizovat, že jde o komedii. Na rozdíl od „Gymplu“ tady totiž absolutně chybí hlášky a gagy, vlastně jsem se pousmál tak dvakrát za celý film. Mezi pozitiva patří hudba, graffiti scéna a Mádl s Krausem, tím výčet asi končí. Tak trochu zbytečné pokračování, ale ujít jsem si ho nechat nemohl.(5.11.2014)

  • DaViD´82
    ***

    Generační výpověď (kterou více než náplň a sdělení filmu obstarávají svým obsahem Pasta Oner a Vladimir 518), kterak omladina neví co by a tak vyvádí alotria. A ani středověký (od středního věku) Vorel neví co by a tak i on vyvádí alotria. Bohužel pro diváka za kamerou. Problémy jedničky to převzalo sakumprdum (otravné zatmívačky za každou druhou scénou, grr!) a stejně jako v případě jedničky to stojí a padá na Mádlovi; naštěstí (opět jako v případě jedničky) spíše stojí než padá. Pokud se o něčem dá říci, že to na tom padá, tak to platí o Vorlovi mladším a jeho nehereckém šlapání si na jazyk; což ostatně nepřekvapivě platilo i minule. Ve výsledku tedy papírově o něco vážnější i lepší Gymplu, ale v praxi je to nemlich to samé v bledě modrém; tedy zajímavé vidět, ale nic moc z toho.(23.1.2014)

  • - Natáčení probíhalo v pronajaté vile v Čerčanech a v době povodní na Novotného lávce. Filmovalo se také na Vysoké škole ekonomické v Praze, především v tzv. "Rajské budově". (Terva)

  • - Kokain byl při natáčení rekvizitáři nahrazen hroznovým cukrem. (MTHRFCKR)

  • - Zřejmě nejdražší scéna filmu vznikla hned na první záběr a jednalo se o zdemolování limuzíny Lancia herečkou Ivanou Chýlkovou. (MTHRFCKR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace