Reklama

Reklama

Vejška je volným pokračováním diváckého hitu Gympl, který v kinech vidělo víc než půl milionu diváků. Kultovní Gympl se dokonce stal legálně nejvíc stahovaným filmem roku 2007. Díky velkému ohlasu a obecně příznivému přijetí se tvůrci sami začali zajímat, co by se po skončení gymplu mohlo s jejich hrdiny dít. Vznikla tak Vejška, v níž jsou oba hrdinové už přece jen dospělejší. Přesto humor, nebezpečné akce a nekompromisní upřímnost mají své místo i tady. Scénář napsali společně český street artista Pasta Oner a Tomáš Vorel, hudbu k filmu složil Mike Trafik, producent nejznámější rapové skupiny PSH. Vladimír 518, člen PSH, je pak autorem rapu. Zatímco Petr Kocourek se už podruhé pokouší dostat na katedru grafiky pražské UMPRUM, kde rukou přísnou a nemilosrdnou vládne profesor Slanina, Michal Kolman chodí na VŠE spíš jenom balit holky a odevzdávat seminární práce, které mu napsal někdo jiný. I zkoušky a zápočty řeší všelijakými podvody či s pomocí svého vlivného otce. Jejich noční dobrodružství, při kterých na střechách domů, nádražích, dálničních podjezdech i podchodech malují nelegální graffiti, skončí ve chvíli, kdy je Kocourek dopaden policií a postaven před soud. Vůbec nejdražším záběrem filmu je scéna, v níž Ivana Chýlková demoluje limuzínu v hodnotě dvou milionů korun. „Dokázala to elegantně a napoprvé, druhé auto ostatně už k dispozici nebylo,“ komentuje to režisér Tomáš Vorel. Rovněž přiznává, že jeho původní představa o vysokoškolských profesorech byla jiná: „Jako profesora ekonomie jsem si přál Václava Klause a jako profesora UMPRUM Milana Knížáka, ale ti to hrát nechtěli.“ Nakonec tedy obsadil do jejich rolí Davida Vávru a Jakuba Koháka. Ze všeho nejvíc ale ocenil výkon Evy Josefíkové v roli krásné Julie: „Je to naprosto úchvatná herečka. S jakým šarmem zahrála podmanivou mrchu, to jsem v českém filmu ještě neviděl.“ Jiří Mádl pak soudí, že Vejška jde oproti Gymplu ještě o krok dál: „Je drsnější, reálnější a v něčem komičtější.“ (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Recenze (706)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale po shlédnutí Vejšky mi nebylo úplně nejlíp. To u Gymplu jsem se kolikrát i zasmál a na konci si řekl, že to byla docela dobrá komedie. Tady tohle už jako komedii považovat nemůžu, když teda nepřijmu ten klasickej Sklepní humor. Ve filmu se totiž objeví věčně nalitá matka, fotr, co má pod palcem půlku papalášů z Prahy nebo holka, co šuká za prachy...a pro prachy. Takový ty tři klasický motivy, ze kterých normálnímu člověku dobře nebude. No a do toho zní depresivní rap Vladimira 518 a příběh, kterej vlastně pořádně ani příběhem není, což není u takového filmu vysloveně na škodu. Mádl a Kraus každopádně ti nejlepší z filmu. Kraus by mohl točit klidně i víc... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Vorle, Vorle, ty divný ptáku, cos to zas splácal za sračku, kde ňáký debil jen AVG po zdech stříká? Vole, to stěží půjde na dračku! Jak neúčinný antivirus, co zničí Ti kompl a zbyde jen vztek. Příště se na to radši vyser, i kdyby volal Symantec! Kde jsou ty časy, kdy ses Z města vracel a po Sklepích Kouřil Pětice? Dnes by nad tebou jeden zvracel, ač mrzí ho to velice. Chápu, že Vorlata slizká z hnízda vyvést, toť Vorlů všech je povinnost. Proč však v tak tupé pičovině, kde v hajzl spláchneš důstojnost? Až příště múza políbí Tě na špičku schlíplé potence, tak necpi jí hned před kameru a vyčkej, zda není to jen demence. Já pláču, Vorle, kurva, pláču, opravdu to moc bolelo. Bylo to trapné, nudné, hloupé a žádnou vejšku nemělo! ()

Reklama

RedAK odpad!

všechny recenze uživatele

Přijde debil, pozér a trapák do baru a barman povídá: "Tak co si dáš, Ištváne?". No, tak jsme se zasmáli, vtip sice na hovno, zato pořád úsměvnější, než cokoliv z této tragikomické frašky. Spíš teda tragické, než komické. Nedovedu si představit souvislostí neznalého diváka, jenž dle neadekvátní anotace šel na údajnou komedii a nakonec se mu v kině dostalo pekelné substance nejvražednější nudy a trapnosti level Tak jde čas z edice Babovřesky. Člověk musel být zmaten jak gynekolog malé mořské víly a tu piču nakonec udělat sám ze sebe, aby se aspoň trošku pobavil. Nerad bych se však dotkl sněhobílých citů diváků, kterým se to líbilo, proto dodávám slovy klasika: "Peace, zmrdi!". ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Generační výpověď (kterou více než náplň a sdělení filmu obstarávají svým obsahem Pasta Oner a Vladimir 518), kterak omladina neví co by a tak vyvádí alotria. A ani středověký (od středního věku) Vorel neví co by a tak i on vyvádí alotria. Bohužel pro diváka za kamerou. Problémy jedničky to převzalo sakumprdum (otravné zatmívačky za každou druhou scénou, grr!) a stejně jako v případě jedničky to stojí a padá na Mádlovi; naštěstí (opět jako v případě jedničky) spíše stojí než padá. Pokud se o něčem dá říci, že to na tom padá, tak to platí o Vorlovi mladším a jeho nehereckém šlapání si na jazyk; což ostatně nepřekvapivě platilo i minule. Ve výsledku tedy papírově o něco vážnější i lepší Gymplu, ale v praxi je to nemlich to samé v bledě modrém; tedy zajímavé vidět, ale nic moc z toho. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Galerie (35)

Zajímavosti (33)

  • V úvodních titulcích je pod kostýmy podepsána Dagmar Pomajblíková, v závěrečných titulcích je již uvedené správné jméno - Pomajbíková. Ohledně vedoucí kostymérky se tvůrci titulků vyřádili i na závěrečných titulcích, kdy je pro změnu uvedeno chybné křestní jméno Dagamara, místo Dagmar.
    (Ricci)
  • Na oficiálním filmovém plakátu je u kolonky Rap uvedeno chybné jméno interpreta Vladimir 158, namísto Vladimir 518. (forrest23)

Reklama

Reklama