Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Tomáš Vorel st.Hrají:
Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Podzimková, Zuzana Bydžovská, Jan Kraus, Ivana Chýlková, Filip Vorel, Lukáš Cína, Jakub Kohák, David Vávra, Tomáš Vorel st. (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
V zásadě bych zde mohl opakovat stejné lapsy, jako mi vadily u Gymplu. Mizerně napsané některé až trapně nerealistické scény a momenty, sem tam katastrofální dialogy a tragičtí herci. Není jich tedy tolik jako v předchozím filmu, ale pořád tu jsou. Hlavní role pro mladého Vorla je prostě tragickej castingovej omyl, rodinnými vztahy naprosto neomluvitelnej, obsazování Filipa Vorla do role dementního spolužáka nebo sklepáků nefunguje. Jak je Fero Burda skvělej ve besídkách Sklepa, tady i v té miniroli asi s třemi větami prostě ruší. A spousta dalších. Plus takový omyly jako "humorné" připomínky předchozího filmu ("Po filmu Gympl maluje každá toyka") nebo zkarikování vedlejších postav ad absurdum (dejme tomu reálnou postavu hrdinovy matky-alkoholičky teď už scénář úplně zbabral). Taky je to prostě jen pokračování, chybí tomu švih prvního dílu. Proč tedy solidní tři hvězdy, byť by si to zasloužilo stěží dvě? Jeden z důvodů je Mádl. Jeho postava je skvělá, jeho zahrání je skvělý. Tenhle kluk prostě umí. Body navíc filmu v mých očích přidá i Eva Josefíková, která sice není tak sexy jako Lenka Jurošková z Gymplu, ale zase je ještě hezčí a její postava zajímavější. No a musím přidat v záplavě rapových a hiphopových hudebních sraček za jedinou světlou výjimku - písničku All I Need (co hraje během kolaudačního večírku), kterou nazpívala pro změnu moje spolužačka z vejšky Veronika Kratochvílová. Takže k objektivním dvěma hvězdám kvůli těmto plusům přidám subjektivní třetí. ()
Jedničku miluju a považuju jí za jednu z nejlepších komediálně/dramatických satir dnešní doby.Komediální scény mají sílu a ty dramatické jsou výtečně mrazivé (např. Hanák je doslova odporný), takže jsem se pokračování docela těšil.Jen docela, protože Vorel starší má tendenci mršit svá kultovní díla zcela zbytečným pokračováním (Cesta do lesa je naprosto příšerná hippie blitka) u Vejšky to nedopadlo tak zle, ale žádná sláva to taky není.Z Kolmana se stal mrdák, takže všechno co mu nešlo v jedničce mu tady jde, veškerý humor stojí a padá s Mádlem.Všechny jeho hlášky, všechny scény jak bere fet a šuká kundy, to je jediný humor ve filmu a jediná dobře zahraná role.Josefíkovou nemůžu vystát už od začátku její zbytečné kariéry a chápu, že má Tom rád svýho syna, ale prostě hrát neumí, neuměl a nebude umět.Příběh je o ničem, zase se sprejuje, zase se zdrhá.Humor se vypařil jak pára nad hrncem a Vorel fňuká, jak je život těžkej a nefér, to ale my všichni víme.Ve filmu se nestane nic zásadního, co by nějak stálo za zfilmování.Postavy z jedničky skoro nejsou, citelně chybí ujetý školní kolektiv učitelů z Gymplu, Krumbachová je pryč a nic o ní nevíme, nic nevíme ani o Kocourkově bývalé Pavle.Hudba, další věc která citelně utrpěla, Vladímír 518 prostě není Wich a celej film jedou dokola tři vesměs otravné melodie, nejvíc mi chyběla drsná a všeříkající úvodní píseň z jedničky, kterou miluju.Ukázkový příklad prázdného pokračovaní, který pobaví snad jen pár scénami a smutným faktem, že ač je to ilm zcela průměrný, pořád je to řemeslně skvělá práce a Vorel jasně dokazuje, že mezi českými autory nemá svým způsobem konkurenci, ale strašně postrádá komplexní scénáře.Průměrný film, který byl ale jedním z 5 českých snímků, který jsem za posledních 10 let navštívil v kině.55%. ()
Bohužel, Vorel nebo ne, je to jen další hovadinka z rodiny extrémně nepovedených filmů ve stylu Probudím se včera. Takže určující je opět hlavně ten Mádl, v druhém plánu pak jedna póza vedle druhé, ten Kohák, to posezení v kavárně Nové scény, případně ve Slavii. A to už to pomalu vypadalo na druhý zajímavý projekt z prostředí vejšky čili pořád zůstává jediným smysluplným jen ten Kendy na FAMU a Šafránek na medicíně. Ach jo. ()
Po filmové stránce to bylo hodně špatné. Herecké výkony, chování postav, scénář, kamera, prostě všechno špatně. Nicméně úspěch to má, protože u většiny lidí české (mladší) populace je toto děsně cool. Pro mne byl odpadový i Gympl, čili Vejška si u mě předem nedělala větší ambice, každopádně zvědavý jsem byl. ()
SPOILER. Čím dál míň chápu, jak může Vorel tu svou absurdní snůšku hovadin, která jako by vypadla z nasrané diskuze na Novinkách, považovat za přesné ztvárnění reality. Proto v duchu svého oblíbeného hesla „na každou svini se vaří voda“ mentálně režíruju alternativní verzi, v níž na Krause vlítne finančák, Josefková skončí jako vyžilá heráčnická kurva, Jůnior kvůli vlastní debilitě přijde o životní šanci a konečně pochopí koncept osobního vlastnictví, když mu brácha potaguje fasádu, a nakonec Mádl bude ohlášen jako protagonista dalšího dílu s názvem Pracák. Vida, stačí trocha závěrečného profackování a najednou to není ozajstná chujovina. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (34)
- Ve scéně, kdy Petr (Tomáš Vorel ml.) a Michal (Jiří Mádl) v noci dělají velké stříbrné graffiti, má Petr špinavou bundu od sprejů. Když ale poté sedí na policejní stanici, tak má bundu čistou. (ČSFD)
- Všechny policejní hlídky ve filmu používají jeden automobil Škoda Octavia Combi druhé generace s registrační značkou 2AP 5397. Vůz je pouze filmařskou napodobeninou, skutečná policejní auta nemají maják na nosiči, ale je přichycený přímo na střechu a vnější kliky a zpětná zrcátka nejsou stříbrně lakovaná, ale v barvě černého plastu. Stejný vůz se pak objevil i ve filmu Život je život (2015). (Martin_L)
- Natáčení probíhalo v pronajaté vile v Čerčanech a v době povodní na Novotného lávce. Filmovalo se také na Vysoké škole ekonomické v Praze, především v tzv. "Rajské budově". (Terva)
Reklama