Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Jedničku miluju a považuju jí za jednu z nejlepších komediálně/dramatických satir dnešní doby.Komediální scény mají sílu a ty dramatické jsou výtečně mrazivé (např. Hanák je doslova odporný), takže jsem se pokračování docela těšil.Jen docela, protože Vorel starší má tendenci mršit svá kultovní díla zcela zbytečným pokračováním (Cesta do lesa je naprosto příšerná hippie blitka) u Vejšky to nedopadlo tak zle, ale žádná sláva to taky není.Z Kolmana se stal mrdák, takže všechno co mu nešlo v jedničce mu tady jde, veškerý humor stojí a padá s Mádlem.Všechny jeho hlášky, všechny scény jak bere fet a šuká kundy, to je jediný humor ve filmu a jediná dobře zahraná role.Josefíkovou nemůžu vystát už od začátku její zbytečné kariéry a chápu, že má Tom rád svýho syna, ale prostě hrát neumí, neuměl a nebude umět.Příběh je o ničem, zase se sprejuje, zase se zdrhá.Humor se vypařil jak pára nad hrncem a Vorel fňuká, jak je život těžkej a nefér, to ale my všichni víme.Ve filmu se nestane nic zásadního, co by nějak stálo za zfilmování.Postavy z jedničky skoro nejsou, citelně chybí ujetý školní kolektiv učitelů z Gymplu, Krumbachová je pryč a nic o ní nevíme, nic nevíme ani o Kocourkově bývalé Pavle.Hudba, další věc která citelně utrpěla, Vladímír 518 prostě není Wich a celej film jedou dokola tři vesměs otravné melodie, nejvíc mi chyběla drsná a všeříkající úvodní píseň z jedničky, kterou miluju.Ukázkový příklad prázdného pokračovaní, který pobaví snad jen pár scénami a smutným faktem, že ač je to ilm zcela průměrný, pořád je to řemeslně skvělá práce a Vorel jasně dokazuje, že mezi českými autory nemá svým způsobem konkurenci, ale strašně postrádá komplexní scénáře.Průměrný film, který byl ale jedním z 5 českých snímků, který jsem za posledních 10 let navštívil v kině.55%. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nic nečmáral na zeď, nefetoval a ani nikoho neuplácel, protože se nerad špiním od barev, rád vím o světě a nemám čím uplácet. Bylo mi zkrátka jasné, že tohle nebude film natočený dle mých tužeb, ale byl jsem zkrátka zvědavý, zda se kdysi zajímavému Vorlovi podaří natočit něco ještě pitomějšího než byl Gympl. Nepodařilo, protože tohle bylo o něco lepší. A přestože trestní zákoník kriminalizuje nejeden nesmysl, tak § 228 odst. 2 podle mého smysl má a všem, kdo jej porušují, bych nastříkal koule na brčálově zeleno. ()

Reklama

Thomick 

všechny recenze uživatele

Jo tak on se s někym porval, a ten někdo ho hned nato vyvlíkne z vězení? Wow. Just... wow! --- Tomáš Vorel je jiná liga. Ať je zrovna mladší, nebo starší - pořád jiná liga. První z nich leze před kameru (jako vždy) beze špetky hereckýho talentu a (protentokrát i) s porostem, za nějž bych se styděl dokonce i já na konci Movemberu; ten starší potom neni o nic moudřejší a nadále produkuje scénáře tak laciný, že u nich člověk fyzicky trpí (viz přetažená linka matky se synem a celá ta "Česko je na hovno, pojeďme všichni do zahraničí" póza). Tihleti dva umělci by si fakt měli nahlas zopakovat široko daleko nejlepší hlášku snímku - Nóó, tak jsem čůrák, no! - a konečně přestat točit. --- Jinak by to zřejmě bylo na dvě upocený (čti "gymplovský") hvězdičky, bohužel ani technická stránka tentokrát příliš nepodržela. Rádoby efektních zatmívaček a hip hopových popěvků tam bylo snad i víc než holek pro Mádla; což se aspoň mně osobně těžko rozdejchávalo. Přidávám se tudíž jen s jednou ne až tak povrchní hvězdičkou pro slečnu Evu, která si mě dodatečně ještě víc získala svym vystoupenim u Krause. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Další pohodová ,,Vorlovina''. Nic zásadního vám to nedá, ale těch 85 min. uteče jak voda a hlavně - není to trapné, což je bohužel pravidlem u českých komedií posledních let... Nejvíc exceluje Mádl a já se mu opakovaně omlouvám za to jak jsem jej podhodnotil, když jsem jej viděl na plátně poprvé coby teenagera... Vorel se tradičně obklopil řadou lidí z divadla Sklep a leckomu dal tu menší, tu větší roličku. Někdo dokonce profesně navazuje na svoji roli v Gymplu jako třeba Václav Marhoul :-). Když to vezmu kolem a kolem, celé to téma sprejerů jde mimo mně, ba naopak mně dost prudí, protože v mém pracovním životě stojím na opačném konci barikády. Stejně tak hudba mi vůbec nic neříká. Ale to neznamená, že se mi to nemusí líbit. Jestli však Vorel přijde s nějakým třetím dílem - Postgraduálem, už to asi tak bavit nebude. I tohle hodně těžilo z Gymplu. Chtělo by to nový vítr do perutí pane Vorel ! Tři plechovky barvy. * * * ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Natáčení probíhalo v pronajaté vile v Čerčanech a v době povodní na Novotného lávce. Filmovalo se také na Vysoké škole ekonomické v Praze, především v tzv. "Rajské budově". (Terva)
  • Na začátku filmu, když řezník nabízí k pomalování roletu, je roleta posprejovaná. V další scéně je čistá. (rybicka11)

Reklama

Reklama