Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena. Špičkový neurochirurg utápějící se v bludném kruhu operací, alkoholu a milostných avantýr a jeho horkokrevný bratr, který se vrátil z české mise v Afghánistánu, vychovává dvě dcery, ale prohrává svůj boj s dluhy a návratem k normálnímu životu. A všechno to řídí jejich matka. Jejich osudy se prolínají s dalšími postavami kolegů, spolubojovníků, kamarádů, všichni však mají něco společného. Každý se totiž někdy zachová jako všivák... (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (330)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Strašné, opravdu strašné... Komedie? Ehhh... Co to bylo za šílený mix žánrů bez nápadu? Jak se podařilo na tenhle scénář ulovit tolik herců známých jmen? --- Jsem otřesen a špatně se mi skládají k sobě slova. Snad to bylo těmi flashbacky , kdy jeden už pomalu nevěděl, v jaké časové rovině právě je... No, alespoň kucí se koukli do Afghánu a i si tam zastříleli, zajezdili v lendrouvrech, proletěli blekhókem tak maj zážitek. Ti co maj rádi Voříškovou (neplést si s voříškovou) ji uvidí v pár odvážnějších záběrech a ti co mají rádi Mádla by ho tu nepoznali. Jinak je to takové celé asi pojaté jako mix Forrest Gumpa (létající peříčko), O myších a lidech (retardovaný Mádl a králíček), pohádky V peřině (Nikol mávající roztrženým polštářem) a Kobry 11 (přepadení banky, výbuch a skok..). ----- Tohle bylo skoro na odpad. Dávám jednu hvězdu, tu z Malého čepice... * ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Já bych do toho zatracování asi nešel tak přísně. Základní chybou tohoto snímku o životních eskapádách jedné rodiny je to, že si tvůrci neuvědomili, že krása je v jednoduchosti. Naservírovali nám tak propletený propletenec, že logickou reakcí na něj je, že si divák řekne: "To byla ale kravina!". Materiálu ve filmu je na celou telenovelu a vešlo se do 100 minut. Podle toho ten závěr pak vypadá. Velmi depresivní, překombinovaný, bez východisek. Teď k těm kladům. Charaktery jsou dosti prokreslené a výborně zahrané, s většinou z nich jsem se v klidu ztotožnil. Vynikající autista Mádl, Langmajer hraje svůj obvyklý "vyhořelý" part zcela bezchybně, Vetchý taky. To, že je zápletka vycucaná z prstu a tak nějak "nepatří do naší zeměpisné šířky", ještě neznamená, že film je nutně špatný. Podle mne je to tím, že jde o debut, ale své kvality film nesporně má, jen se ho prostě nepodařilo "ukočírovat". Jenom pro tu nezkušenost ho rozcupovat na kusy, to si určitě nezaslouží. Už jenom proto, že jsem na ty hrdiny musel ještě den myslet a v noci se mi útržky filmu dostaly i do snů. Kdyby byl film amrický, dostal by na databázi s klidem 70%, ale českému filmu se netoleruje nic. Takže já těch 70% v klidu dávám. ()

Reklama

ivishka 

všechny recenze uživatele

Podivný film ve stylu uvědomělých dramat z hollywoodu. Ovšem realita je jiná. Rodina, která se s největší pravděpodobností ani nemohla sejít na jednom místě (zločinec, voják, doktor, herečka atd..) zaplňuje hlavní dějovou linii svými prapodivnými rodinnými vztahy. Oceňuji ovšem snahu, herectví Jiřího Langmajera, Jiřího Mádla, Kryštofa Hádka, Ondřeje Vetchého a v neposlední řadě roztomilého králíčka. ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

Ve strižně si Roman Kašparovský počínal jako dvouletý klučina, který dostal pod stromecek sve prvni puzzle. Nebyl schopny je sestavit a tak uplynulo nekolik let a stale maly Románek, který se pysni již 12 sadou nevyřesenych sad puzzle, nakonec preci jenom vitezi. Ano sestavil sve prvni puzzle. Vysledný obrazek sice nedava smysl, no nedivte se, vzdyt to poslepoval z dvanacti sad. Vse pusobi chaoticky, nevyvazene, zmatene a lacine. Bohuzel k tomu i napsal basnicku, ktera je stejne tak chaoticka a matouci jako vsechno co Romanek udelal. Komedie / drama / thriller / rodinny / valecny / eroticky / psychologicky a dmentni. Ano vskutku pan Guiness by mel radost. Dalsi podtrzeni tragickeho ceskeho filmoveho obrazu. Tvurcum chybi fantazie a nadani. Jeste ze herci to drzi nad vodou. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přízrak(y) minulosti a hořce neradostná současnost, ve které ačkoliv každý šuká s každým, tak stejně nezažívá pocit štěstí a chtě nechtě bojuje se svými démony, popřípadě se oddává andělům. Debutující režisér, a v tomto případě také zajímavý scenárista, Roman Kašparovský zvolil pro příběh dvou bratrů, které rozdělila minulost, stísněnou atmosféru vyprávění. I když jsem si nechtěl připustit, že by mohlo po celou dobu fungovat vyprávění na bázi prolínání minulosti se současností, a to hned ve čtyřech retrospektivních fázích, respektive rovinách, ukázalo se to jako dobrý nápad se silným nosným hlediskem. Jedním z těchto nosných hledisek je moderně pojatá režie s celou řadou neotřelých detailů, jež umocňují završení jednotlivých scén. Příběh se totiž jen zřídka drží celistvosti vyprávění a rozhodně více vyniká pokaždé jinak koncepčně odlišně pojatou scénou, kterých je zde nepočítaně. Převedeno do praxe, Kašparovský zariskoval a na české poměry natočil film, který od zbytku tuzemské produkce zásadně odlišuje styl, jakým je natočen. Netvrdím, že v minulosti se o nějaké tvůrčí novátorství nepokusili i jiní (např. Hranaři), ale nikdo z nich neuměl s emocemi pracovat tak novátorsky, jako právě nyní Kašparovský. Prakticky co scéna, to nějaký emoční výlev. Postavy bratrů Mikiho (Jiří Langmajer) a o tři roky staršího Rickyho (Ondřej Vetchý) jsou zatíženi (traumatizující) minulostí, jež na ně měla postupem doby nějakým negativním způsobem dopad. Mladší brácha, t.č. na vojně, mrdal (omlouvá ho jen to, že neměl tušení, že ona chodí s jeho bratrem) staršímu bráchovi jeho holku, tu zbouchl, ale vzít si ji mohl jen ten podvedený brácha, protože tak rozhodla jeho autoritativní matka, která ze svých dvou synů vždy nadržovala (nebylo jasné, proč tomu tak bylo) mladšímu Mikimu. Bratry to rozkmotřilo a v dospělosti už k sobě cestu nenašli. Ačkoliv osudová žena, která je viníkem, už dávno nežije. Z Rickiho je válečný veterán utápějící se v dluzích a bojující s démony mající podobu válečných misí v Afganistánu, k tomu je milujícím otcem dvou dcer, přičemž jedna domů nosí ze školy vši, ta druhá na prahu dospělosti má v plánu, po vzoru své babičky, stát se herečkou. Apropó, matku chlapců v minulosti hraje Sabina Remundová, v současnosti je to pak Iva Janžurová. Dobrý tah castingu, neboť zabarvením hlasu a vnějškovou podobou nezapřou, že se jedná o autentickou matku s dcerou. Z Mikiho je uznávaný neurochirurg, ženské klátí na počkání a dost často (a rád) se setkává s andělem z minulosti, pro něhož má slabost. To jsem v kostce nastínil osud postav, ale je toho okolo nich samozřejmě mnohem víc. Jejich osudy se zamotají, dějově vyhrotí a ne každá se dočká konce filmu, nebo ji potká dobrý konec. Obsazení filmu je dost dobré a nejde zdaleka jen o Ondřeje Vetchého a Jiřího Langmajera v ústředních rolích. Kvalitní výkony podávají i jejich mladší verze, Radúz Mácha (při jeho talentu nechápu zásmradek v "Cestách domů") a Michal Hruška (od dob Panice, co je nanic, zmužněl),tudíž u mě vyvstal zcela nečekaný pocit, že své starší hvězdné "bratry" možná až nemile přehrávali. Nemalou roli hrály ve filmu ženy a to, jak minulé, tak i ty současné. Je libo být hýčkán atraktivními sestřičkami Eliškou a Evičkou neboli žhavým duem Nikol Moravcová & Aneta Krejčíková, nebo divoškou Vilhelmovou, co je soustavně podváděna svým záletným manželem, přičemž i ona ho podvádí, anebo co třeba Tereza Voříšková ve trojce? Z hlediska erotiky toho ve filmu není málo, ale přirovnání "skandální" není úplně trefné, snad jen v případě Krejčíkové, neboť její Evička skončí v tom pověstném rouše, nebojte, Voříšková (skoro) taky všechno ukáže. Nesmím zapomenout na trio herců Hádek-Mádl-Malý, které film podle potřeb (příběhu) rámcovalo. Ve filmu si divák užije drsné i akční scény, které nejsou vůbec špatně natočeny. A bavilo mě, jak si s nimi režisér umně poradil. Film vůbec překvapí svoji zajímavě, originálně i stylově vedenou režií, která si dala za cíl neotřelý koncept. I když film produkovala Česká televize, není to na něm skoro vůbec znát, neboť po typicky televizním vizuálu není ani památky. Kašparovský přišel s celou řadou působivých scén v barvitém provedení kvalitního vizuálu, které možná netvoří příběh tak, jak by divák předpokládal, tedy typickou ohranou formou českých filmů, a to mě právě na tomto dramatu tak bavilo. 90% () (méně) (více)

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • Ve scéně, kdy mladý Ricky vyzvedává mladého Mickyho na nádraží, lze v pozadí spatřit vagón v aktuálním barevném řešení ČD, přestože se scéna odehrává v 80. letech. (Šéfik)
  • Při natáčení scény operace mozku opravdu operoval Jiří Langmajer za asistence odborníků z Vojenské nemocnice. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
  • Režisér a scenárista Roman Kašparovský před natáčením sbíral zkušenosti při produkci řady českých i zahraničních snímků. Mezi nejznámější patří Wanted (2008), Normal (2009), 2Bobule (2009) či Lidice (2011). (Freshoun)

Reklama

Reklama