Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (236)
Krásna hudba (miestami mi to pripomínalo Glassov soundtrack k Hodinám) a dve výborné herečky. Ale chladné jak kanál. Na základe čoho sa vôbec do seba tie dve zamilovali? Celá tá ich veliká, odopretá láska je budovaná skrz návštevy prázdnych izieb, čítanie časopisov, pozeranie z okna auta, spánok a mlčanie. Čo o sebe tie dve vlastne navzájom vedeli? Lebo ja o nich neviem nič. Práve som dve hodiny pozeral love story o cudzích ľuďoch. Evidentne to bolo myslené vážne (na prvú pusu ma nechali čakať do polky filmu) a podobný prístup (odstup) už raz pri jednej queerovke Haynesovi vyšiel viac než dobre, ibaže vtedy to nebol film o láske. Ale o jej konci. Quaid vtedy ten film pretrpel, Mooreová ho pretrpela. V Carol trpia všetci a divák z toho má len zasnené pohľady, ľahostajnosť a chlad. Ešte aj v tej posteli ()
Obrovské zklamání vzhledem k tomu, že tohle byl už od traileru můj tip na letošní Oscary. Zatím můžu srovnat jen s Brooklynem a ten mě překvapil a byl mnohem lepší. Tenhle snímek je poměrně dost prázdný a povrchní a vlastně si mě ten příběh příliš nedostal. Herecky úžasné výkony Carol a Rooney, u kterých by pro mně NEnominace na Oscara byla překvapením, možná ve vedlejší roli i Sarah Paulson. Krásná kamera a hudba doprovázená skvostnou kamerou, ale vše je strašně povrchní a nejde moc do hloubky. Není to špatné, ale hodnocení dost ovlivňuje to, jak moc jsem od Carol čekal. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $12,626,248║Tržby Celosvetovo $36,094,862▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ z tými nomináciami na oscara to bolo u tohto filmu dosť prehnané, ide o dosť nezáživnú zlátaninu, ktorá nemá to hlavné akúkoľvek iskru, náboj, suchopárne ako od chladných angličanov /videl v kine: 40%/ ()
Asi jsem divný, ale mně se tohle lesbické romantické drama líbilo více než Haynesovo v mnohém srovnatelné Daleko do nebe. Velmi dobře napsané postavy zahrály výborně obsazené herečky, k tomu krásná kamera a pěkná hudba. Ač se film jmenuje Carol, v centru jeho zájmu je spíš Therese, a podobně to mám i s hereckým obsazením. Tedy aniž bych nějak snižoval výkon Cate, klobouk dolů před Rooney. ()
Silné herecky, suverénně zrežírované a napsané, ale pro mě to spadá do kategorie předvídatelné queer drama se vším všudy, včetně velmi šablonovitých emocí. Modelové americké melodramátko, které zaslouženě pobere herecká ocenění, ale zároveň film, který končí jen u realizační bravury. Studené, zapomenutelné, překultivované - alespoň tak to na mě působilo v letošní canneské soutěži. ()
Galerie (142)
Zajímavosti (17)
- Produkce filmu trvala 11 let, první verzi scénáře měla však Phyllis Nagy již v roce 1996. (hansel97)
- Postava Therese Belivet (Rooney Mara) je původem Češka, což prozrazuje na prvním obědě s Carol (Cate Blanchett), kdy je tázána na své jméno a odpovídá, že je původem české, ale upravené. (hansel97)
- Námětem filmu se stala kniha “The Price of Salt“ z roku 1952 od britské spisovatelky Patricie Highsmithové, kterou napsala pod pseudonymem Claire Morgan. (R´Hell)
Reklama