Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Asi padesátiletý krejčí Miroslav Opatovský (M. Karpíšek) je zaměstnán v předním pražském módním salonu. Jeho klientky a modelky jej považují za neškodného, bez ostychu se před ním svlékají a koketují, ale také jej lehce zneužívají. Stres, stereotypní práce, postupující věk a hlavně skrytá sexuální úchylka však na muže doléhají víc, než kdokoliv tuší. Opatovský se jednoho dne neovládne a svou nahromaděnou agresi si vybije na mladé fotografce Monice, kterou na opuštěném místě přepadne a uškrtí. Dívka ho stačí před smrtí vyfotografovat, avšak on zahodí aparát do vodní nádrže. Zatímco se rozběhne rutinní policejní vyšetřování, Opatovský má nutkání k další vraždě… Kriminální film režiséra Otakara Fuky vznikl na motivy skutečných událostí, k nimž došlo v osmdesátých letech v severních Čechách a v Praze. (Česká televize)

(více)

Recenze (123)

choze 

všechny recenze uživatele

Průměrná kriminálka. Postava vraha je tu nahozena slušně (narozdíl od policajtů, kteří jsou sympatičtí, ale neprokreslení), jeho představitel podle mě nebyl tak tragický, jak tu někteří líčí, vraždy teda nejsou nic extra, vrah baby obvykle uškrtí legračně snadno a rychle a ještě slízne nejednu nadávku i ránu. Na začátku je snaha o stylové atmosférické scény (vrah prohlížející si oběť skrz výlohu, vrahův sen o ožívajících figurínách), ale zbytek je filmařsky nuda. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Miki dlouhá punčocha v boji s vlastní sexuální deviací a členy pražské kriminálky, kteří vypadají, že po směně prodávají bony. Jeden z jejich lídrů v podobě Víti Jandáka sice působí, že by nenašel ani Vltavu, ovšem kolega Pospíchal už kvůli hlasu rangera Walkera skýtá záruku, že se dámský krejčí a škrtič brzy seznámí s tvrdou rukou zákona.. Snové sekvence s ženským smíchem a vilným Karpíškem působí spíše legračně než znepokojivě, psychologické kresby jsou povrchní, rychlost uškrcení odpovídá napuštění punčochy prudkým toxickým jedem a scénář rozhodně neoplývá vodotěsností fotoaparátu Nikon. Po všech stránkách slabé krimi, které ocení leda nadržený parafilik.. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Holky! Mistr se nechce smát." Kdybych musel dlouhá léta poslouchat "inteligentní" kvokání modelek, tak bych asi taky občas nějakou uškrtil. Že to není normální? Já bych to taky nikdy neudělal, protože nejsem žádný úchyl. Já bych je jenom někam zatáhl, přivázal k posteli a ... taky ne? Jestli já tedy nakonec ten úchyl nebudu. Ještě si to rozmyslím a mezitím budu konstatovat, že technika vraždění mistra Opatovského nestála za moc a soudruzi kriminalisti se taky moc nevytáhli. My nenápadní slušňáci se totiž lovíme těžko. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Zase tak dobrá kriminálka to není. Ovšem Milan Karpíšek zahrál svou roli parádně. Člověk mu toho psychopata naprosto věřil. Jinak ale třeba i kriminalisté spolu komunikovali spíše heslovitě, Vítězslav Jandák snad řekl pět vět. To se pak těžko skládá opravdu dobrý kriminální film. Závěrem už jen dodám, že bez toho abych schvaloval jakékoli násilné činy naprosto dovedu pochopit, že k tomuhle ženské mohou chlapa dohnat. Ony to prostě umí. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Krimi o nenápadném krejčím, z kterého se vyklube noční postrach žen, natočil podle skutečné události Otakar Fuka a snažil se především o zachycení autenticity. Do hlavní role obsadil operního zpěváka Milana Karpíška a tah to nebyl nejhorší. Snímek ale svým zpracováním nijak nepřevyšuje běžný průměr. 60% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Vražedné scény byly natáčeny na stejných místech, kde se v 80. letech 20. století odehrál případ, jímž je film skutečně inspirován. (Nick321)
  • První oběť má na pitevně po škrcení na krku tzv. strangulační rýhu. (Winster)
  • Olga Hrubá (učiteľka hudby Marta) neherečka povolaním profesionálna vizážistka po rokoch o filme povedala „pan Karpíšek (dámsky krajčír) bral svou roli strašně vážně, škrtil mě tak vehementně, že jsem se ho místy opravdu bála, a ani umřít nebylo jednoduché, můj skon si vyžádal pět natáčecích dnů." . (Raccoon.city)

Reklama

Reklama