Reklama

Reklama

Rozbitý svět

Trailer 2

Skunk je 11 let, je diabetička a je dost cool. Letní prázdniny právě začaly a její dny jsou plné bezstarostných nadějí. Pak ale pan Oswald, hnusný chlápek, který žije přes ulici, zbije Ricka, milého, ale labilního kluka odvedle, a Skunk začne ztrácet svou nevinnost takovou rychlostí a takovým způsobem, že se jí to vymyká z rukou. Její domov, její okolí i její škola se stávají místy zrady, kde se šťastné jistoty dětství začnou ztrácet před pochybnostmi plnými strachu, a složitý, rozbitý svět naplňuje její budoucnost. Skunk hledá záchranu na tom posledním místě, které jí zbývá a kde ví, že ji může najít – v  nevysloveném přátelství s milým, zraněným Rickem – a upadne do zmatku, který jí nečekaně a vesele znovu nabídne možnost volby. Možnost volby zůstat na místě, které jí nikdy nepatřilo, anebo ho navždy opustit – žít, nebo zemřít. (AČFK)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (189)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Nákupní seznam, kde si Norris soustředěně obtahuje jednu položku za druhou a na okraj kreslí srdíčka a smajlíky. V pečlivě zvolených okamžicích se pak na jednu z nich zaměří a zakříčí: Koukej, to je bolest! Vidíš! Koukej to je láska! Vidíš! Upravená cestička s umělým štěrkem bolestné lásky, která je alfou i omegou, v závěru eskaluje tím největším klišé ze všech. Návrat z tunelu se světlem už byl na kýbl. Jednu hvězdu za bolest, která je skutečně skutečná. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Jsem zmatená. Ne že bych si nedokázala užít mix žánrů, ale to je v případě, když je cílený a vytěžený. Tady mě s největší pravděpodobností nejvíc mate označení drama, sociální drama. Protože mám dojem, že film je ultimátně o něčem trochu jiném a rozhodně je vyprávěn úplně jinými prostředky, než jaké by byly typické pro "sociální drama". Například scéna, kdy Rickovi rodiče stojí v obývacím pokoji a diskutují nad šišatým nápisem na dortu, má mnohem blíž k jakémusi surrealistickému existencialismu. Ale oproti tomu tři vlčí sestry a falešná obviňování ze znásilnění jsou motiv typický právě pro sociální sondy. Sekvence otravování tatíčka kvůli telefonu je zase přímočará jako v nějaké slapstick komedii. Nejistou ruku při utváření výrazu celého filmu lze asi přičíst tomu, že se jedná o režisérský debut. Scenárista úplný začátečník není a vypadá to, že si na tomhle materiálu oproti přesně zaškatulkovatelným předchozím počinům zkoušel magičtější a rozvolněnější druh příběhu (ale neznám knižní předlohu, takže víc to rozebrat nemůžu, i když porovnání kniha - literární scénář - film by bylo asi hodně zajímavé). Zpracování mi přijde neukočírované třeba proto, že je poznamenané aktuálně módní hipsterskou estetikou, která mi přijde mírně samoúčelná a v závěru vlastně i docela otravná. Potenciál herců mi přijde nevyužitý. Třeba to, že Tima Rotha za celou dobu neuvidíme jinak než v obleku. A to se film celou dobu odehrává "u něj doma", jenom asi v jedné nebo dvou krátkých scénách jakože "pracuje", takže by byl formální oděv na místě. Vytváří to dojem nedotaženosti, film si bere za své velkou řadu témat a motivů, ale v detailech/hloubce ponoru selhává. To se záběry postav na estetickém vrakovišti nebo v zasklené mlze nahradit nedá. ()

Reklama

laik_60 

všechny recenze uživatele

taký malý kúsok sveta .. tri domy .. tri rodiny .. malý - malilinkatý svet a je "rozbitý" na cimpr campr. Scenár vychádza z akejsi prapodivnej náhody, ktorá vedie k tomu, že v blízkosti býva rodina s mentálne postihnutým synom, vdovec s diabetickou dcérou Skunk (na to meno si nie a nie zvyknúť - ale malá ju hrala obdivuhodne) a skupinku susedov dopĺna arogantny , ako z reťaze odtrhnutý, vdovec s troma neposlušnými pubertiačkami - dcérami. Do toho ešte zapadá škola a uradnícke až byrokratické správanie zdravotníkov a polície. Celý ich svet sa vzájomnými konfliktami rozbíja a rozbíja a rozbíja. :( ()

arie 

všechny recenze uživatele

Britská artovka s výrazným sociálnym presahom. Príbehy niekoľkých generačne i spoločensky rozdielne postavených ľudí, žijúcich v susedstve, ktorých životy sa pretnú v slede viacerých osudových udalostí. Počas sledovania som si hovoril, že túto malú, televízne pôsobiacu drámu s nepasujúcim soundtrackom a priveľkou skratkovitosťou by si nikto nevšimol, nebyť prítomnosti Tima Rotha a Cilliana Murphyho. Záverečná patnásťminútovka je však mimoriadne silná a doslova ma prevalcovala. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Cena pro nejlepší film na British Independent Awards (v konkurenci třeba Berberian Sound Studio a velmi očekávaných Sightseers) a další nominace pro nejlepšího režisérského debutanta vzbudily samozřejmě mojí pozornost. Snímek, kde se proplétají osudy 3 rodin v jedné slepé ulici může vzdáleně připomenout Americkou krásu. Ale díky střídání nálad, používáním drobných časových přesmyček a soundtracku Damona Albarna z Blur se vytvořila podívaná, která působí svérázným dojmem a je potřeba se trochu vyladit. Škoda motivů, které se nechaly vyznít do ztracena (Cillian Murphy), ale stejně - posledních 15 minut nebudete dýchat. A Eloise Laurence je naprostý zlatíčko, možná nejlepší debutantka od Katie Jarvis ve Fish Tank. ()

Galerie (101)

Zajímavosti (3)

  • Britský spisovateľ Daniel Clay, ktorý napísal novelu "Broken", podľa ktorej bol natočený tento film, bral inšpiráciu z novely Harpera Leeho "To Kill a Mockingbird". (Eoin)
  • Herečka Eloise Laurence (Skunk) naspievala všetky pesničky k filmu. (Eoin)
  • Eloise Laurence, představitel Skunk, přišla na konkurz skoro jako poslední. Přesto si ji režisér Rufus Norris vybral z 850 dívek, které na konkurzu byly. (Terva)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama