Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dokud se neobjevila musaka, vůbec bych nepoznal, že se jedná o Athény. Natáčelo se prý i na Korfu, ale to se vůbec nedalo poznat. Právě ta lokace je na Belmondově filmu asi nejzvláštnější. Výtečně vláčná scéna s loupeží drahých kamenů, mimořádně dlouhá (i když chvílemi zajímavá) automobilová honička (ve které je zřetelně poznat, že ani jedno z aut neřídí Omar Sharif) a nový dabing, ve kterém o generaci a půl starší Krampol sice J-P B nenamluví jako dřív (ale pořád je to lepší než někdo jiný), větším zlem je ale obsazení Soukupa, Rímského a hlavně Šťastného. Konec nepatří k nejvěrohodnějším. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Tady je filmový styl Jean-Pierre Melvilla kopírován tak okatě, že si to zaslouží nějakou tu kritiku. A ta přichází. Melvillovské dlouhé sekvence jsou tady předlouhé, nudné a nadbytečné. Částečně to platí i pro jinak dobře udělané akční scény. Když dva dělají totéž, není to totéž. Navíc Morriconeho hudba jakoby patřila do jiného filmu. Režijně nevyvážené, něco zrežírováno bravurně, ale jako celek to nějak nemá ten správný říz, který se dá očekávat od filmu s Belmondem. ()

Reklama

vesper001 

všechny recenze uživatele

Výjimečný exemplář z čeledi francouzských kriminálek, kterou vypěstoval mistr svého oboru Henri Verneuil. Klasická hra na četníky a lupiče s nejasnou hranicí mezi jedněmi a druhými. Obsazení je výtečné: Jean-Paul Belmondo je v roli vůdce lupičské bandy jako doma, po boku má temného Roberta Hosseina, impulzivního Renata Salvatoriho a sympatickou Nicole Calfan, proti sobě pak dekadentního inspektora v jedinečném podání Omara Sharifa, zbožného to služebníka Alláhova a psychopata k pohledání. Úvodní loupež se odehraje „po mellvilovsku“, tedy prakticky beze slova, následuje automobilová honička, která strčí do kapsy leckterou bondovku, výživná scéna u oběda a svižný závěr. Dojde na vtip i hru na nervy, prostě kriminálka jak má být. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Zajímavý začátek přímo v Melvillovském stylu. Dvaceti minutová velmi vynalézavá a nápadita loupežní pasáž, skoro beze slov... To se už dneska málokdy vídí. Dost mě to u Verneuila překvapilo, ale líbilo se mi to. Ještě víc se mi snad líbila ta neobvykle dlouhá automobilová honička. Belmondo zde celkově opět předvadí vynikajcí kaskaderské výkony nad kterýma jsem úplně žasl. Zaujal mě i Omar Sharif, sice jsem doteď znal pouze jeho jméno, ale tady toho záporáka zahrál vskutku velmi přesvědčivě. Ten jeho ďabelský úsměv asi nezapomenu. Díky nemů je film i někdy trochu mrazivý a napínavý, takže jsem se dost bavil. Pravda. některé chvilky jsou trochu horší (návštěva erotického divadla) a Hossein mě trochu zklamal. Měl jsem ho zafixovaného jako solidního herce, ale tady byl vedle výkonů Sharifa a Belmonda velmi nevýrazný. Ale jinak jsem rád že jsem tento snímek konečně viděl a mohu ho doporučit. Jinak kaskaderské kousky jsou opět neuvěřitelné a za 5 hvězd, zbytek za poctivé 4. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Film má aj nejaký príbeh, ale viac sa mi zdal ako epizódy zo života trezorového zlodejíčka z čias, keď sa ešte program ukladal na dierny štítok. Ako Belmodovu akčnú exhibíciu by sa to dalo zobrať, ale všetky tie nelogickosti mi bránili v dobrom zážitku. Pri auto naháňačke nejakých starých kraksní som si uvedomil, že oproti tým dnešným prehnaným digitálnym je jednoducho skutočná a má niečo do seba. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)
  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)
  • Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno