• NinadeL
    ****

    Robert Hossein jako komisař Rosen = klidná hra s fantastickou aurou zla.(21.2.2009)

  • gogo76
    ****

    Svetoznámu Morriconeho skladbu Chi mai (existuje filmový fanda, ktorý ju nepozná?) som počúval dlhé roky a vždy som túžil vidieť i film. V tej dobe csfd neexistovala a nemal som tušenia, že film Profesionál je film s Belmondom v hlavnej roli. Predstavoval som si nejakú taliansku drámu na tému mafie. Konečne som sa k nemu dostal a výsledok ma nesklamal, ale ani výrazne nenadchol. Základná kostra príbehu je dnes tak obohraná, že v tomto smere neprekvapí film absolútne ničím. Či už policajt, alebo agent po ktorom idú všetci jeho nadriadený, to sme už videli 100x. V dobe vzniku to však až tak obohraté nebolo, Belmondo je sympaťák, tak prečo nie? Úvod naznačoval, že to bude vážny film, ale neskôr Belmondo pridáva nejaké hlášky a tak trochu film odľahčuje, čo som bral skôr ako mínus. Vážnejší tón by filmu sedel viac. Vidím to na priemer, ktorý k slabším štyrom posúva len ten výrazný Morricone. 70%.(26.10.2014)

  • sportovec
    *****

    Každý herec - zejména, je-li vázán na tzv. lehčí žánry - má zpravidla tzv. škatulku, z jejíž šarže vybočuje jen nerad. Platí to i pro ty nejlepší, a Belmondo je určitě jeden z nich. Pokusíme-li se v tomto ohledu hodnotit PROFESIONÁLA jako dílo té lehkonožejší Múzy, máme co do činění s dílem špičkovým a překvapivě invenčním. V mnoha ohledech vypovídá podstatné věci o odvrácené tváři francouzské demokracie Páté republiky, o tom, co je a co není kolonialismus a velmocenská omezená arogance. A jedinec a jeho šance, dostane-li se jako ono pomyslné zrnko do tohoto soukolí. V případě, že naší pomyslné Múze přibudou trochu vrásky a její anorektická lehkonohost se promění v poněkud ctihodnější plnoštíhlost, skrývající první vrásky, dosud viditelné jen pro toho, kdo stojí zblízka a umí se zvlášť dobře dívat, "bonusové" přínosy se začnou měnit v mnohokrát okoukaná klišé a důraz na akci, pro film příznačný, bude degradován na matoucí a samoúčelné honičky a kasovní šablony. Skutečnost, že v případě tohoto mimořádného filmu si obě Múzy podaly ruce a jdou filmem pospolu, žánrově čistému komentátorovi uniká. Plytký pak už ovšem není film, ale jeho samozvaný posuzovatel. Záměna imprese a úsudku dokonává toto dílo zkreslení, jehož genezi jsem se tu pokusil zachytit. PROFESIONÁL mezitím vstává - žijeme s ním v tak trochu pohádkovém filmu - a jde opakovaně hájit práva a fyzickou existenci člověka, jehož život stát, v tomto případě demokratický, tak lehce odepsal. Není pochyb o tom, že novodobý Belmondův d'Artagnan pokročilejších středních let má přitom veškeru naši diváckou přízeň k dispozici. Tak se jdeme zase koukat? Opravdu? Tak jo.(30.12.2007)

  • castor
    ****

    Ve státním zájmu mu svěřili velkou věc. Odkrouhnout jistého nepohodlného diktátora. Jenže politická situace se mění jako počasí a francouzský tajný agent Joss Beaumont a jeho úkol se stali z hospodářských důvodů nevhodnými. V trestaneckém táboře kdesi v Africe ale Beaumont nehodlá vláčet kameny věčně, stejně jako nechat své bývalé kolegy bez odplaty. Belmondo je pro mě osobně tentokrát velmi snesitelný (ve vážných rolích ho mám ostatně raději), navíc má solidního protivníka s tváří Roberta Hosseina a slušného spolubojovníka v podobě scénáře. Nezapomenutelné je pochopitelně i hudební téma italské legendy Ennia Morriconeho!!(24.6.2013)

  • kinej
    ****

    Profesionál je velice dobrá kriminálka, ale zároveň je názornou ukázkou toho, s čím mám u francouzských filmů často problém. Postavy se často chovají nejen nelogicky, ale i tak nějak v rozporu s jejich charakterem. Film třeba vůbec nedokázal věrohodně sdělit proč vlastně tolik Beaumont lpí na odstranění diktátora. Nebo proč prostě Roselliho neodělal už v bytě, když to měl v úmyslu? Ony politické hry v pozadí jsou načrtnuty jen velice povrchně a ve filmu je vůbec víc zcestných rozmáchlých gest, než logických činů. Morriconeho ústřední melodie je sice úžasná, ale na druhou stranu je také snad jediným a nadužívaným hudebním motivem, takže se brzy ohraje. Štěstím je, že film má Belmonda, který má takové charisma, které spoustu děr přezáplatuje alespoň při prvním shlédnutí.(10.11.2011)

  • - Jako mnoho dalších Belmondových filmů, i tento zakoupilo Sovětské filmové ministersvo, ale film byl dán do kin až po roce 1990, protože film kritizoval režimy Třetího světa. (Kulmon)

  • - Spoiler: Georges Lautner natočil dvě verze finální scény. V té známé u nás je Belmondova postava zastřelena před nástupem do vrtulníku. Druhá verze je taková, že Belmondo do vrtulníku nastoupí a odletí vstříc lepším zítřkům. Originální francouzský sestřih však obsahuje verzi se smrtí hlavního hrdiny. Režisér se pro ní rozhodl po domluvě se scénáristou a Belmondem a to i navzdory producentům, kteří vyžadovali šťastnější závěr. Prosadili si ho tak, alespoň do verze určené pro uvedení v Americe. (DaViD´82)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach vo francúzskom meste Paríž. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace