Režie:
Stuart GordonKamera:
David EggbyHudba:
Frédéric TalgornHrají:
Christopher Lambert, Kurtwood Smith, Loryn Locklin, Clifton Collins Jr., Lincoln Kilpatrick, Jeffrey Combs, Tom Towles, Vernon Wells, Carolyn Purdy-Gordon (více)Obsahy(1)
Blízká budoucnost. Bývalý kapitán Černých baretů John Brennick (Christopher Lambert) se pokouší se svou těhotnou ženou Karen překročit hranice. V totalitní společnosti je totiž povolen jen jeden porod a Karen je těhotná podruhé. Přechod přes hranice se nezdaří a manželé se dostávají do obrovského podzemního vězení - Pevnosti, kterou střeží počítače a roboti a z které se nedá uprchnout. John se o to ale musí pokusit za každou cenu. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (56)
John Brennick (Christopher Lambert) a jeho žena Karen (Loryn Locklin) se snaží dostat z USA, protože čekají druhé dítě, které zákon nedovoluje. Při kontrole na hranicích se prozradí, John je chycen a poslán do Pevnosti největšího moderního podzemního vězení. Co se stalo s Karen, není zatím jasné... Filmů s tématikou útěku z vězení je již celá řada, ale pár dobrých nápadů se zde najde. Nechybí charakteristické postavy jako nesympatický ředitel Poe (Kurtwood Smith) a zatím neporažený rváč Maddox (Vernon Wells). CRIME DOES NOT PAY ()
Pozoruhodné, že tento béčkový snímok je rovnako pozerateľný aj po 27 rokoch, ako to bolo kedysi v čase jeho prvej projekcie. Moc tomu napomáha fakt, že sa to podobá skvostným osemsediatkám a nestálo to 5 korún. Príbeh je už samozrejme zhovadilosť, ale kvôli krátkej stopáži nestihne nudiť ani príliš iritovať. P.S. Potešila vedľajšia úloha Cliftona Collinsa Jr. v tej dobe ešte humorne používajúceho meno Clifton Gonzales Gonzales. No vážne, všimol som si to v titulkoch... :) ()
Nic víc než nepříliš nápadité béčko s tehdy ještě relativně slavným Lambertem v hlavní roli. Jeho hvězda však už tehdy začínala pohasínat a kariéra nabírala sestupnou tendenci, což se odráží i na jeho hereckém výkonu v tomhle dílku. Podobných filmů na podobné téma bylo natočeno více, tenhle jen zapadá do jejich řady a ani se příliš nesnaží z ní nějak vybočit. Takové filmy jsou poživatelné jen v malých dávkách. ()
Filmařsky to nepochybně stojí za houby, ale leccos z toho, co jsem tady viděl někdy v deseti letech, si pamatuji dodnes. Třeba intestinátory fungující podobně jako mnohem zprofanovanější vybuchující obojky, kyborgy se skutečně big fucking guns, a ředitele vychovaného pro jeho úkol. Jojo, ty časy se už nikdy nevrátí...a dobře tomu tak:)) Ale protože i díky stravitelné stopáži se nedá říct, že by to bylo kdovíjaké utrpení, a dokonce bych se byl po těch letech ochotný podívat znovu, dám 50%. ()
Pre nás deväťdesiatkových nostalgikov môže Pevnosť strachu predstavovať celkom slušné akčné guilty pleasure. Film poskytuje okrem otrepanej únikovej zápletky aj nejaké tie dejové prekvapenia, ak ste si o nich vopred nič neprečítali. Lenže s nimi sa nijak zvlášť už ďalej nepracuje, proste nám tvorcovia iba povedali, ako to v USA raz bude a hotovo. Osobne ma to bavilo viac ako prepálený Freejack. V podstate niečo podobné, ako nedávny Stalloneho kúsok na podobnú tému, som zvedavý, či aj ten raz zostarne takýmto brutálnym spôsobom. A Lambert ako akčná hviezda absolútne bez svalovej hmoty a psím kukučom je samozrejme absolútne neodolateľný... ()
Galerie (30)
Photo © Village Roadshow Pictures
Reklama