Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na vysoké škole se znenadání začínají objevovat tajemné vraždy. Pár studentek se tedy ze strachu rozhodne odjet do starého domu daleko za městem. To ale nepočítaly s tím, že vrah udělá to samé. (Chupacabre)

Videa (1)

Trailer

Recenze (78)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu je faktem, že otázka, na kolik procent splňuje film Torso podmínky gialla, je dosti diskutabilní. Samotný motiv vraha a jeho "objevení" a vysvětlení je podle mého názoru snad jen to jediné, co je na tomto filmu slabé a nedotažené. Pokud má giallo stavět zejména na zamotané hádance původu, osoby a motivu vraha, pak je Torso spíše takovým mixem erotického thrilleru, horroru a gialla. Ovšem každopádně se jedná o špičkový počin a pro mne osobně to byl menší šok a neuvěřitelný zážitek. Nebojím se říct, že se jedná pro mne o jeden z nejkvalitnějších italských filmů v dějinách vůbec! Film se skládá ze tří částí, z nichž dvě jsou delší a ta třetí kratší, ale o to zásadnější (objevení vraha). Řada krásných dívek je vražděna neznámým zabijákem v černých rukavicích, je škrcena šátkem a pak zohavena nožem, jsou jim také vypíchnuty oči atd. Smrtí končí také všichni další, kdo se vrahovi připletou v jeho činech nedopatřením do cesty, takže to odnese i pár chlapů. Tohle je klasika ... jedna vražda za druhou, plus spousta odhalených ňader krásných dívek. V druhé části se film přehoupne do výletu zbylých kamarádek do velkého starého domu, kde se pořád opalují nahé, nechybí lesbická scéna a divák začíná pomalu tušit, která z těch čtyřech dívek přežije (klasicky jak bylo řečeno později ve Vřískotu (1996) je to většinou ta, která se nesvlékne ...). Jenže tady už nejde o postupné vraždění dívek někde na vesnici, kam se vydaly odrelaxovat, ale o normální masakr. Prostě jedné noci vrah příjde a v sálu za dveřmi všechny povraždí. Zapomene však na poslední čtvrtou z nich (která se jako jedinná za celý film nesvlékla ...) a ona o ničem neví, protože má vymknutý kotník a na noc si vzala léky proti bolesti s vínem ... Když ráno příjde do sálu, všude vidí mrtvoly svých kamarádek a posléze uslyší přicházejícího vraha ... A pak to začne!!! Jedinné, co jí zbývá, je opět se odbelhat do vrchních pokojů a odsud sledovat vrahovo počínání a snažit se nevzbudit pozornost nebo nějak utéct. Vrah si donese pilu na dřevo, pytle a začne postupně rozřezávat mrtvoly děvčat na kousky a ty odnášet pryč. Toto mu trvá celý den až do noci a hrdinka šílí zděšením v horních patrech, stejně jako divák a stejně jako museli šílet diváci v roce 1973(!!!) v italských kinech, protože tohle je skutečně na svoji dobu vzniku scéna par exelance!! V třetí části klasicky dojde k vyjevení vraha, bitce atd. Za prvé musím říct, že mne film dokonale dostal svým technickým zpracováním. Tomu se prostě nedá nic vytknout a filmy od Argenta či další spíše "pocitová" gialla se proti němu mohou zahrabat. Všude přítomné erotično, krásné holky, tajemno, počínající vlna goreefektů (ano už v těchto letech jsou zde, ale jen vteřinové, krátké, často se odehrávají mimo kameru, tím víc funguje divákova představivost, občas je něco vidět naplno - autem rozmáčklá mužská hlava apod.), neuvěřitelné napětí, uprostřed filmu až mučivé protahování a pomalé vyprávění filmu. Scéna schovávání se dívky v domě, kde je vrah, který o ní neví vyloženě jako by určovala horrorový směr aby se objevila o několik desítek let později v "kultovně-revolučním" Haute Tension (1993)!! Kamera, která zabírá špičkově a atmosféricky jednotlivé záběry filmu, z té jsem úplně nechápal a k tomu všemu dokonalý a neuvěřitelně návykový hudební motiv!!! Prostě tohle je skvost, perla gialla a italského horroru vůbec!! () (méně) (více)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ide skutočne o krvavé a dosť brutálne giallo, ale už sme miestami pomaly až v čistokrvnom slasheri. Je dosť možné, že práve tento film inšpiroval niektorých špecialistov na slasher. Vysoká škola, krásne študentky, krvavé jatky a predovšetkým final girl v opustenom dome, Martino by mohol brať tantiemy za každý podobný americký slasher z osemdesiatych rokov. Máme tu zopár totálnych logických lapsusov, ale opäť to pri gialle obzvlášť neprekáža. Atmosféra starých talianskych uličiek aj malebnej dedinky a domu na kopci je podľa mňa dokonalá a je aj najväčšou devízou Torza. ()

Reklama

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Drsné, strhujúce, eroticky exaltované a šikovne vygradované giallo, v ktorom všetko do seba premyslene zapadá ako skrutka do zárezov matice. Zločiny majú priam estetickú hodnotu a pôsobivý je nielen spôsob ich realizácie, ale aj prípravná fáza, teda to, čo im predchádza. Polonahé ženy v rozopnutých blúzkach unikajú pred zbesilým šialencom s klasickým maskovaním a vražedným nástrojom, ktorým sa snaží, okrem dievčat, zahubiť aj traumu vlastného detstva, ktorú symbolizuje všadeprítomná "bábika". Krása potenciálnych obetí je prirodzená a nadčasová. Nejde len o krásky so špecifickými znakmi 70. rokov. Mimoriadne pekne vyzerá najmä Carol (Conchita Airoldi), len škoda, že pošla tak skoro, ako druhá. Po bahennom kúpeli v močarinách lužného lesa sa vykúpala aj vo vlastnej krvi. Silná a kľúčová je scéna, keď mŕtvoly dievčat zostanú voľne ležať v dome na vysokom brale a zabiják ručnou pílou oddeľuje ich končatiny. Chce sa zbaviť tiel obetí, ale netuší, že hore v izbe zostala posledná živá. V tej chvíli sa identifikujeme s Jane (Suzy Kendall), ktorá to všetko sleduje a rukami si zapcháva uši. Ten rezavý zvuk naozaj nemusíme počuť, ale napriek tomu ho veľmi hodnoverne zreprodukujú ťahavé tóny hudby. Neľutujem ani jednu videnú minútu tohto filmu. ()

erl 

všechny recenze uživatele

I Corpi presentano tracce di violenza carnale (Těla prokazují stopy znásilnění) je giallo které se zaryje pod kůži a už nepustí. Snímek vyniká především dusnou a nejistou atmosférou kterou podporuje vynikající hudební doprovod Maurizia De Angelise. Martino je zručný režisér který ví co na diváka platí. Provedení vražd není sice nijak výjimečné ale to vše mi vynahradila poslední půlhodinka která je napínavá a nervy drásající. Takže doporučuji shlédnout už jenom kvůli těm krásným , odhaleným dívkám:-) ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Od Torsa jsem si skutečně hodně sliboval, mluví a píše se o něm většinou v superlativech, tato dtb ostatně není žádnou výjimkou. Až do teď to byl jediný film který jsem od znamenitého a velmi podceněného taliánského režiséra Martina zatím neviděl a tak trochu schválně jsem si ho nechával až na úplný konec, dlouho jsem jeho premiéru odkládal (jednak kvůli nedostupným aj nebo cze titulkům, pak kolikrát kvůli té nesprávné atmosféře a náladě) přesně až do teď! Tento film a nejen tento by se dal bez nadsázky označit jako proto-slasher, jeho vliv na samotný slasher subžánr je dle některých scén evidentní. Nebudu se rozepisovat o ději to by v této chvíli nemělo příliš smysl, jen napíši to co se mi na filmu líbilo a naopak to co mě moc neoslovilo nebo co považuji za slabší stránku tohoto jinak dobrého filmu. Tenhle film je nesporně velmi stylově natočen, pro fandu žánru je to jednoduše velký vizuální svátek, hezké stylistické doteky, kamera, barvy, stíny jsou úžasné, je velmi násilný a hlavně neuvěřitelně sexy (opravdu spousta odhaleného mladého masa), ve filmu hrají extrémně krásné Eurobabes herečky, některé do této chvíle už hodně známé z italských sexy detektivek a exploitation filmů '70 let. Okouzlila mě především posledně jmenovaná Patrizia Adiutori, škoda jen že byla vybrána jako první oběť, její čas zde mohl být přeci jen o trochu delší. Nutno však dodat že hraní zde bylo vysoko nad průměrem ve srovnání s jinými gially. Grafické násilí je skutečně velké, všechny vražedné sekvence jsou prvotřídně natočené, subjektivní kamera úžasná, POV shot rovněž. Vražd je tu celkem 9 ale efekty krve jsou málo přesvědčivé a působí tak rozpačitým dojmem! Asi jako každého zde, mě dostala pronásledovací sekvence v lese, za oparu husté mlhy a mrazivé hudby, finále za zavřenými dveřmi vily, aneb typická doslova nervozní hra "kočka s myší" je rovněž skvělá, nápaditá a vynálezavá, už jen vžít se ještě malinko předtím do tý extrémní situace a pocitu, kdy Suzy Kendall musí přihlížet tomu jak maskovaný vrah porcuje její tři mladé kamarádky (vše mimo záběr) a zároveň se neprozradit ,musí každému divákovi navodit doslova husí kůži! Závěr, resp. tak posledních 25-30 minut je opravdu silných a jednoznačně nejlepších z celého filmu, zde snad bez jediného dialogy. Teď k těm záporům. Film má přeci jen slabší příběh a spiknutí a podle mě zde chybí i větší znatelnější napětí a místy i napjatější atmosféra, jako u některých starších Martinových kousků, které se mi v tomto porovnání líbili více, především pak jeho první dvě z mého pohledu mistrovská gialla, u kterých slabší okamžiky téměř nenajdete. Úplný konec mě zklamal, žádná velké kroucení nečekejte i vyloženě třešničkovou pointu, celkové tajemství tohoto filmu bylo slabé, stejně tak jako dosti zmatený a hloupý motiv zabijáka. Zprvu jsem si myslel že se toto giallo zařadí už brzy mezi mých TOP 5 giall, teď už ale vím že se tam nedostane a možná dokonce ani do TOP 10. Trup je hrozivý nikoliv však nejlepší '70 giallo, pro fanouška žánru ale i tak nezbytná povinnost, tento klasický kousek vidět ! Pro mě osobně trochu zklamání, Martino dělal lepší kompaktnější gialla. () (méně) (více)

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Počet mrtvých osob ve filmu: 9. (Karlos80)
  • První polovina filmu byla natáčena v umbrijském městě Perugia a druhá polovina filmu byla natáčena ve městě Tagliacozzo, které se nachází v italské provincii L'Aquila. Interiéry se dotáčely v římských ateliérech DEAR. (Trajektt)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno