poster

Mládí

  • Itálie

    La Giovinezza

  • Itálie

    Il futuro

    (neoficiální název)
  • Francie

    Youth

  • Velká Británie

    Youth

  • Slovensko

    Mladosť

Komedie / Drama

Itálie / Francie / Švýcarsko / Velká Británie, 2015, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    Ne, Paolo. Zas je to studený terárium plný podivně akademizovanejch plazů. A ten orchestr prostě nezazní mohutně, jenom rozklíženě, jako by každá sekce hrála jinou skladbu. Strašně jsem tomu fandil, po Velké nádheře cením místy větší uvolněnost tónu a sklon k absurditě, ale celek vyznívá podobně zatěžkaně a nepřesvědčivě. Sorrentino navíc stále úspěšněji kolonizuje těžko představitelné teritorium mezi lidovou komedií plnou prostopravd a snobáckým "uměníčkem", což se místy stává dost nesnesitelným. Back to the small things, please.(10.7.2015)

  • jonyyy
    *****

    Po Mad Maxovi, letos druhý nejlepší vizuální zážitek. Celou dobu to na mě působilo, jak kdyby Mládí točil fotograf. Perfektní práce se světlem, barvami, hloubkou ostrosti. Každá scéna byla dokonale promyšlená, z jakého bude snímána úhlu a co se v ní odehraje - nádhera. Absence nominace na Oscara za kameru či střih? Zvláštní. Rozhodně bych vystřihl několik málo scén, které mi do tohoto konceptu nezapadaly a působily malinko lacině (např. noční můra). Kdybych měl vypíchnout jednu věc, rozhodně by to nebyl výkon Fondy (nominace na Glóby?), na druhou stranu nominaci pro masérku s rovnátky bych si představit dokázal. 90 %(14.1.2016)

  • Madsbender
    ***

    Jedno je isté - Sorrentino je svojou poetikou, vizuálne (precízne kamerové nájazdy, strih, vycibrené kompozície) a audiálne (výber prevzatej hudby, mix zvuku, postsynchróny) niekde celkom inde než 90% „festivalových“ tvorcov. Keď príde na obsadenie, je jasné, že sa uňho dočkáme súčasnej hereckej špičky. A práve tu je zakopaný pes; ak by existovala príručka ako točiť komerčný art, La Giovinezza by spĺňala všetky predstavy o ideálnom výsledku. Sebavedomé odkazy k Fellinimu, virtuálna galéria obrazov a umeleckých diel, zasnené rozjímanie nad mladosťou, starobou a životom, ironicky povznesené komentáre na účet spoločnosti, naoko závažné témy vytiahnuté zo šlabikára akademických motívov. Pre sviatočného klubového diváka pôjde istotne o jeden z filmov roka, a nemožno mu to ani v najmenšom vyčítať. Pre diváka, ktorý hľadá viac, ale bude v nádhernom obale predávaná myšlienková plochosť, izolovaná v umelom vákuu umenia, časom čím ďalej ubíjajúcejšia. „V jednej zo scén Fred Ballinger stojí pred nádhernou klietkou a hľadí na vtáka v nej sediaceho. Scéna je metaforou toho, ako je samotný Fred uväznený v osídlach narušených rodinných vzťahov, starých krívd, neschopnosti a neochote vrátiť sa k práci a začleniť sa späť do spoločnosti. Vystihuje však i charakter filmu, ktorý sa v snahe priblížiť umeleckému ideálu a svojim vzorom vyčleňuje z komentovanej reality a i keď hovorí o dôležitosti skutočných emócií, sám žiadne neobsahuje.“ 60% Viac v recenzii.(22.10.2015)

  • Pluhy
    *

    Vidět Harveyho Kietla na KVIFFu uvádět tento snímek je zážítek na celý život, nový film Paula Sorrentino ovšem nikoli. Lajna závěrečných titulků delší než rulička toaletního papíru. Peněz vynaložený na film, že by se z toho opravily i poškozené kabely v tunelu Blanka. Top herci. A výsledek? Pokud pominu ten líbivý vizuál, audiofilní a herecké orgie, zbude mi třaslavá kostřička, která neudrží stolici a každičkou chvíli se rozsype. Příběh a pointa dost hapruje a tak si říkám, zda jsou ty divácky nejúspěšnější filmy opravdu jen ty nejdražší kasičky na peníze a plebs se pokojně nažere nablýskaných cetek.(10.7.2015)

  • MartinNDL
    *****

    Vůbec se nebudu namáhat hodnotit formální podmanivost Mládí exteriéry počínaje a hudbou konče. To je někde na úrovni vykládání lidem, že Jenna Jameson je v posteli fakt dobrá a jediné, co bych tím mohl sdělovat, je fakt, že jsem zjistil, že poníci jsou roztomilí a hovna smrdí a nebo, že jsem přefikl Jennu Jameson, což vzhledem k tomu, že píšu tohle krátké zamyšlení, je víc než zjevný. Přejděme tak k nějakým subjektivním dojmům. Sranda s obdobnými skvělými povětšinou neamerickými filmy je v tom, že strašně vyzývají k diskuzím a šťourání se v nich, což není vůbec nutný. Ano, postavy, dialogy a scény jsou napsány naprosto důmyslně a není to jen samoúčelné žvatlání, ale zároveň je vše jednoznačné a snadné. Kouzlo Mládí je v tom, že jsme hozeni do situace, která je možná neočekávaná, očistná a důležitá, ale je to víc než cokoliv jiné taková ta heuréka záležitost, kdy někoho přivedete s páskou přes oči k narozeninovému dortu a pak už jenom sledujete jeho reakce. Není třeba moc vysvětlovat. Prostě shlédnete film a nějaký ten pátek třeba budete míjet lidi, které jste šoupli do nějaké té škatulky plné (ne)očekávání a uvědomíte si, že za tím krásným a nebo ošklivým tělem může být plus mínus cokoliv. A to se nebavíme jenom o důchodcích, protože těch kouzelných panenek a Kenů je i ve filmu zatraceně hodně a roztomiloučká ušatá masérka může být zástupcem všech. A nakonec je to stejně jako všechny knihy, písně, filmy a životy o tom, co psal sv. Pavel Korinstkým v prvním dopise, třinácté kapitole a na posledním řádku.(4.1.2016)

  • - V scéne, kedy Michael Caine prikázal svojej dcére prestať plakať, improvizoval. (Da_reba)

  • - Už keď Paolo Sorrentino písal scenár, chcel Michaela Caina obsadiť ako hlavnú postavu. (Da_reba)

  • - Film se mimo jiné natáčel i v horském hotelu Schatzalp v Davosu, proslulém sanatoriu souchotinářů, které detailně rozebral ve svém románu "Kouzelný vrch" Thomas Mann. (RockChick)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace