poster

Mládí

  • Itálie

    La Giovinezza

  • Itálie

    Il futuro

    (neoficiální název)
  • Francie

    Youth

  • Velká Británie

    Youth

  • Slovensko

    Mladosť

Komedie / Drama

Itálie / Francie / Švýcarsko / Velká Británie, 2015, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bachy
    ***

    V první půli jsem nemohl pochopit, proč to (třeba náboj, nebo jak to chceme označit) tam ostatní nevidí, jenže v té druhé jsem to sám ztratil. Sorrentinův Řím má spoustu zajímavých míst, zatímco Švýcarsko v podání stejného muže na mě jaksi nefunguje a občas překročí hranici do nevkusu. A tohle přirovnání funguje i na celou Velkou nádheru a Mládí. Abych byl férovej - přes šedesát minut jsem plaval ve spokojených lázních. Našel jsem si pár hodně silných scén a některá pronášená moudra si rozhodně prošlapala cestu hloubš. Dokud se postavy potkávaly a mudrovaly nad tím, proč jsou tam, kde jsou, chtěl jsem mudrovat také, ale jakmile skrz ně a jejich činy chtěl něco říct a někam dojít ten za stoličkou, zasekl jsem se. Jako kdyby sám Paolo už od mnicha ve vzduchu hledal svoje zakončení a na dalších 40 minut se zmohl pouze na plácání na místě. Třeba to je jen tím, že mě Švýcarsko nějak netankuje ani obecně.(16.11.2015)

  • Ivoshek
    ****

    Mám děsně rád Majkla Kejna. Ať hraje, v čem hraje, vždycky mu to věřím. Takže i tady. Jeho humor je takový civilní a britsky suchý, to já rád. Film jako celek je taky fajn - je pomalý, ale ne nudný, prostě si tak plyne. Na každý obraz má divák spoustu času a je na co koukat, kompozice jsou super (ať už hory nebo kozy miss universe) a povedla se i hudba. Jediné, co mě úplně nestrhlo, je příběh. Přišlo mi to spíš jak série mini příběhů o stárnutí. Jsem někde mezi 3-4.(23.11.2015)

  • Malarkey
    ****

    Neřekl bych, že filozoficky by na tom film Mladí byl hůře než Velká nádhera. Jeho obrovskou výhodou je ale prostředí švýcarských alp, kde se v jednom údolí provozuje hotýlek pro sešlé hvězdy západního světa jakéhokoliv průmyslu. Ve filmu se potkáte s klasicky zajetými profesemi. Tlustej fotbalista (Maradona hadr), nešťastnej herec jedné role, kterou mu veřejnost omílá stále dokola, režisér, který má hlavu plnou myšlenek, jak natočit vrcholné veledílo, Miss Universe, za kterou mluví krása nebo hudební skladatel, jež je unavený skutečností, že složil něco jedinečného. Ti všichni tu jsou dobrovolně, jako na dovolené, aby si odpočinuli. Ti všichni tu mluví, přemýšlí, filozofují a s nimi tu můžou, ale nemusí být i jejich nejbližší. A nejkrásnější na tom všem je, že tenhle příběh natočil snad nejzajímavější evropský režisér současnosti - Paolo Sorrentino, který jak kdyby se ty velkolepé scény učil od samotného Kubricka. Plný počet nedám jenom proto, že těch myšlenek tam bylo tak strašně moc, že jsem to za ty dvě hodiny nebyl schopný dohromady utáhnout. Nicméně pořád se jedná o neuvěřitelný, nejen filmový, zážitek, kde závěr je přesně to, co dělá filmy tak jedinečné.(8.11.2015)

  • MartinNDL
    *****

    Vůbec se nebudu namáhat hodnotit formální podmanivost Mládí exteriéry počínaje a hudbou konče. To je někde na úrovni vykládání lidem, že Jenna Jameson je v posteli fakt dobrá a jediné, co bych tím mohl sdělovat, je fakt, že jsem zjistil, že poníci jsou roztomilí a hovna smrdí a nebo, že jsem přefikl Jennu Jameson, což vzhledem k tomu, že píšu tohle krátké zamyšlení, je víc než zjevný. Přejděme tak k nějakým subjektivním dojmům. Sranda s obdobnými skvělými povětšinou neamerickými filmy je v tom, že strašně vyzývají k diskuzím a šťourání se v nich, což není vůbec nutný. Ano, postavy, dialogy a scény jsou napsány naprosto důmyslně a není to jen samoúčelné žvatlání, ale zároveň je vše jednoznačné a snadné. Kouzlo Mládí je v tom, že jsme hozeni do situace, která je možná neočekávaná, očistná a důležitá, ale je to víc než cokoliv jiné taková ta heuréka záležitost, kdy někoho přivedete s páskou přes oči k narozeninovému dortu a pak už jenom sledujete jeho reakce. Není třeba moc vysvětlovat. Prostě shlédnete film a nějaký ten pátek třeba budete míjet lidi, které jste šoupli do nějaké té škatulky plné (ne)očekávání a uvědomíte si, že za tím krásným a nebo ošklivým tělem může být plus mínus cokoliv. A to se nebavíme jenom o důchodcích, protože těch kouzelných panenek a Kenů je i ve filmu zatraceně hodně a roztomiloučká ušatá masérka může být zástupcem všech. A nakonec je to stejně jako všechny knihy, písně, filmy a životy o tom, co psal sv. Pavel Korinstkým v prvním dopise, třinácté kapitole a na posledním řádku.(4.1.2016)

  • MontyBrogan
    ****

    To levitovanie si tu mohli odpustiť. Podobná scéna mi vadila už v Záhrade. Nemyslím si, že zázraky sa dejú. Sú to len dobré veci v kontraste s tými ostatnými, ktoré oproti nim pôsobia nudne či nepríjemne. A tvrdiť, že filmový svet je v každom prípade iný od toho reálneho, je alibizmus. Keď je film o živote a riadi sa jeho zákonitosťami vo všetkej ich nekompromisnosti, jedna samoúčelná výnimka pôsobí ako päsť na oko. Samozrejme ide aj o funkciu tej výnimky. Ak je naopak zásadná, tak ako v inom filme, ktorý mi hneď zišiel na um, no nechcem ho vyspoilerovať, už je to o niečom inom (aj keď možno som tie filmy len nepochopil, aj to beriem do úvahy). Ale späť k Mladosti. Hlavné postavy sú dve celebrity na odpočinku, ktoré sledujú okolitý svet skrz luxus, a rozmýšľajú, čo so zvyškom života. Je tam krásne, na tom mieste ich zvyšku života, pretože - a tu sa dostávame k ďalšiemu faktu, ktorý popiera zázraky - krása nemusí byť ani len pozitívna. Môže byť nepodstatná alebo nedosiahnuteľná. Áno, umierať sa dá aj v švajčiarskych Alpách. A žiť sa dá... hm, aj tu. Michael Caine hrá postavu, ktorá mi pripadala z tých dvoch hlavných ako ešte hlavnejšia. Je hudobný skladateľ. Kedysi zložil krásne melódie zvané Simple Songs, ktoré už nechce hrať, aj keď ho o to prosí posol britskej kráľovnej. Čiže, ako ste si mohli všimnúť, nielen okulahodiace priestory a ich obyvatelia tu zohrávajú podstatnú úlohu, ale aj hudba. A tá sa myslím všeobecne zvykne vyskytovať v rebríčku krásy popri mladosti preferovaného pohlavia veľmi vysoko. Ale nie je to žiadny zázrak, iba manifest talentu prírody, alebo čo. O druhej hlavnej postave len v kocke. Je to filmový režisér, hrá ho Harvey Keitel a je najlepším kamarátom skladateľa stvárneného Michael Caineom. Dcéru skladateľa hrá Rachel Weisz. Tá je stále s ním, lebo mu robí zároveň aj asistentku.Tak si zhrňme, čo všetko tu zatiaľ máme - život, odpočinok, luxus, zvyšok života, krásu umenia, rodinu, kamarátov. Čo viac si priať? Načo sú nám v tomto svete zázraky? Problém a zároveň riešenie je v tom, že je to všetko v zajatí času. Teda naše vnímanie, ktorým si idealizujeme mladosť len keď už˛je preč. A pritom stačí pochopiť, že mladosť nemôže byť večná už zo svojej podstaty. Mne sa to možno ešte dobre hovorí v mojom veku, ale aspoň som zase raz videl film, s ktorým si viem trochu aj pokecať...(8.12.2015)

  • - Film bol natáčaný vo východnej časti švajčiarskych Álp. Pri jednej scéne je možné vidieť vlakovú zastávku Wiesen. Táto dedinka sa nachádza medzi mestami St. Moritz a Davos. (Wargoo)

  • - Jane Fonda sa začala zaujímať o postavu Brendy potom, ako jej priateľ, Al Pacino povedal, že by pre ňu bola ako stvorená. Akonáhle sa iná herečka postavy vzdala, požiadala Jane Fonda svojho agenta, aby jej rolu zabezpečil. (Da_reba)

  • - Michael Caine nosí vo filme okuliare s tmavým rámom, aby, ako on sám povedal, jeho vlasy vyzerali belšie. (Da_reba)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace