poster

Burácení

  • USA

    Rumbling

Road movie / Drama / Romantický

Česko / USA, 2015, 87 min

Režie:

Adolf Zika

Scénář:

Adolf Zika

Hudba:

Petr Brant

Hrají:

Tomáš Hajíček, Vica Kerekes, Jana Kolesárová, Chantal Poullain-Polívková, Zuzana Bydžovská, Vladimír Javorský, Martin Stránský, Richard Müller, Jakub Kohák, Stanislav Zindulka, Stanislava Ziková, Oldřich Navrátil, Zdeněk Podhůrský, Branislav Bystriansky, Robert Vano, Mikuláš Křen, Matyáš Svoboda, Denis Dobrý, David Horváth, Anita Dušková, Pavel Doležal, Liubov Gileva, Karen Mchitarjan, Josef Ševčík, Martin Gardavský, Petr Schel, Kryštof Michal, Miroslav Navrátil, David Mašek, Martin Kovářič, Josef Špaček, Jakub Herš, Jakub Franěk, Zdeněk Milata, Miloslav Beránek, Květoslav Štěpán, Josef Vokál, Oto Procházka, Jakub Wenzel, Roman Farkaš, Zsolt Vojtko, Vlastimil Halbich, Vladimír Novohradský, Jaroslav Frič, Petr Gabaj, Flary Martin, Václav Kloboučnik, Filip Trnka, Marek Hanke, Robert Zeman, Blanka Koubová, Radka Bidlasová, Linda Petříková, Alžběta Hálová, Samuela Troblová, Eliška Heroutová, Jana Křeková, Marcel Oravec, Michal Souček, Nikol Gruberová, Barbora Vinařová, Jan Pavel Filipenský, Dana Ulrichová, Jitka Binková, Pavlína Tůmová, František Zika, Petr Berit, René Zelenka, Daniel Procházka, Petr Chaloupka, Miroslav Bartoš, Stanislav Hnilička, Erik Hyršl, Petr Chroňák, Mark Bliss, Jan Javůrek, Zdeněk Tušek, Fanda Binka, Roman Jeřábek, Jakub Paitl, Robert Ramik, Martin Pitra, Václav Petřík, Jan Touš, Tomáš Turner, Jaroslav Kozák, Lukáš Kovařík, Karel Šíma, Petr Buriánek, Radka Kozáková, Panki, Martina Fialková, Tomáš Roller, Jana Kadeřávková, Kateřina Tothová, Karolína Hynková, Karin Štěpánová, Ondřej Kavan, Daniel Bodlák, Ivan Drbohlav, Petr Kopsa, Petr Širc, Michal Němeček, Maty Dio, Helena Petřinová, Zdeněk Dvořák, Michaela Mišková, Iveta Bambasová, Kristýna Jandová, Emilie Popielová, Nikola Bochová, Adam Černohorský, Emma Lanská, Luděk Gerčák, Standa Rubáš, Adam Zika, Monika Ederová, Jan Harvalík, Nevena Thielová, Jiří Havelka, Tommy Jay, Irena Neradová, Florian Žarka
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rockerman
    ****

    Překvapivě dobré! Myslím, že v našich končinách nevzniklo mnoho filmů o starých křivdách, dobánění minulosti a o nápravě nenapravitelného. Jediné co by se tomu dalo vytknout je malá dynamika, takže to celé působí jako TV film, ale jinak jsem byl spokojen s příběhem i pěkným zvratem v ději, no a samozřejmě s muzikou, kterou miluji. Ta poslední, benzínková scéna to trochu " poameričtila", ale nevadí, svět je malý a o náhody není nouze. Jedna velká hvězda za mého velkého oblíbence Richarda Müllera, jako traktorista je úžasný!(26.12.2015)

  • Slarque
    ***

    Holky a mašiny, ideální látka pro rockové videoklipy. Na celovečerní film je to ale bohužel málo. Ostatně i film je nejlepší v klipově stříhaných pasážích, protože samotný příběh toho moc nenabízí. Tomáš Hajíček to v pohodě utáhne svým chlapáckým charismatem, a vlastně tu působí přesvědčivěji než Chantal Poullain a Vica Kerekes dohromady. Co si myslet o traktoristovi Richardu Müllerovi, vlastně netuším. Mnohé bylo nakousnuto, ale opuštěno, a nakonec přišel směšný konec jak z nějaké soap opery, který to stáhnul zpátky do průměru (50%).(18.9.2020)

  • Inozuka
    *

    Nejlépe to vyjádřila moje přítelkyně: "Nic jsem od toho nečekala, přesto odcházím zklamaná." Pak ještě dodala něco o kolosální krávovině, ale to už asi není třeba rozpitvávat... Mě zase napadá, že jak Adolf Zika tak i Tomáš Hájíček by se měli držet svého kopyta, tedy fotoaparátu a mikrofonu. Film jim fakt nejde. Hájíček má sice charismatickou vizáž, ale je důkazem, že to k hraní ve filmu nestačí, chce to i kousek toho hereckého umu a to tady absolutně neklaplo. I když takový scénář by nezvládl asi ani Rudla Hrušínský.... Absolutní slátanina bez napětí, nedotažené vedlejší dějové linie, parodické rozuzlení na konci, hodně scén naprosto zbytečných (hospoda s Richardem Müllerem). Účast mnoha dobrých herců v epizodních rolích (všechna ta slavná jména v titulcích nemají ve film většinou víc než pár minut) působí spíš jako kalkul, jak přitáhnout do kina diváky, než jako vážně míněná snaha film dobře obsadit. Tu jednu hvězdičku nechávám jen za lokaci, protože jsem patriot a jsem vždy rád, že v mém rodném městě nějaký film natáčí...(11.1.2015)

  • sofiapetra
    *****

    Včera jsem to viděla podruhé, neb to dávali v televizi. A předem upozorňuji, že při hodnocení teď budu velice až převelice neobjektivní, ale z původních tří hvězd (už tehdy protekčních), tomu sypu jakožto srdcovce plný počet. Ano, ten film má většinu myslitelných much, které vás napadnou, ano, scénář je slabota, ano, skoro všechny postavy tam jednají nelogicky, ano, hlavní zápletka nedrží pohromadě - a je natolik vykonstruovaná (nebo-li blbá), že jí prostě uvěřit nelze, ano, za závěr by se snad nemusela stydět ani Rosamunde Pilcher. Ale dohromady je to velká a osvěžující jízda Tomáše Hajíčka, přímo oslava chlapství. Režiséři by si ho měli mnohem víc půjčovat, snad by se u Krucipísků nezlobili. Vypadá a chová se jako chlap, což se v českých filmech opravdu vidí málokdy, a překvapivě je schopen i citlivě hrát. Když jsem se na to dívala podruhé, už jsem ani nepřemýšlela o ději, jen jsem si vychutnávala kultovní okamžiky (objednávání oběda v hospodě, traktoristu Richarda Müllera, setkání v lékárně, přepadení benzínky).(7.8.2016)

  • Martpod
    **

    Poslední obětí téhle tragédie bude platící divák. Neskutečně patetický, spousta zbytečných scén, útrpně dlouhá stopáž, úmorně prkenné obsazení. Herci jsou nuceni buď do výrazových scén, byť jim vůbec nesedí a působí křečovitě, nebo do šroubovaných, příšerně vyčpělých dialogů. Scény s Millerem už to jen definitivně zabíjej a zcela nechtěně dohání k zoufalýmu smíchu. Vano jako šmírácký osvětlovač aspoň nezáměrně trochu pobaví. Těch asi šest konců už je jen příslovečnej poslední hřebík do rakve. (Testovací projekce, znova ani za trest)(1.1.2015)

  • - Na oficiálních internetových stránkách www.buracenifilm.cz byly ještě před premiérou snímku zveřejněny krátké předfilmy, které předcházely dějové linii samotného filmu. Tyto ojedinělé "předfilmy" měly za úkol seznámit diváky s autentickými událostmi a zajistit srozumitelnost filmového příběhu. (VášaVF)

  • - Námět byl původně zamýšlen jako dokumentární film. (jenik71)

  • - Zpěvák Richard Muller se díky filmu vrátil na plátno po 16 letech. (M.B)