Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (671)
[ČSFD projekce] Symbololog Robert Langdon se opět připlete k zachraňování světa a tentokrát je to skutečně "Bondovka" jako vyšitá. Neskutečně komplikovaná zápletka motá hlavu divákům jako automatická pračka. Za sebe, diváka znalého knižní předlohy, musím přiznat, že mne film zklamal o něco méně než kniha. Nejspíše proto, že se od ní v mnohých (nejen) detailech lišil. Ani to však nezabránilo podivně zoufalým pocitům, které ve mně nakonec převládly. Asi jako zvětralý hamburger v Mekáči; bez chuti a bez zápachu. Předražený kus ho*na se značkou nejlepší kvality. Toporný Hanks už může s takovýmito výkony hrát jen omšelé mládence na důchodové hranici a nikoli okouzlující vědce, kterým fanynky (pokud si dokážete představit, že tito vůbec nějaké v reálném světě mají) padají k nohám. Hlavní hrdinka nedostala téměř žádný prostor, ve kterém by se divák seznámil s jejími životními problémy a tak zůstala takzvaná "wocogo?" otázka naprosto nezodpovězena. Vše bylo tak nějak rychle naplácané na sebe. No a ochmýřená šéfka WHO (což na plátně budilo velmi rozpačité pocity) Sidse Babett Knudsen byla smyslná jako Merkelová při svých projevech milosrdenství k uprchlíkům. Opravdu nešťastně zmršená záležitost, která jasně naznačuje, že filmům s Robertem Langdonem už pomalu odzvonilo a Dan Brown by jej měl při nejbližší příležitosti nechat v nějakém příštím bestselleru nějak hrdinsky popojít a ukončit tuto (hysterekto)sérii, neboť si nedokážu představit, jak moc na ho*no bude další pokračování, které se stárnoucí Tomáš Hanksů a Ron Howard pokusí roztřeseně nakrútit a přežít. 60% ()
|74%| Viděno v kině. Tak paráda, sice se nejedná o bůh ví jakou bombu, ale za mě nejvydařenější díl této série. Náboženství a vše okolo toho neuznávám, nejsem věřící, ale nic proti tomu. Proto jsem se těmto snímkům vyhýbal. Přesto jsou předchozí dva filmy obstojná dílka. Šifra mistra Leonarda je dokonce nadprůměrný počin, kterému jsem ty 3* s radostí udělil. Druhý film, Andělé a démoni – to bylo už trošku slabší, ale přesto s odř.uši to na ty 3* bylo. No a toto Inferno? Po skončení v kině jsem dlouze přemýšlel a nakonec dal ty slabší 4*. Zde už byla tématika okolo náboženství, alespoň dle mého názoru dost utlumena. Krom toho to mělo i víc kladů. Nápad s tím, že si profesor Langdom nemůže na nic jasného vzpomenout, jen útržky má – to mi přišlo skvělé. Má to celkem nepředvídatelný děj, který dá na konci opravdu smysl. Sice ta hlavní pointa či zvrat – to asi když posoudím objektivně, bylo dost předvídatelné, ale já to v tu chvíli neuhodl. Herci jsou v pohodě. Hanks je skvělý jako vždy. Finále už bylo takové nemastné neslané, ale výsledný dojem z filmu mi to nepokazilo. I tu máme pár vtipných scén a hlášek, takže to bylo chvílemi nadlehčené. I na nějakou menší akci tu dojde, pár přestřelek atd. Hans Zimmer složil opět solidní soundtrack, mohl být lepší, ale i tak super. Takže, hit z toho nebude, ale i tak jsem mile překvapen. Při dobré náladě se k tomu ještě jednou vrátím. ()
Popravdě nečekal jsem mnoho. Šifra mistra Leonarda i Andělé a démoni měli něco do sebe, avšak o nadprůměrné snímky se rozhodně nejednalo. Nebyl tedy jediný důvod, proč by se to právě s Infernem mělo nějak razantně zlomit. Šifru si již tolik nepamatuji, tak se k ní nebudu vracet, ovšem druhý díl mě svého času během premiéry značně zaujal a bavil, ale celkový dojem rapidně snížil závěr. Inferno mě možná od samého počátku nebavilo tolik, ovšem dojem z něj byl správně vyvážený a i díky tomu budu hodnotit o hvězdičku lépe. ()
super draha, prijemne obsadena, jemnucko temna a desiva rozpravocka pre dospelych, ktora nenudi. Dan Brown pise skvelo, samozrejme, do jedneho filmu vsetky historicke fakty a caro jeho uzasneho rozpravania neprenesieme ani keby sme sa rozkrajali a tym padom pribeh trpi. ale who cares. po Da Vinciho kode a Anjeloch a demonoch velmi prijemne prekvapco. ()
Kdo četl knížku měl určitou výhodu, jelikož obraz od Danteho Inferno je v ní docela dobře rozebrán a popsán, tím pádem i čtenář dostane informaci o výjevech obrazu a s tím související děj. Film to ovšem švihne letem světem a tak je z toho pouho pouhá akční jízda, která, alespoň pro mojí personu postrádá šťávu a hlavně napětí a tajemno, jenž tento výjev nabízí. Ovšem kde není předloha, není ani pořádný film, a kniha od pana Browna rozhodně žádný zázrak není. Je mi trošku líto Hankse, jelikož si myslím, že si takovouto praštěnou postavu, která stihne otřes mozku, procestovat 3 země a ještě k tomu se úplně uzdravit během jediného dne, moc nezaslouží. Zkrátka do dnes pořádně netuším zda to Dan Brown myslí s dějem vážně a vytváří kriminálky, anebo akční nářezy. Stylizací totiž Langdon představuje spíše agenta 007, než reálného hrdinu. Kdo četl Ztracený Symbol už musí vědět do čeho bude chudák herec uvrtán v dalším díle a to mu osobně vůbec nezávidím. Opět parádní hudba páně Zimmera. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Zobristov smrteľný vírus bol vytvorený podľa nasledovného receptu: 40% voda, 30% rastlinný olej a 30% kečup. (Zdroj: ITAfilm)
- Ačkoliv je tento film nejkratší (120 min.), má nejdelší soundtrack z celé série (17 skladeb). Andělé a Démoni (2009) mají 8 skladeb se stopáží filmu 130 min. A Šifra mistra Leonarda (2006) 14 skladeb se stopáží filmu 150 min. (mrborn2lose)
- Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama