Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (220)
Další Woodyho krásný film.Sice se znovu nedokázal vyrovnat Annie Hallové,ale přesto se mi líbil hodně.Nejlepší je samozřejmě samotný Woody v roli hypochondra Mickeyho.Skvělý je tady i Michael Caine a prakticky všichni ostatní.A k tomu krásný,nevlézavý happy end.Určitě jeden z nejlepších Woodyho filmů. 90 % ()
Nebavilo stejně jako většina allenovek začátku devadesátých let. Rozhodně to chce originál, dabing s Terezou Kačkou Duchkovou a Jiřím Dvořákem dabujícím důchodce se fakt nedá. Plané plkání, které ani pár scén s Woodym a jeho fóbiemi nemůže vytáhnout nahoru, a hlavně, odpudivá Mia Farrow, jíž měli po určitém věku zakázat veřejně vystupovat, a několik dalších žen v silně neproduktivním (aspoň pro mě) věku, které by neustále chtěly mít dítě, a při tom žijí s manžely téměř nad hrobem. ()
Ne, že by Allen neuměl točit vážné filmy, to nehodlám říct. A tenhle patří k těm lepším. Ale mě Allenovy vážné filmy prostě moc nebaví. Hana má dobře napsané a obsazené postavy, sestra navštěvující punkové koncerty je super, Barbara Hersey je skvělá (nedivím se, že ji v The Entity prznil duch), škoda toho mála prostoru pro Carrie Fisher (vůbec by mi nevadilo, kdyby se prohodila s nesympatickou Miou Farrow) a i ten Allen svou rolí nakonec jinak vážný film trochu rozveselí. ()
Nedá se tomu nic vytknout. Snad jen to, že zde nenajdete nic moc nového oproti Allenovým starším kouskům. Jeden kus newyorského neurotika, tentokrát hledajícího únik před vědomím neodvratnosti smrti. Tři kusy newyorských intelektuálek, které jako by zastupovali různé aspekty povahy postav Diane Keaton (modrá a obdivuhodná; krásná a nedostižná; praštěná a svérázná), dva kusy postarších intelektuálů, se kterými jsou předcházející ženštiny zaplétány do růnzných vztahů a samozřejmě Freud a psychoanalýza, Sokrates a chlapečci, Nietzche a jeho žvásty o věčném návratu a bratři Marxové, pro které stojí za to žít. Pokud nemáte nic proti "věčnému návratu" Allenových témat, je tohle film pro vás. 80% ()
(1001) -"Mám ráda písně o mimozemšťanech, copak ty ne?" -"Ne, když je zpívají mimozemšťané." -> Woody si dělá srandu z punku. A to byl ještě slabej koncert, nebylo tam pogo a vůbec... A jen tak mimochodem, film byl dobrej. Nepůsobil na mě ani pesimisticky, ani cynicky, buď je něco se mnou, nebo s Woodym. Ironie je krásná věc. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (23)
- Když byl film uveden do kin, pokusila se skupina fanoušků nechat nominovat scénář k filmu na Pullitzerovu cenu. (don corleone)
- Roli osmdesátileté matky sester Hany, Lee a Holly ztvárnila skutečná matka Mii Farrow, Maureen O'Sullivan. (blackrain)
- Hodně scén se natáčelo přímo v bytě herečky Mii Farrow. Woody Allen v nějakém rozhovoru prohlásil, že se mu Mia svěřila s tím, jak je to zvláštní pocit sledovat ten film z pokoje, na který se dívá v TV. (don corleone)
Reklama