Režie:
Milan CieslarScénář:
Martin HorskýKamera:
Václav TlapákHudba:
Alexius TschallenerHrají:
Simona Stašová, Ondřej Vetchý, Kristína Peláková, Barbora Poláková, Tereza Ramba, Sara Sandeva, Miroslav Táborský, Marek Taclík, Petr Vančura (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hlava rodiny, morousovitý a přísný František (Ondřej Vetchý) by po boku svých tří dcer rád viděl schopné a úspěšné muže. Jenže všechny mají vynikající talent nacházet si pravý opak. Nejstarší dcera se musí i se svým neúspěšným mužem nastěhovat zpět k rodičům a v rámci možností se dál snaží otěhotnět. Té prostřední se zas neomylně lepí na paty jenom naprostí exoti a mimoňové. A nejmladší dcera? Tak ta je zase milostně úspěšná až moc. Je jí šestnáct, je těhotná a neví s kým. Navíc se začíná hroutit tradiční oáza a pevný bod manželské dvojice – dovolená. Každý rok se jezdí „na Mácháč", ale Jana (Simona Stašová) začíná snít o moři. Pak se v jejím životě zjeví bohémský spisovatel s lehce sebevražednými sklony, v tom Františkově zase krásná kolegyně se španělskými předky . . začnou se dít věci. Všechny malé příběhy dávají dohromady jeden velký a zábavný život se situacemi, které zná každý z nás. Ovšem ne každý vede ještě druhý a o poznání dobrodružnější život jako neohrožený agent. František ano. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (392)
Pro českého diváka, který od českého filmu už nic nečeká, je tento snímek jako zjevení. Je to však pouze stará ošumtělá a trochu i zákeřná kostra v překvapivě bláznivém kabátě. Překvapivě bláznivém pouze na české poměry, protože fantazie scénáristů zakrněla s převratem v 89'. Je to jakýsi náznak bláznivé crazy komedie, ovšem naprosto nedotažené a totálně nabourané všudypřítomnou dějovou linkou české telenovely o rodinných hodnotách morálce a etice. Ta svazuje všem autorům ruce i nohy a dovoluje jim psát scénáře jen vlastní močí do sněhu. Proč by v rámci bláznivé komedie, nemohl skutěčně František být tajným agentem, který vede dvojí bláznivý život? Proč se vše musí vrátit zpátky do rodinného kruhu a řešit pouze věci nevěry, rozerní potomků a pořád a pořád dokola řešit problémy pouze na úrovni rodiny? ()
Líbilo se mi to hodně. Celá rodinka byla slušně pošahaná, ale takovým tím dobrým způsobem (když se na to jen díváte, a nejste toho součástí). Tvůrci se lehce naváželi do častých předsudků v české společnosti. A bylo to zábavné, ne trapné. Jediné, co mě moc nebavilo, bylo Františkovo snění. To bych zkrátila nebo možná klidně úplně vyškrtla (nepovedené honičky v autě jsou nuda). Ale jinak dobrý, fakt jo. ()
Vetchého tatík, jenž diktátorsky řídí povadlou manželku a tři dcery s problémovými partnery, utíká z šedé existence do hrdinných představ jako kdysi Jean-Paul Belmondo v Muži z Acapulca. A od první scény, kdy se vynoří z bazénu, přičísne a urostlou postavou v plavkách proráží houf obdivovatelek, je zjevné, že i „druhé já“ dobrodruha Vetchý zvládá. Dokonce že ho baví. Bohužel všichni ostatní v „bondovce“ tvoří jen jeho víceméně neobratný komparz, počínaje kráskami a konče rabiáty. Hra na světáckou akci musí totiž vypadat opravdově, nespoutaně, bohatě; to tady chybí. V drobnostech potěší – třeba při nešikovném naskakování ležérního agenta do vozu, jímž Vetchý zjevně kolegu Belmonda zdraví. ()
Povětšinou nevtipný a nezáživný film, jehož největší slabinou je podle všeho scénář. Nerad bych Martina Horského předem odsuzoval jen proto, že není vystudovaný scenárista, ale po zhlédnutí druhého filmu natočeného podle jeho scénáře v něj moc důvěry nemám. Už jenom samotný titul filmu mi přijde k uzoufání banální a nic neříkající, a děj pro změnu splácaný z ohraných motivů odjinud - Cieslarův film jakoby balancoval někde mezi Hřebejkem a Vejdělkem, ale chyběla mu režijní suverenita prvního a zábavnost druhého. Osobně je mi vždy smutno, vidím-li skvělé herce ve filmu nedůstojném jejich kvalit - za sebe mi bylo za Vetchého a spol. skoro trapno, že jsem ani radši nešel na tiskovku k filmu, abych byl ušetřen obvyklých plků o tom, jak všichni hrozně moc chtěli natočit crazy komedii, jak si užili natáčení a jak filmu přejí, aby se divákům líbil, blá blá (nic proti tomu, když si štáb natáčení užije, ale film by si snad měl užít především divák v kině - pro mě za mě ať herci při natáčení potí krev a šáhnou si na dno svých sil - hlavně, když vznikne dobrý film; veselé historky z natáčení pro mě zkrátka nejsou zárukou zábavnosti samotného filmu a osobně bych třeba dal přednost tomu Blankou jezdit, než v kině koukat, jak se v ní prohání herci). Své diváky si to jistě najde (řekněme cílovka ženy 40+), ale osobně se mezi ně určitě počítat nebudu - film mě otrávil a znudil do krajnosti. Až budu mít příště chuť na film o ušláplém fotříkovi od rodiny, který si šeď svého života kompenzuje bujnou fantazií, sáhnu raději po Době temna, která tuhle blbost strčí do kapsy. ()
On by ten pokus o žánrové osvěžení klasické české “vztahovky”, tedy té slavné hořkosladké komedie, nebyl tak tragický, kdyby ta vztahová poselství nebyla zase tak zvrácená a vtipné momenty nebyly zazděny křečovitostí a pitvořením a ty dramatičtější zase třeba bizardním soundtrackem. 4/10 ()
Galerie (39)
Photo © Bontonfilm / Jozef Krivošík
Zajímavosti (13)
- Natáčení probíhalo i v tunelu Blanka a to ještě před jeho otevřením na podzim roku 2014, kdy byla v tunelu testovány bezpečnostní systémy. (M.B)
- Tomáše Dianišku (Petr / Lizardman) a Vladimíru Krásovou (miss aerobic) při postsynchronech nadabovali Jaroslav Sypal a Tereza Bebarová. Pavlu Slabému (kapitán policie / velitel mužů v černém) pak propůjčil svůj hlas Jiří Štěpnička, aby tak postava měla charismatický a vůdčí hlas. Zde se jedná o nadsázku a vtip tvůrců. (funhouse)
- Šermiarske scény sa nakrúcali v Taliansku na pirátskej lodi La Grace, kde vznikal aj film Piráti z Karibiku: Prekliatie Čiernej perly (2003). Ako uviedol režisér Milan Cieslar, je to krásna replika lode zo 17. storočia. Vďaka nadšencom ju postavili v Egypte a dnes sa plaví po Stredomorí. (krasomama)
Reklama